Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotevastaisuus on hullua

Vierailija
20.11.2018 |

Olen seurannut suu auki #minäpäätänitse kampanjan nurinaa influenssarokotteesta. En ymmärrä miksi he valittavat asiasta, kyllähän jokainen Suomessa saa edelleen päättää ottaako rokotteen vai ei. Täysin ymmärrettävää on, että ilman yritystä suojautua rokotteella ei voi riskiryhmän potilaita hoitaa. Käsien pesu ja suusuojat eivät aja samaa asiaa. Perushygienia täytyy joka tapauksessa olla kaikilla hoitoalalla kunnossa.
Naurettavaa, että etenkin hoitoalalla työskentelevät viitsivät antaa tällaista esimerkkiä potilaille ja saattaa heidät vaaraan.

Vuosikymmeniä käytössä ollut, hyvin tutkittu ja turvallinen rokote, miksi se edelleen aiheuttaa tällaista kapinaa. Tällä rokotteella ei ole mitään tekemistä sikainfluenssarokotteen kanssa ja tutkimuksissa paljastui, että se rokote itse ei aiheuttanut narkolepsiaa, vaan sai sen puhkeamaan geneettisen alttiuden vuoksi ja tauti olisi puhjennut myös, mikäli olisi sairastanut sikainfluenssan. Tottakai tuo rokote oli epäonnistunut tämän vuoksi, mutta sitä ei oltukaan vuosikymmeniä tutkittu.

Myös perustelut tuttujen sairastumisista flunssaan rokotteen vuoksi tai yksilölle tulleet erilaiset haittavaikutukset, joita ei pystytä osoittamaan rokotteen aiheuttamiksi, tuottavat päänvaivaa. Tieteellistä ajattelua ja perustelua ei koskaan ole se, että minä tai tuttuni sai tällaisen tai tuollaisen vaikutuksen. Se ei voi olla peruste jättää kaikkia rokottamatta. Sitä paitsi tavallinen flunssa ei ole sama kuin influenssa. Rokotteessa ei ole eläviä taudinaiheuttajia, joten se ei voi tautia laukaista.

Naurettavaa, että tähänkin vedetään vielä joku big pharma -kortti mukaan. Kuka ne rokotteet ja lääkkeet teille tekee, jos ei lääketeollisuus? Lääkkeet eri sairauksiin ovat nostaneet ihmisen eliniän odotetta vuosilla, jopa kymmenillä. Miksi lääkärit ottavat joka vuosi lähes 100% kattavuudella rokotteen, vaikka eivät todellakaan hyödy siitä lääkeyhtiön tai muiden tahojen kannalta yhtään mitään? Jos rokote ei olisi turvallinen, ei se varmasti olisi maailmanlaajuisesti käytössä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamen

Vierailija
2/9 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän ihmisellä pitää olla oikeus valita, ettei halua suojautua miltään sairauksilta rokotteilla tai muillakaan tavoin. Itse olen näin valinnut tietoisesti. Ihmisiä on minusta liikaa ja on hyvä vain jos itsekin kupsahdan aika nuorena pois planeettaa kuormittamasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat rokotusvastaisuudesta juuri influenssarokotuksen kohdalla? On eri asia olla ottamatta muita rokotteita kuin influenssarokote, jonka joutuisi ottamaan jokaikinen vuosi ja voisi siksi aiheutta enemmän ongelmia monelle. Otan siis muut, mutta en influenssarokotetta.

Sitäpaitsi olen sairastanut muutaman influenssan, joten saatan olla vastustuskykyisempi, kuin rokotetut, myös sitä tulevan kauden influenssaa vastaan. Itse sairastetut taudit antavat paremman suojan. Miksi hermoilet influenssasta? Pelkäätkö, että se aiheuttaisi kuolemia enemmän kuin monet muut tartuntataudit, joita vastaan ei ole rokotteita? Miksi et pelkää niitä ihan varmuuden vuoksi niin, että osaisit pelätä riittävästi? Pelko varmasti auttaa?

Vierailija
4/9 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät rokotevastasuutta synonyyminä influenssarokotusta ilman olla haluaviin?

Vierailija
5/9 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut suu auki #minäpäätänitse kampanjan nurinaa influenssarokotteesta. En ymmärrä miksi he valittavat asiasta, kyllähän jokainen Suomessa saa edelleen päättää ottaako rokotteen vai ei. Täysin ymmärrettävää on, että ilman yritystä suojautua rokotteella ei voi riskiryhmän potilaita hoitaa. Käsien pesu ja suusuojat eivät aja samaa asiaa. Perushygienia täytyy joka tapauksessa olla kaikilla hoitoalalla kunnossa.

Naurettavaa, että etenkin hoitoalalla työskentelevät viitsivät antaa tällaista esimerkkiä potilaille ja saattaa heidät vaaraan.

Vuosikymmeniä käytössä ollut, hyvin tutkittu ja turvallinen rokote, miksi se edelleen aiheuttaa tällaista kapinaa. Tällä rokotteella ei ole mitään tekemistä sikainfluenssarokotteen kanssa ja tutkimuksissa paljastui, että se rokote itse ei aiheuttanut narkolepsiaa, vaan sai sen puhkeamaan geneettisen alttiuden vuoksi ja tauti olisi puhjennut myös, mikäli olisi sairastanut sikainfluenssan. Tottakai tuo rokote oli epäonnistunut tämän vuoksi, mutta sitä ei oltukaan vuosikymmeniä tutkittu.

Myös perustelut tuttujen sairastumisista flunssaan rokotteen vuoksi tai yksilölle tulleet erilaiset haittavaikutukset, joita ei pystytä osoittamaan rokotteen aiheuttamiksi, tuottavat päänvaivaa. Tieteellistä ajattelua ja perustelua ei koskaan ole se, että minä tai tuttuni sai tällaisen tai tuollaisen vaikutuksen. Se ei voi olla peruste jättää kaikkia rokottamatta. Sitä paitsi tavallinen flunssa ei ole sama kuin influenssa. Rokotteessa ei ole eläviä taudinaiheuttajia, joten se ei voi tautia laukaista.

Naurettavaa, että tähänkin vedetään vielä joku big pharma -kortti mukaan. Kuka ne rokotteet ja lääkkeet teille tekee, jos ei lääketeollisuus? Lääkkeet eri sairauksiin ovat nostaneet ihmisen eliniän odotetta vuosilla, jopa kymmenillä. Miksi lääkärit ottavat joka vuosi lähes 100% kattavuudella rokotteen, vaikka eivät todellakaan hyödy siitä lääkeyhtiön tai muiden tahojen kannalta yhtään mitään? Jos rokote ei olisi turvallinen, ei se varmasti olisi maailmanlaajuisesti käytössä.

Tässä dokumentissa sellaisia rokotteita joista kannattaa kieltäytyä, jos pystyy:

Vierailija
6/9 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota lunssarokotusta. Mulla on aikaa sairastaa. 

Vierailija
7/9 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun kannattaa vaan jatkaa ottamatta rokotteita, joopa joo.N yt on taas nähty, että mitä näitten valeuutisten uskominen ja näennäistietoon luottaminen saa aikaan.

Mites sitten, kun sairastuu tuhkarokkoon, influenssaan - vakavaan, niin että tarvitsisi tehohoitoa, eikös tässä tapauksessa sitten pidä ihan vaan jättäytyä myös pois hoidosta, vai pitääkö yhteiskunnan kustantaa kallis tehohoito, vaikka on rokotteita kieltäytynyt?Ja jos tartuttaa esim. alle 1v vauvan tuhkarokkoon, joutua siitä edesvastuuseen!

Sitten kun hätä on suurin, ja itse on aiheuttanut esim.tuhkarokkoon sairastumisen ollaan kyllä vaatimassa parasta mahdollista apua ja hoitoa.Minusta näissä tapauksissa pitäisi henkilön maksaa itse koko hoito ja täydellä kustannuksella, ei verovaroista

Mielestäni henkilöt, jotka eivät ota rokotetta ilman pätevää syytä (esim allergia)ovat sama asia, kuin pummilla matkustajat.Nyt on nähty se, mitä tapahtuu, kun rokotekattavuus laskee tietyn tason alle, sairaudet, joista luulimme pääsemme eroon palaavat.

Tottakai rokotuksiin liittyy riskejä, mutta haitat rokottamattomuudesta ovat suuremmat.Vähemmän haitan periaatteella pitää toimia.

Vierailija
8/9 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin rokotteen vuoksi nuo taudit on meiltä lähestulkoon hävinneet.

Vierailija
9/9 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä. Otan kaikki muut rokotteet, mutta influenssarokotetta en ota.