Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opetusministerin mielestä lapset pitää pakottaa käyttämään koulussa kännyköitä ja tietokoneita, koska käyttävät niitä muuallakin!

Vierailija
19.11.2018 |

Oppimistuloksista viis. :(

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005904898.html

"Lapset ovat syntyneet yhteiskuntaan, jossa kännykät ja tietokoneet ovat arkea, koulu ei voi olla irrallinen saareke"

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarkoittaa työelämää. Harvassa työssä kopioidaan toisen kirjoittama teksti uudelleen ruutupaperille.

Opetus toimi hyvin silloin kun kuuliainen työläinen oli tavoitteena. Nyt pitäis oppia itse hakemaan, yhdistelemään ja kokoamaan tietoa. Ja ymmärtääkin asiat vielä.

Vierailija
2/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tarkoittaa työelämää. Harvassa työssä kopioidaan toisen kirjoittama teksti uudelleen ruutupaperille.

Opetus toimi hyvin silloin kun kuuliainen työläinen oli tavoitteena. Nyt pitäis oppia itse hakemaan, yhdistelemään ja kokoamaan tietoa. Ja ymmärtääkin asiat vielä.

Kaikkien asiantuntijoiden mielestä lapset eivät vaan ole kehitykseltään sillä tasolla, että tuo oikeasti onnistuisi. Mutta tokihan mistään mitään tietämätön opetusministeri tietää asiat paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mitään, kun kaikki ajaa vain omaa etuaan, ja valehtelee omaksi edukseen.

Vierailija
4/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noi taidot noita hyödyttää, kun ehkä  1 / 10 000 oppii koskaan kunnolla ohjelmoimaan? Välkyimmät oppisivat sen muutenkin ilman digitalisaatiohössötystä.

Vierailija
5/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tarkoittaa työelämää. Harvassa työssä kopioidaan toisen kirjoittama teksti uudelleen ruutupaperille.

Opetus toimi hyvin silloin kun kuuliainen työläinen oli tavoitteena. Nyt pitäis oppia itse hakemaan, yhdistelemään ja kokoamaan tietoa. Ja ymmärtääkin asiat vielä.

Olet ihan väärässä. 

Osa lapsista ei kykene hakemaan omatoimisesti tietoa, ja eivät näinollen voi oppia.

Vierailija
6/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa opetellaan käyttämään älylaitteita rakentavammalla tavalla. Haetaan tietoa, tehdään esitelmiä erilaisilla sovelluksilla, opetellaan kuvankäsittelyä, tallettamaan tietoa kansioihin, opetellaan ohjelmointia jne. Ihan tarpeellisia taitoja, joita ei ainakaan omat lapseni ole vapaaehtoisesti tehneet kotona omilla tietokoneillaan tai älylaitteillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen tavoite on jakaa lapset menestyjiin (kokoomuslaisiin) ja häviäjiin jo nykyistä varhaisemmassa vaiheessa. Näillä hölynpölyuudistuksilla se onnistuu. Heikkomista lähtökohdista tulevat, jotka eivät saa kotoa tukea koulunkäyntiin, jäävät näissä ilmiöoppimisissa jalkoihin.

Suomen PISA-menestyksen salaisuus on ollut se, että tulokset ovat taustasta riippumatta olleet keskimäärin hyviä. Jatkossa ero tulee kasvamaan hyvien ja huonojen välillä.

Vierailija
8/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa opetellaan käyttämään älylaitteita rakentavammalla tavalla. Haetaan tietoa, tehdään esitelmiä erilaisilla sovelluksilla, opetellaan kuvankäsittelyä, tallettamaan tietoa kansioihin, opetellaan ohjelmointia jne. Ihan tarpeellisia taitoja, joita ei ainakaan omat lapseni ole vapaaehtoisesti tehneet kotona omilla tietokoneillaan tai älylaitteillaan.

Noita voi opiskella ATK-tunneilla, mutta ei näitä pidä sotkea pakolla muihin aineisiin. Silloin kun digilaite nivoutuu järkevästi opetukseen, se voi olla ok, mutta useimmiten sen laitteen kanssa säheltämisestä tulee itsetarkoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle on jonkun ensin opetettava perustiedot ennen kuin kykenee hakemaan ja jäsentämään uutta tietoa. Peruskouluikäisistä vain terävin kärki kykenee toimimaan itseohjautuvasti.

Digitaalisuus voi harkitusti käytettynä olla hyvä juttu. Usein ne kuitenkin aiheuttavat koulussa lisävaivaa ja tehottomuutta (laitteet tai yhteydet ei toimi, itse applikaation käytön opettelu vie ajan substanssilta, oppilaat harhautuvat viihdeappuen pariin jne). Lisäksi peruskoulun maksuttomuus ei toteudu kun kotitehtävätkin pitää tehdä ja palauttaa digitaalisesti. Meidän on ollut pakko ostaa kaikille lapsille jo peruskoulussa omat läppärit, koska digitehtäviä on niin paljon ja aina yhtä aikaa, jolloin yksi koko perheen yhteinen laite ei enää riittänyt.

Vierailija
10/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tarkoittaa työelämää. Harvassa työssä kopioidaan toisen kirjoittama teksti uudelleen ruutupaperille.

Opetus toimi hyvin silloin kun kuuliainen työläinen oli tavoitteena. Nyt pitäis oppia itse hakemaan, yhdistelemään ja kokoamaan tietoa. Ja ymmärtääkin asiat vielä.

Olet ihan väärässä. 

Osa lapsista ei kykene hakemaan omatoimisesti tietoa, ja eivät näinollen voi oppia.

  niinpä tarvitaan vanhempien apua että miten sitä tietoa etsitään. Nyky koulussa pärjää innostuneet oppijat , tiedonhaluiset joiden vanhemmat kannustaa, motivoi jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokasta työskentelyä tietokoneella pitääkin opettaa. Sitä en ymmärrä, mitä järkeä on käyttää viihdelaitteita kuten tabletteja tai älypuhelimia opiskeluun.

Vierailija
12/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiselle on jonkun ensin opetettava perustiedot ennen kuin kykenee hakemaan ja jäsentämään uutta tietoa. Peruskouluikäisistä vain terävin kärki kykenee toimimaan itseohjautuvasti.

Digitaalisuus voi harkitusti käytettynä olla hyvä juttu. Usein ne kuitenkin aiheuttavat koulussa lisävaivaa ja tehottomuutta (laitteet tai yhteydet ei toimi, itse applikaation käytön opettelu vie ajan substanssilta, oppilaat harhautuvat viihdeappuen pariin jne). Lisäksi peruskoulun maksuttomuus ei toteudu kun kotitehtävätkin pitää tehdä ja palauttaa digitaalisesti. Meidän on ollut pakko ostaa kaikille lapsille jo peruskoulussa omat läppärit, koska digitehtäviä on niin paljon ja aina yhtä aikaa, jolloin yksi koko perheen yhteinen laite ei enää riittänyt.

  nykyäänon kotona jo tietokone, läppäri, i pad, tabletti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pssst, ihan näin meidän kesken - nykyinen opetusministeri ei oikeasti ymmärrä koulumaailmasta ja oppimisesta yhtään mitään. 🤫

Vierailija
14/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olis laittaa lapset puutöihin koulussa. Eiköhän ne kotona saa näplätä tarpeeksi digilaitteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tarkoittaa työelämää. Harvassa työssä kopioidaan toisen kirjoittama teksti uudelleen ruutupaperille.

Opetus toimi hyvin silloin kun kuuliainen työläinen oli tavoitteena. Nyt pitäis oppia itse hakemaan, yhdistelemään ja kokoamaan tietoa. Ja ymmärtääkin asiat vielä.

Kaikkien asiantuntijoiden mielestä lapset eivät vaan ole kehitykseltään sillä tasolla, että tuo oikeasti onnistuisi. Mutta tokihan mistään mitään tietämätön opetusministeri tietää asiat paremmin.

Ajatteletko opetusministerin keksineen opsin?

Vierailija
16/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tarkoittaa työelämää. Harvassa työssä kopioidaan toisen kirjoittama teksti uudelleen ruutupaperille.

Opetus toimi hyvin silloin kun kuuliainen työläinen oli tavoitteena. Nyt pitäis oppia itse hakemaan, yhdistelemään ja kokoamaan tietoa. Ja ymmärtääkin asiat vielä.

Olet ihan väärässä. 

Osa lapsista ei kykene hakemaan omatoimisesti tietoa, ja eivät näinollen voi oppia.

  niinpä tarvitaan vanhempien apua että miten sitä tietoa etsitään. Nyky koulussa pärjää innostuneet oppijat , tiedonhaluiset joiden vanhemmat kannustaa, motivoi jne

Mutta koulussa ollaan oppimassa. Sitä tiedonhakua.