Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni leikkii aikuista

Vierailija
19.11.2018 |

Iltatähtemme ja keskimmäisen tyttäreni ikäero on kymmenenvuotta. Nuorimmaisemme on aina ollut vähän pikkuvanha ja aloittanut seurustelujutut jo seitsemännellä luokalla. Seurustelu ei mielestäni ole ongelma, vaan se että tyttäreni leikkii isompien siskojensa elämää. Seurustelussa näkyi jo seitsemänneltä luokalta lähtien piirteitä ns.kotileikeistä. Haaveilivat lapsista ja yhteisestä talosta yms. Tyttärelläni on ollut myös kavereita.

Kun ensimmäinen suhde (joka kesti noin pari vuotta) päättyi, alkoi heti uusi. Uusi poikakaveri on ihan samanlainen kuin ensimmäinenkin ja leikki jatkuu. Suhde tuntuu hyvin vakavalta ja he miettivät sitä asuntoa, lapsia, kihloja yms. Tyttäreni on nyt täysi-ikäinen. Minua surettaa ettei lapseni saanut olla "nuori ja vapaa", vaan hän on melkein puolet elämästään seurustellut.

Surenko turhaan vai mitä voisin tehdä?

Molemmat pojat ovat olleet kilttejä ja kunnollisia, eikä heissä ole mitään moitittavaa. Kyse on nyt siis vain tyttärestäni, jonka elämättä jääninen mietityttää. Olen toki puhunut lapseni kanssa ja hän loukkaantuu syvästi aiheesta. Hän vertaa itseään isompiin sisaruksiin ja hänestä on väärin että hänen suhteitaan kritisoidaan ja isompien ei. Isot sisarukset ovat siis jo perheenaä perustaneet ja lapset tehneet.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot rumat yksityiskohdat siitä miksi kannattaa huolehtia ehkäisy.

Vierailija
2/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe. Itsellä samanikäinen tytär, jonka seurustelu kuulostaa samanlaiselta. Mutta muutoin eri tilanne. Tyttäreni ei ole yhtään pikkuvanha eikä muutenkaan liian aikuismainen.

Kuuntelen muuten sujuvasti enkä anna neuvoja, mutta vauvahaaveet (joita siis on), olen käskenyt unohtaa kymmeneksi vuodeksi. No en myöskään kannusta avioliittoon, mutta annan haaveilla häistä.

Luulin, että 18-vuotiaana perheen perustavat olis toisenlaisia kuin hyvin koulussa pärjääviä lukiolaisia, joilla on jatko-opintosuunnitelmat valmiina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tyttäreni ole tekemässä lapsia vielä.

Voitko tarkentaa?

Vierailija
4/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tyttäreni ole tekemässä lapsia vielä.

Voitko tarkentaa?

Ei noista teinien vauvakuumeista koskaan tiedä.

Vierailija
5/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on mahotonta meininkiä taas. Kyllä olis taas Karpolla tilausta, mutta se meni ja löi karvalakin naulaan, mokoma.

Vierailija
6/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltatähtemme ja keskimmäisen tyttäreni ikäero on kymmenenvuotta. Nuorimmaisemme on aina ollut vähän pikkuvanha ja aloittanut seurustelujutut jo seitsemännellä luokalla. Seurustelu ei mielestäni ole ongelma, vaan se että tyttäreni leikkii isompien siskojensa elämää. Seurustelussa näkyi jo seitsemänneltä luokalta lähtien piirteitä ns.kotileikeistä. Haaveilivat lapsista ja yhteisestä talosta yms. Tyttärelläni on ollut myös kavereita.

Kun ensimmäinen suhde (joka kesti noin pari vuotta) päättyi, alkoi heti uusi. Uusi poikakaveri on ihan samanlainen kuin ensimmäinenkin ja leikki jatkuu. Suhde tuntuu hyvin vakavalta ja he miettivät sitä asuntoa, lapsia, kihloja yms. Tyttäreni on nyt täysi-ikäinen. Minua surettaa ettei lapseni saanut olla "nuori ja vapaa", vaan hän on melkein puolet elämästään seurustellut.

Molemmat pojat ovat olleet kilttejä ja kunnollisia, eikä heissä ole mitään moitittavaa. Kyse on nyt siis vain tyttärestäni, jonka elämättä jääninen mietityttää. Olen toki puhunut lapseni kanssa ja hän loukkaantuu syvästi aiheesta. Hän vertaa itseään isompiin sisaruksiin ja hänestä on väärin että hänen suhteitaan kritisoidaan ja isompien ei. Isot sisarukset ovat siis jo perheenaä perustaneet ja lapset tehneet.

En mä vakavasta seurustelusta olis huolissaan. Toiset meistä vaan on enemmän parisuhteeseen sitoutuneita kuin toiset. Eikä kumpikaan tyyppi nauttis toiseen rooliin hyppäämisestä.

Vierailija
7/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vanhemmat puuttua seurusteluasioihin teidän mielestänne?

Vierailija
8/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä vakavasta seurustelusta olis huolissaan. Toiset meistä vaan on enemmän parisuhteeseen sitoutuneita kuin toiset. Eikä kumpikaan tyyppi nauttis toiseen rooliin hyppäämisestä.

Ai vaikka lapsi seurustelee 13 vuotiaasta asti? Nyt siis 18.

Vierailija
9/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vanhemmat puuttua seurusteluasioihin teidän mielestänne?

No ei mun mielestä, jos seurustelu ei aiheuta haittaa kenellekään. Tarkoitan, että varmasti puuttuisi, jos poikakaveri olis alkkis, narkki, väkivaltainen, poikkeuksellisen mustasukkainen tms.

Vierailija
10/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vaikka lapsi seurustelee 13 vuotiaasta asti? Nyt siis 18.

No ei. Siskoni on ollut samanlainen ja ihan täysjärkinen siitäkin on kasvanut. Itsellä taas oli se villi ja vapaa nuoruus ja en vieläkään viihtyis avioliitossa, joten ei varmaan sen parempi vaihtoehto...

Vierailija
11/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oot saanut ongelman aikaan siitä että tyttäres ei oo jakorasia? Mitä sen elämän sitten pitäisi olla, jos rakkaan kanssa ajan viettäminen ei sitä oo?

Vierailija
12/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on määritelmäsi "nuori ja vapaa"? Vaihtaa poikkista kuin sukkia niinkuin teineillä tapana?

13/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tytöillä on ihan pikkulikasta asti joku ihmeen sikiämisvimma. Leikit ovat prinsessa- ja nukkeleikkejä. Teininä ei kiinnosta muu kuin ulkonäkö. Ja sitten koittaa se teiniäitiys, tai viimeistään parikymppisenä on pakko olla kakaraa vääntämässä. Koulut ei kiinnosta.

Ehkä evoluutio suosii tällaisia piirteitä. Naisten ei kannata olla liian älykkäitä, jää muuten lapset tekemättä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/14 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei evoluutio suosi yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän