Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on verohelvetti - miksei kukaan ryhdy verokapinaan?

Vierailija
18.11.2018 |

Missään sivistysmaassa nettomaksajat eivät suostuisi tällaiseen kohteluun. Kaikkein pahinta on yksityisautoilijoiden kyykyttäminen: kamala autovero, käyttömaksut ja päälle polttoainevero. Ruotsissa auton saa huomattavasti edullisemmin. Esimerkki pitkäaikaiset leasing-sopimukset, joilla auton saa käyttöönsä 300-400:lla eurolla kuussa. Tämä sisältää kaiken paitsi polttoaineen, myös verot ja vakuutukset.

Suomi on hullujen ja hölmöjen luvattu maa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nykyinen veroaste sopisi, jos sille olisi vastinetta hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämisen muodossa. Mutta ei. Sitä ollaan ajamassa alas ennätysvauhtia. Niin kovaa, että ei ehdi edes reagoida.

Verotus säilyy samana, mahdollisesti nouseekin. Suunnitteilla on erilaisia ohjausveroja, kuten lentovero. No. Parempi toki se, kuin raskaasti verotettu autoilu - mutta kun ei sekään siitä vähene.

Tämän lisäsi terveydenhuolto tulee maksamaan tarvitseville lisää. Eli mihin ne verorahat menevät!

Vierailija
2/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä 20 vuotta ja koko ajan tuloverotus on tullut alaspäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tosin on pahasti menettämässä tuota sivistysmaan statustakin. Meno alkaa muistuttaa kehitysmaata monessa suhteessa. Ikävä kyllä.

Vierailija
4/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään sivistysmaassa nettomaksajat eivät suostuisi tällaiseen kohteluun. Kaikkein pahinta on yksityisautoilijoiden kyykyttäminen: kamala autovero, käyttömaksut ja päälle polttoainevero. Ruotsissa auton saa huomattavasti edullisemmin. Esimerkki pitkäaikaiset leasing-sopimukset, joilla auton saa käyttöönsä 300-400:lla eurolla kuussa. Tämä sisältää kaiken paitsi polttoaineen, myös verot ja vakuutukset.

Olen jo verokapinassa. Tilaan kaiken mahdollisen ulkomailta.

Vierailija
5/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan todellakin säilyttää hyvinvointivaltion ja nauttia julkisista palveluista ja turvallisesta yhteiskunnasta. Siksi maksan mielelläni veroja.

Tällä hetkellä tosin verorahat näyttävät pikkuhiljaa siirtyvän Kokoomuksen kavereille veroparatiiseihin, eikä palveluiden ylläpitoon.

Vierailija
6/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap saisi päättää verotuksesta Suomi romahtaisi eikä täällä olisi kuin ehkä kymmenen ihmistä jolla olisi varaa autoiluun. Eikä ap kuuluisi tähän porukkaan.

Vierailija
7/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä jostain saada rahat uusien suomalaisten discoiltoihin.

Vierailija
8/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo yksityis-leasing tekemässä nyt tuloaan Suomeenkin. Täällä vain on junteille niin tärkeää että auton pitää olla oma ja käteisellä ostettu, vaikka se tulisi kalliimmaksikin, että saapa nähdä miten käy.

Vierailija
9/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen hämäys. Moni katsoo vain tuloverotusta. Kokonaisveroaste on kuitenkin eri asia. ALV, piiloverot, polttoaineverot... niistä maksaa jokainen. ALV menee aina, kun ostat jotain. Ihan mitä tahansa. Vaikka välttämätöntä, kuten ruokaa. Polttoaineverot ja kalliit autot veroineen maksat muuten myös samalla kun ostat ruokaa. Eivät ne tuotteet sinne kauppaan itsekseen kävele, hinnassa on myös kuljetuskustannukset ja veroja...

Vierailija
10/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan todellakin säilyttää hyvinvointivaltion ja nauttia julkisista palveluista ja turvallisesta yhteiskunnasta. Siksi maksan mielelläni veroja.

Tällä hetkellä tosin verorahat näyttävät pikkuhiljaa siirtyvän Kokoomuksen kavereille veroparatiiseihin, eikä palveluiden ylläpitoon.

Juuri näin. Siksi alkanut jurppia.

Hei! Äänestetään ensi vaaleissa fiksummin? Ainakin mä teen niin. En äänestä enää Kokoomusta.

Vierailija
11/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisilla kyllä.

Keski- ja suurituloisten verotus onkin sitten todella ankaraa ja progressio maailman korkein.

Lisäksi kaikki muut hullut verot.

Vierailija
12/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap saisi päättää verotuksesta Suomi romahtaisi eikä täällä olisi kuin ehkä kymmenen ihmistä jolla olisi varaa autoiluun. Eikä ap kuuluisi tähän porukkaan.

Perustelut? Ai niin, eihän niitä ole.

Vierailija
13/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs ryhdyt?

Vierailija
14/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näh, liian työlästä. Sitten kun alkaa liikaa ahdistaa, niin yritän hakeutua toiseen maahan töihin.

Vierailija
15/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä palveluista luovumne, tee lista.

Vierailija
16/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Siksi alkanut jurppia.

Hei! Äänestetään ensi vaaleissa fiksummin? Ainakin mä teen niin. En äänestä enää Kokoomusta.

Vassarit, demarit ja vihreät ovat tärvelleet Suomen mahdollistamalla tukilorvailun. Sipilän oikeistohallitus sai työllisyyden nousuun muutamassa kuukaudessa. Äänestämme tämän mukaan!

Vierailija
17/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,esim. sairaanhoitajat vois mennä lakkoon ja vaatia rajuja palkan alennuksia,ja koko muukin julkinen sektori.

Vierailija
18/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä palveluista luovumne, tee lista.

Työttömyyskorvaus ja toimeentulotuet vastikkeelliseksi, asumistuen edellytyksiä kiristettävä, kotihoidontuki pienemmäksi samaksi lapsiluvusta riippumattomaksi. Ym ym.

Vierailija
19/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisilla kyllä.

Keski- ja suurituloisten verotus onkin sitten todella ankaraa ja progressio maailman korkein.

Lisäksi kaikki muut hullut verot.

Minä tienaan nykyisin reilut 50.000€/vuosi ja palkkataso on ollut suurin piirtein samalla tasolla reilut 20 vuotta ja tilastoni todistaa palkkaverotuksen keventyneen pikkuhiljaa koko ajan. Onko sinulla jotain todistetta, että alv-, auto- tai pokkoainevero olisi noussut?

Vierailija
20/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kokenut verotusta liian rankaksi. Palkka on vaihdellut väliltä 1600 - 4200 euroa kuussa (jos nykyrahaan muutetaan; 80-luvulla aloitin työnteon), ja aina on rahat veronmaksuun riittäneet. Pääomatulojani vasta kevyesti verotetaankin, eikä tänä vuonna maksamani perintöverokaan tuottanut ongelmia.

Ihan tyytyväinen veronmaksaja olen; enemmänkin saisi minulta ottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi