Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kosmetiikkaliikkeessä (emotion ym) töissä olleet

Vierailija
17.11.2018 |

Millä perustein jaatte asiakkaalle tuotenäytteitä tiskin takaa? Naaman ja iän sekä oletetun varallisuuden perusteella?
Minua on ruennut suunnattomasti ärsyttämään emotionissa asioidessani. En koskaan saa hajuvesinäytteitä tai kalliimpien merkkien ihonhoito- tai meikkinäytteitä. Mistä mahdollisesti johtuu? Viimeeksi siellä asioidessani seurasin kuinka viereisellä kassalla olevan naisen pussiin laitettiin hajuvesinäyte sekä pari jotakin muuta näytettä käytiin oikein hakemassa varaston puolelta.

Olen tosi kiinnostunut testailemaan tuotteita, eikä minulle tuottaisi ongelmia ostaa kalliimpaakaan kosmetiikkaa mikäli olisin todennut tuotteen hyväksi! En vaan saa koskaan mahdollisuutta testata kys. tuotteita. Jos jotain saan niin kyseessä on lähestulkoon aina Lumenen näytepusseja. Tosin kiitos niistäkin, sillä niiden avulla olenkin löytänyt pari tosi mieluista tuotetta! Haluaisin silti löytää uusia hyviä tuotteita/kosmetiikkamerkkejä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myyjä mutta asiakkaana olen huomannut että näytteitä laitetaan vasta vähän kalliimmista ostoksista. Esim. jos käyn hakemassa jonkun yksittäisen 20 euron tuotteen, en saa näytteitä. Mutta jos ostosten loppusumma on vaikka 80 euroa, niin näytteitä tulee.

Vierailija
2/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole minäkään ikinä saanut mitään Sokokselta tai Emotionista vaikka olen ties miten paljon sieltä kosmetiikkaa ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näytteet menee myyjien omaan käyttöön ja kavereille.

Vierailija
4/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista! Mä kävin ostamassa Sellon Emotionista tänään hajuveden ja meikkivoiteen ja kaupan päälle laitettiin erään kalliin meikkisarjan meikkipussi johon erilaisia tuotenäytteitä sisälle. Olen kai nelikymppisenä "toimistotätinä" sitä asiakassegmenttiä johon panostavat kun meinaavat että tuolle saa myytyä kalliita ryppyvoiteita ja seerumeita kunhan pitää asiakkaan tyytyväisenä...

Vierailija
5/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että siihen vaikuttaa ostosten summa. Itse sain n. 200 eurolla ostaessani Lancomen tuotteita testattavaksi. Ja perhana et oli muuten hyviä, mut hinnat vähän turhan suolaisia.

Vierailija
6/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista! Mä kävin ostamassa Sellon Emotionista tänään hajuveden ja meikkivoiteen ja kaupan päälle laitettiin erään kalliin meikkisarjan meikkipussi johon erilaisia tuotenäytteitä sisälle. Olen kai nelikymppisenä "toimistotätinä" sitä asiakassegmenttiä johon panostavat kun meinaavat että tuolle saa myytyä kalliita ryppyvoiteita ja seerumeita kunhan pitää asiakkaan tyytyväisenä...

No olisikohan tuossa ollut kyseessä kuitenkin joku "käytä näin ja näin paljon rahaa tiettyyn merkkiin niin saat ilmaislahjan"-tyyppinen ratkaisu.

Vierailija
7/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus olen mm. ostanut yli 80e Diorin seerumin enkä silloinkaan saanut mitään. Itse asiassa tuollainen ei ole tullut edes mieleen ja nyt alkoi suututtamaan.

Vierailija
8/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisikohan tuossa ollut kyseessä kuitenkin joku "käytä näin ja näin paljon rahaa tiettyyn merkkiin niin saat ilmaislahjan"-tyyppinen ratkaisu.

Voi olla joo , se hajuvesi oli Guerlainen Aqua Allegoria sarjaa ja Guerlainin meikkipussi myös. Johon sitten kyllä sisään laittoivat monen merkin näytteitä. 

Vierailija
9/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee niillä yleensä omaan käyttöön, ja ne myy niitä esim. huuto.netissä yms.

Kannattaa laittaa valitusta suoraan esim. diorille yms. jos ette saa näytteitä, mainitkaa myyjä ja paikka tarkkaan. 

Tuosta syystä monet merkit ei halua myydä suomessa.

Vierailija
10/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta oletan että eri merkeiltä tulee eri määriä (jos lainkaan) näytteitä. Minusta on ihan loogista ettei näytteitä "roiskita" satunnaisesti sinne tänne, vaan annetaan niille joille kyseinen näyte "sopii".

Apteekeissahan on samaa: kun ostaa merkin X kasvovoiteen voi saada ko. merkin huulirasvan kaupan päälle.

Näytteillähän helposti varmistetaan se asiakkaan uskollisuus ko. merkille, jos pitää merkin X puuterista ja saa näytteen meikkivoiteesta, niin siihen on helpompi siirtyä mitä (pikku näytteen perusteella) ihan tuntemattomaan merkkiin.

En muista etä oikein koskaan saa eri merkin näytteitä, jollei ole jokin kampanja että joka ikiselle sujautetaan kassalla joku näytepussi.

Vierailija
11/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olen saanut yleensä kaikenlaisia tuoksuja ja rasvoja, kun olen ostanut Bossin ja Biothermin ihonhoitotuotteita (yleensä useamman kerralla) ja kyllä kertaostoksille hintaa tulee. Pari pyyhettä ja meikkilaukkua myös. Aina en kyllä ole saanut mitään, vaikka ostokset toistasataa euroa. Tiedä sitten, mikä vaikuttaa.

Vierailija
12/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän maalaistollo eikä mulla olisi mitään asiaa tähän ketjuun, mutta on kyllä pakko sanoa, että 200 euroa kosmetiikkaliikkeeseen, holy shit! ! :D

Vierailija
13/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteitä ei tosiaan ole rajattomasti tarjolla. Totta kai niitä kannattaa käyttää järkevästi, eli ei automaatilla anneta jokaiselle, vaan pyritään optimoimaan asiakkaan ihotyypin/tarpeen kanssa, jotta näyte palvelee sekä asiakasta että brändiä. Mitään järkeä jakaa vaikka jotain aknevoidetta nelikymppiselle kuivalle iholle. Joskus voi olla myös brändillä tai esimiehellä toive, että tämä näyte jaetaan sen ja sen tuotteen ostajalle tai muuta vastaavaa. 

Vierailija
14/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole myyjä mutta asiakkaana olen huomannut että näytteitä laitetaan vasta vähän kalliimmista ostoksista. Esim. jos käyn hakemassa jonkun yksittäisen 20 euron tuotteen, en saa näytteitä. Mutta jos ostosten loppusumma on vaikka 80 euroa, niin näytteitä tulee.

Eihän tässä ole mitään järkeä? Käyn ostamassa sen 20€ luottotuotteen, enkä pääse tutustumaan uutuuksiin näytteiden avulla niin en jatkossakaan tule olemaan se 80€ lla ostava asiakas.. Ap

Vierailija
15/15 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä antaa mitä tahansa kelle tahansa, koska sitten kun on menty innoissaan ja ahneuksissaan kokeilemaan ilmaisnäytettä, ja se ei toimikaan omalla ihotyypillä, koska kyseessä on vaikkapa erittäin kevyt geelimäinen voide, joka on tarkoitettu rasvaiselle iholle ja kokeilijalla on aikuinen rutikuiva iho, niin tämä asiakas sitten laittaa puskaradion laulamaan, kuinka surkea tuote x on ymmärtämättä ollenkaan, että tuotteet toimivat eri tavoin eri yksilöille. On vaara, että asiakas ymmärtämättömyyttään pilaa tuotteen maineen. Tähän törmää ihan jatkuvasti, että asiakas dumaa jonkun tuotteen, koska on kokeillut ihan väärää tuotetta. Tästä syystä ei koskaan kannattaisi kysyä netissä "mitä mieltä esim. voiteesta x" koska jonkun toisen iho ei ole sinun iho. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme