Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen outo jankuttaminen?

Vierailija
17.11.2018 |

Mistä tässä voi olla kysymys?

Lapsi alkoi lelukaupassa jankuttaa yhdelle maskotille, että sen nimi oli kirjoitettu hyllyyn väärin. Hyllyssä oli sen hahmon nimi englanniksi, suomeksi etunimi on toinen. Kun tämä maskotti selitti asian näin, lapsi alkoi jankuttaa eikä meinannut lähteä tilanteesta pois. Häntä ei tämä lelusarja edes kiinnosta oikeasti, on pienemmille tarkoitettu ja lapsi on 10 vuotias.

Samaa tapahtuu usein. Tämä on minun sukulaislapsi. Vanhempien mukaan tässä ei ole mitään outoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden minä aina oikeassa ihminen.

Vierailija
2/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omat lapset reagoi tähän voimakkaasti. Halusivat että sukulaislapsi lopettaa, koska heistä tilanne nolo ja ikävä. Mun 7-vuotias tyttö sanoi todells vihaisena, että ”se maskotti oli siellä tuomassa iloa lapsille ja sä pilasit sen!” Tämä hahmo on mun tytön suosikki. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburgeri?

Vierailija
4/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, tätäkin lasta odottaa loistelias ura vauvapalstan vakiojankkaajana😆

Vierailija
5/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburgeri?

Sama kävi mielessä. Assburgerille hirveä tilanne jos tosiaan on kaksi eri nimeä, hämmentävää. Ei kuuntele järkipuhetta vaan jää jumiin hämmennykseen inttämään. Kamalan kuluttavaa myös ympäristölle kun tämä koskee jokaikistä asiaa jota assi ei ymmärrä tai josta assin mielestä kaikki muut ovat väärässä.

Vierailija
6/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti autistisella spektrillä.

Olisi lapselle palvelus ottaa selville mikä on homman nimi. "Ihan normaali se on" -selittelyt eivät ole reiluja jos autistisia piirteitä on.

Autistiset piirteet eivät ole maailmanloppu, on vaan helpompi oppia elämään niiden kanssa jos ne tunnistetaan.

Tosin voi myös olla että diagnoosi löytyy jo mutta vanhemmat eivät koe tarvetta selittää lapsensa erityispiirteitä sinulle.

Millä tavalla otit asian puheeksi?

Vierailija
7/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhenpien kanssa tästä on puhuttu aikaisemmin. Ja usein, koska lapsi on usein meillä leikkimässä ja yökylässä. Tämmöisiä tilanteita tulee silloin tällöin. Lapsi alkaa jumittaa jotain pikkujuttuja esim leikkiessään mun lasten kanssa. Esim ei voi olla näin tai ei voi tehdä noin. Muut lapset kyllästyy ja lopettaa leikin kun asiat ei etene.

Ja vanhemmat on vaan että ihan tavallista. Ap

Vierailija
8/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä jankkaat täällä. Tapansa kullakin.

Vierailija
9/9 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut vaan on tuon luontoisia ilman mitään neuroepätyypillisyyksiäkään. On niitä aikuisissakin, esim. mun työpaikalla yksi jumijankkaaja... Useimmat kyllä oppii aikuistuessaan käyttäytymään asiallisemmin, ympäristön palautteen motivoimina, mutta on niitäkin jotka on koko ikänsä sellasiia ja silti pärjäilevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme