Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahingossa laihtuminen

Kuukkeli
17.11.2018 |

Olen laihtunut vajaassa vuodessa arviolta 30 kiloa. En oikein ymmärrä miten tämä on tapahtunut. Olin nuorena hyvin hoikka. Lasten myötä meni n 10 vuotta painon kanssa taistellessa. Kilot olivat tiukassa ja elämä muuten aika rankkaa ja epätyydyttävää (avioliitto rakoili). Ero tuli lopulta. Siitä kun toivuin, niin kilot alkoivat sulaa.

Kai minä tällä kirjoituksella pohdin, että laihtuminen on paljon monisyisempi asia kuin ehkä ajatellaankaan. Avioliittoni aikana todella laihdutin ja taistelin niiden kilojen kanssa. Tulin vain lihavammaksi. Eron jälkeen en ole mielestäni tehnyt "mitään" laihtumisen eteen, mutta silti olen laihtunut. Vaikka toki elintapani on pakosti muuttuneet, koska olen laihtunut. Mutta se ei ole tuntunut siltä. Olen vain elänyt ihanampaa elämääni ja kutistunut silmissä.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta "vahingossa" laihtumisesta?

En ole sairas, on tutkittu.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin muuttanut ruokailutottumuksiasi? Jos et ole muuttanut, noin iso laihtuminen on huolestuttavaa.

Mutta hienoa jos laihtuminen johtuu siitä, että sinun on parempi olla eikä tarvitse turruttaa tunteita syömällä liikaa. Oliko sinulla niin onneton olo parisuhteessa, että lihoit siksi?

Vierailija
2/4 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, tapahtui ekan kerran jo lapsena, kun toinen vanhemmista katosi ja jouduin yksin prosessoimaan asiaa. Siihen maailmanaikaan ei edes ollut lapsilla herkkuja saatavilla ja olin huono syömään ruokaa. Viisi vuotta myöhemmin paino vaan hävisi. Ja myöhemminkin elämässä on tuntunut, että keho elää omaa elämäänsä. Olen aina ollut stressaaja/huolestuja tai siis elämässä ollut raskaita käänteitä ja henkisesti kevyttä elämää vähemmistö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyikö toinen vanhempi?

Vierailija
4/4 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi lihoin lastensaannin jälkeen. Olin kai onneton liitossani. Liian kiltti. Elin vain perheelleni unohtaen itseni. Ero on ehkä paras asia mitä elämässäni on tapahtunut, vaikka ei tapahtunut minun aloitteestani. Lapset ovat edelleen tärkein asia elämässäni, mutta välitän nyt myös omasta hyvinvoinnistani.

Kyllä minä syön eri tavalla kuin ennen. Liikun myös aktiivisemmin. Tarkoitin sitä, että en ole missään vaiheessa tämän vuoden aikana laihduttanut, enkä ajatellut laihtumista. Olen vain elänyt ja ollut energinen. En edes tajunnut laihtuvani ennen kuin aloin ihmetellä, että kuinka joku vaate on käynyt löysäksi.

Tuntuu, että kehoni elää omaa elämäänsä niin kuin tässä joku muukin kirjoitti. Mietin, että ihminen on kokonaisuutena aikamoinen mysteeri. -AP