Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hyvä summa palkkaa 13-vuotiaalle joka ulkoiluttaa naapurin koiraa 2 kertaa päivässä?

Palkka teinille
16.11.2018 |

Vaikeaa miettiä oikeudenmukaista summaa. Tuo ulkoilutus sitoo poikaa aamuisin ennen kouluun menoa, sekä illasta ennen nukkumaanmenoa. Aikaa tuohon kuluu noin 30-40 minuuttia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastahan voit riistää mielin märin, ei se mahda mitään. Häpeä!

Vierailija
2/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä satanen lenkiltä on jo aika hyvä palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mieli auttamisesta.

Vierailija
4/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5e/päivä?

Vierailija
5/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa katsottaisiin oikeista hinnastoista ja huomattaisiin, että kas, 25 e/kerta, kun ulkoilutus on noin 45 min. Jos se poika ulkoiluttaa noin 30 min kahdesti päivässä, niin sopiva summa olisi minimissään 30 e/päivä. Vai ajattelitko niin, että pojalla ei ole koirasta oikeastaan mitään vastuuta, joten palkkakin voi olla olematon?

Vierailija
6/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5e per lenkki.

Vierailija
7/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varsinaista palkkaa vaan vain rohkaisurahaa näyttmään lapselle että työllä ansaitsee, vitonen päivässä voisi olla aika hyvä. Viikosta tulee jo kiva tili. 

Varsinaiseen palkkaamiseen vakuutuksineen, veroineen jne en lähtisi tuonikäisen kanssa, paitsi jos lapsi ehkä ajattelee pikkubisnestä koiranulkoiluttajana joka ei olisi yhtään hassumpi idea sinällään. Mutta jos ulkoilutus on selvästi työluonteista eikä naapuriapua pikkupalkkiota vastaan, kasvaa vastuu ja paperityö isommaksi. 

Meillä teini saa kympin nurmikoiden leikkuusta, noin tunti kerta viikossa kasvuaikaan. Mutta kyseessä on oma, ei naapurin nurmikko. 

Vierailija
8/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et maksa kunnolla siitä vastuusta, niin jonain päivänä voi kätevästi myydä sen koiran ja väittää, että se karkasi. Miksi 13v koiranulkoiluttaja saisi vähemmän rahaa kuin 48 v koiranulkoiluttaja?

Vierailija
9/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 euroa päivässä jos koira ja poika tulevat hyvin juttuun keskenään ja koira tottelevainen.

Koiran ulkoilutuksen aikana poika saa samalla itse lenkin, joten hyöty on molemminpuolinen.

Vierailija
10/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 e päivä mielestäni. Onko poika siis tässä mukana vapaaehtoisesti, joka ikinen päivä?

Vierailija
11/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se koira karkaa? Syytätkö silloin ulkoiluttajaa, jolle olet maksanut lähinnä rohkaisurahaa etkä palkkaa? Oletatko, että teini on vastuussa siitä koirasta, mutta et kuitenkaan halua maksaa vastuusta? Ulkoiluttajan vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta maksaa, jos koiralle tapahtuu jotain, vaikka se olisi heidän lapsensa "vastuulla".

Vierailija
12/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa 5 e päivässä, voi se teini aika pian unohtaa koko jutun ja siinä se ap sitten miettii, että miten koira nyt ulkoilutetaan, kun orjatyöläinen ei tullutkaan.

Eikö joku työtön voisi tulla samalla summalla avuksi?

Vierailija
13/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksasin 5€ per lenkki

Vierailija
14/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joku 5€/päivä ole ihan sopiva. Tarkoitus tuskin on tienata suuria summia vaan saada hieman taskurahaa.

Vierailija
15/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monena päivänä viikossa?

Vierailija
16/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiluttaja on minun lapseni. Olen lapsen mukana niin kauan kunnes äitinä koen että lapsi pärjää koiran kanssa. En haluaisi että lapsi kokee työtään ja aikansa aliarvostettavan. On luonteeltani tunnollinen. Kerää tällä rahaa ulkomaan matkaa varten. Meille sanottiin että kertokaa summa. Itse en osaa tällaista arvioida. Aikaa lapselta kuluu päivässä tähän tunti. Itse mietin tuota 5€ päivältä. Viikossa se tekisi 25€. Kuukaudessa 100€. Viikonloppuja en nyt laskenut koska silloin emme aina ole kotona.

Vierailija
17/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka-askin hinta päivässä riittänee tuon ikäiselle.

Vierailija
18/18 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 14 v. lapseni ulkoiluttaa koiraa kerran viikossa tunnin kerrallaan ja saa siitä vitosen, mikä on minusta sopiva summa, kerää myös rahaa matkaa varten.

Pojallesi maksaisin juurikin tuon 5 euroa päivä, 25 euroa viikkoa ja satanen kuussa.

Omalla lapsellani on tavoitteena kerätä 500 itse matkaa varten. Saa koiran ulkoilutuksesta tuon 5 euroa tunti ja lastenhoidosta 10 euroa tunti.