Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lainaatko autoasi?

Vierailija
16.11.2018 |

Ja kenelle, jos lainaat? Ystävälle, sukulaiselle? Lainaatko ilmaiseksi vai oletatko saavasi korvausta? Mitenkäs bensat?

Tällaisia pohdin, kun minulta usein autoa lainaan pyydetään..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle aikuiselle pojalleni lainaan joskus. Ei hän usein pyydä eikä mihinkään huviajeluun, joten miksikäs ei. Kotona asuessaan vielä sai käyttää aika vapaasti omien työaikojeni puitteissa.

Minä en lainaa edes lapsilleni, heitä on kuitenkin kolme ja jos lähtisin sille linjalle, että saavat käyttää autoani, se olisi aina jossain menossa. Kuskaan kyllä välillä isommille ostoksille tms.

Vierailija
22/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen lainannut kavereille bensakuluja vastaan, mutta vähän se tuppaa menemään niin, että mitä enemmän lainaa, sitä enemmän ja useammat pyytävät. Tavallaan tuo seisoo aika vähällä käytöllä ja joutaisi kyllä, mutta eipä kukaan ole tarjoutunut siitä korvaamaan kuin bensat, joten mieluummin pidän itsellä kun itse maksankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain samassa taloudessa asuville eli miehelleni ja tyttärelleni. Saan myös käyttää miehen autoa.

Vierailija
24/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle aikuiselle pojalleni lainaan joskus. Ei hän usein pyydä eikä mihinkään huviajeluun, joten miksikäs ei. Kotona asuessaan vielä sai käyttää aika vapaasti omien työaikojeni puitteissa.

Minä en lainaa edes lapsilleni, heitä on kuitenkin kolme ja jos lähtisin sille linjalle, että saavat käyttää autoani, se olisi aina jossain menossa. Kuskaan kyllä välillä isommille ostoksille tms.

En minäkään ole lainannut lapsille sen jälkeen, kun ovat kotoa muuttaneet kuin ihan poikkeustapauksissa, kuten muutot. Kuskina olen heille ollut paljonkin.

Vierailija
25/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin lainaan satunnaisesti. Sellaisille joiden voisin kuvitella lainaavan omaansa minulle jos tilanne olisi päinvastainen ja ovat muutenkin luotettavia ja reiluja. Suurimmalle osalle ei tulisi mieleenkään lainata kuin äärimmäisessä hätätilanteessa.

Vierailija
26/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin yleensä lainaa autoani, minulla on valkoinen "amerikkalainen" maasturi. On se niin kallis hankkia ja pitää etten anna muitten ajaa. Voin lähteä itse kuskiksi jos oikeasti tarvitaan. Työnantaja on lähes pakottanut kuljettamaan bussilakon aikaan työtovereita. Sitä varten on taxit. Ei pelkällä bensalla voi ajaa, pitää ensin ostaa se auto.

Vierailija
27/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lainaisin? Joo, jos olisi joku vastavuoroinen ystävyyssuhde, missä autetaan monipuolisesti ja kumpaankin suuntaan niin joo. Mutta muuten en näe kyllä mitään syytä lainailla autoa.

Vierailija
28/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lainannut eikä kukaan ole pyytänytkään. Jos nyt ei lasketa sitä, että mies käyttää autoa ihan tasavertaisesti ja maksetaan sen kulut yhdessä.

Vierailija
29/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään lainata autoa kenellekään eikä myöskään kysyä itselleni lainaksi keneltäkään. Kuskiksi voin lähteä tai pyytää jotakuta kuskaamaan jos auto on huollossa tms. Autoni on uusi ja siellä on omia työkamoja paksissa eli on vähän katsottava miten ajaa etteivät kamat sinkoile ympäriinsä.

Vierailija
30/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa autoa, rahaa enkä yhtään mitään muutakaan.

Vierailija
31/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ex-vaimolle lainasin vuodeksi kun olin sudanissa kriha-palveluksessa ja tiesin etä auto helpottaa lasten elämää merkittävävästi.

Myöhemmin esikos poikani kertoi että ex-vaimo oli koko ajan valitellut miten vaikeaa on löytää parkkitilaa autolleni (bmw x5) no kiittämättömyys on maailman palkka.