Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainaatko autoasi?

Vierailija
16.11.2018 |

Ja kenelle, jos lainaat? Ystävälle, sukulaiselle? Lainaatko ilmaiseksi vai oletatko saavasi korvausta? Mitenkäs bensat?

Tällaisia pohdin, kun minulta usein autoa lainaan pyydetään..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa kenellekään. Muuten saa olla lainaamassa koko ajan. Tai no miehen kanssa toki käytetään autoja ristiin miten on fiksuinta.

Vierailija
2/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lainaan siskolle, jos on oikeasti kova tarve. Bensat maksaa, ei muuta. Yleisesti kyllä ärsyttää pyytely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain eksälle lainaan toisinaan, kun hänen perheensä tulee kylään. 

Vierailija
4/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan, jos tiedän että tyyppi on hyvä kuski. Eli en lainaa mutsille, tämän miesystävälle tai ex-appivanhemmille. Olen nimittäin ollut kaikkien kyydissä eikä sitä kyllä meinaa kestää selvinpäin. 

Vierailija
5/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan kyllä. Eipä sitä ole lainaamassakaan muut kuin ihan läheiset.

Vierailija
6/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 snt/km maksaa autoilu. Bensan hinta on siitä murto-osa.

Pummeille kävely tekee hyvää.

Vierailija
7/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. On mukava kuulla lainaajalta luento auton omistamisen typeryydestä, kalleudesta ja haitallisuudesta.

Pikkukolhuistakin selvitään koska lainaaja sanoo että mitä ne muka haittaa, eikä edes usko että pienenkin kuprun korjaaminen voi maksaa tuhansia.

Vierailija
8/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan, koska minullekin on lainattu ja kehtaan sitten pyytää lainaajaa esim muuttoavuksi, lapsenvahdiksi...

Vierailija
9/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan, koska minullekin on lainattu ja kehtaan sitten pyytää lainaajaa esim muuttoavuksi, lapsenvahdiksi...

Vierailija
10/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lainaaja maksaa bensat.

Vierailija
11/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lainaaja maksaa bensat.

Eli murto osan kuluista ;-(

Vierailija
12/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan vain miehelleni. Nyt ongelmaksi on tullut hänen tyttärensä, joka olettaa, että hänellekin lainaan. Juu ei.

Vierailija
13/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hätätilanteessa ja silloinkin lähden itse kuskiksi, jos mahdollista. Tyyliin ystävän lapsi pitää viedä päivystykseen yöllä tms.

Vierailija
14/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä millekään lokeille autoa lainaile, elleivät maksa vähintään puolta koko auton arvosta korvauksena.

Vierailija
15/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa kenellekään. Joskus joku autoton tuttava on pyytänyt, mutta en tosiaan lainaa. Jos jollain todella läheisellä olisi äärimmäisen kova tarve, voisin harkita. Omilla läheisillä vaan kaikilla on omatkin autot.

Vierailija
16/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle aikuiselle pojalleni lainaan joskus. Ei hän usein pyydä eikä mihinkään huviajeluun, joten miksikäs ei. Kotona asuessaan vielä sai käyttää aika vapaasti omien työaikojeni puitteissa.

Vierailija
17/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa. Kuskiksi voin tarvittaessa lähteä.

Vierailija
18/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle aikuiselle pojalleni lainaan joskus. Ei hän usein pyydä eikä mihinkään huviajeluun, joten miksikäs ei. Kotona asuessaan vielä sai käyttää aika vapaasti omien työaikojeni puitteissa.

Ja lisään vielä, että palauttaa aina tankattuna, vaikka olen sanonut ettei tarvitse.

Vierailija
19/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan lainaa mun Mersua. Persaukiset kulkekoon julkisilla.

Vierailija
20/31 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lainata vanhemmilleni, koska he ovat joskus lainanneet minulle kun omani on ollut huollossa tai on tarvinnut kuskata jotain peräkärryllä. Heillä on kaksi autoa, joten tarvetta ei ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän