Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi suostuu syömään vain kylmää ruokaa

Vierailija
16.11.2018 |

Eli siis 3v lapseni ei suostu syömään kuin kylmää ruokaa. Siis jääkaappikylmääkin. Ruokaa ei saa lämmittää tai hän ei syö. Esim äsken söi jääkaappikylmää lohikiusausta. Kyllä hän kaiken tällätavoin syö ja ei muuten ole nirso. Syö kaiken salaatista lähtien. Mietityttää silti että mikäköhän tämä homma oikein on🤔

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista aistiyliherkkyyttä. Mun esikoiseni ei voi kylpeä kuin viileässä vedessä.

Hirveä huuto oli vauvana, kun mitattiin kylpyvesi lämpömittarilla oikeaan (siis tälle lapselle väärään) pykälään. Luultiin, että hän vihaa kylpyä.

Vierailija
2/6 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä ruoka on mauttomampaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin googlettaakkin tästä mutta en oikein löydä mitään. Voishan se olla aistiyliherkkyyttä. En usko että on mauista kyse, sillä hän syö kaikenlaista ruokaa ja ei mitenkään nirso ole muulla tavoin. Olen antanut syödä ruoan kylmänä, koska ei kai sen ravintoarvot mihinkään muutu lämpöisenäkään

Vierailija
4/6 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin taannoin jostakin,että ns.kylmä tai huoneenlämpöinen ruoka on terveellisempää,kuin kuuma ruoka.Siinä siis tarkoitettiin ihan tavallisia ruokia,joita yleisesti syödään lämpimänä.

Itse esim pidän miedosti lämpimästä ruuasta ja puolisolle pitää olla tosi kuumaa.

Joten,anna lapsesi syödä nimenomaan ns. kylmää ruokaa ja anna siitä selkeä tieto myös päiväkotiin ,etteivät siellä ala riitelemään asiasta.

Tässäkin asiassa sun pieni ihminen on ainutlaatuinen yksilö,niinkuin meistä itsekukin.

Älä ihmettele asiaa hänelle tai muutenkaan tee siitä mitään numeroa.Kyläillessäkin sanot vain ,että hän tykkää syödä ruuan viileänä.

Vierailija
5/6 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se erikoinen piirre, mutta varsin harmiton. Luultavasti tulee myös lievenemään iän myötä. Onko muita mahdollisia herkkyyksiä?

Vierailija
6/6 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään tykkää kuumasta ruuasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi