Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisoutunut työtön ja raskaana. Abortti taitaa olla ainoa vaihtoehto?

Vierailija
16.11.2018 |

Lapsen isästä ei ole vanhemmaksi, on myös pitkäaikaistyötön, jolla todellisuudentaju välillä hämärää runsaan pelaamisen vuoksi. Olen 33-vuotias 12 vuotta työttömänä ollut. Alkoholi maistunut nyt 4-5 päivänä viikossa n. 12 ravintola-annosta kerrallaan. Rahat on riittänyt itseni elättämiseen, mutta ei todellakaan riitäisi lapsen elättämiseen. Toki lapsi toisi eri sisältöä elämään, mutta ei olisi lapsen kannalta miellyttää. Olen onnistunut pyörittämään arkea alkoholin käytöstä huolimatta: asuntoni on siisti ja ruokaa ja puhtaita vaatteita on kaapissa, itsekin olen puhdas. Laskut ja vuokrat olen maksanut ajallaan.
Raskaaksi tulin e-pillereistä huolimatta, onneksi huomasin heti ja älysin hakeutua neuvolaan. Nyt on pohdinnassa olisiko lapsen kannalta parempi tehdä abortti vai kykenesinkö vanhemmuuteen. Itse olen sillä kannalla, että tilanteeni on vähän turhan hurja. Selviäisikö kunnialla lapsen kasvatuksesta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isästä ei ole vanhemmaksi, on myös pitkäaikaistyötön, jolla todellisuudentaju välillä hämärää runsaan pelaamisen vuoksi. Olen 33-vuotias 12 vuotta työttömänä ollut. Alkoholi maistunut nyt 4-5 päivänä viikossa n. 12 ravintola-annosta kerrallaan. Rahat on riittänyt itseni elättämiseen, mutta ei todellakaan riitäisi lapsen elättämiseen. Toki lapsi toisi eri sisältöä elämään, mutta ei olisi lapsen kannalta miellyttää. Olen onnistunut pyörittämään arkea alkoholin käytöstä huolimatta: asuntoni on siisti ja ruokaa ja puhtaita vaatteita on kaapissa, itsekin olen puhdas. Laskut ja vuokrat olen maksanut ajallaan.

Raskaaksi tulin e-pillereistä huolimatta, onneksi huomasin heti ja älysin hakeutua neuvolaan. Nyt on pohdinnassa olisiko lapsen kannalta parempi tehdä abortti vai kykenesinkö vanhemmuuteen. Itse olen sillä kannalla, että tilanteeni on vähän turhan hurja. Selviäisikö kunnialla lapsen kasvatuksesta?

Älä tee aborttia. Jos et voi pitää lasta, anna hänet adoptoitavakai. Luultavasti innostut niin, ettei tarvitse antaa lasta mihinkään. Koko juominen voi loppua siihen. Älä anna ikinä periksi.

Kaikkea hyvää!!! ❤️

Vierailija
22/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö neuvolasta psykologipalveluita? Terapiaa ja muuta tukea olisi varmaan saatavilla. Onko sulla motivaatiota lopettaa alkoholinkäyttö? Luuletko että tämä voisi olla sysäys isommalle elämänmuutokselle, siis voisitko mahdollisesti ajatella esim opintojen aloittamista kun vauva on vähän vanhempi? Onko voimavaroja tällaiseen - siis tuettuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Ituun:

Tampereen NNKY:n Itu-työ tukee kriisiraskaustilanteessa olevia, raskauttaan vaikeassa tilanteessa jatkavia ja abortin läpikäyneitä tyttöjä ja naisia. Palvelut ovat ilmaisia ja luottamuksellisia.

Valtakunnallinen puhelinpäivystys 9-21

050 401 5567

Heidän kauttaan saat neuvontaa jne, oikein hyvä ehdotus. On myös sijaiskoteja joissa et joudu heti tekemään päätöstä lopullisesta adoptiosta.  Kuitenkin tarvitset itsellesi apua juuri nyt.

Vierailija
24/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita Ituun:

Tampereen NNKY:n Itu-työ tukee kriisiraskaustilanteessa olevia, raskauttaan vaikeassa tilanteessa jatkavia ja abortin läpikäyneitä tyttöjä ja naisia. Palvelut ovat ilmaisia ja luottamuksellisia.

Valtakunnallinen puhelinpäivystys 9-21

050 401 5567

Eikö tuo ole abortinvastainen järjestö?

Jokainen saa itse päättää mitä tekee, mutta saa myös tietoa muista vaihtoehdoista kuin abortista, ja tietoa mistä hakee apua jne jos päättää pitää lapsensa.

Vierailija
25/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sun on lopetettava alkoholinkäyttö kokonaan. Heti. Siihen tarvitsee paljon apua, sinulla on voimakas riippuvuus. Mies pitää heittää pihalle. Merkiksi siitä, että tässä on hänellekin tuhannen taalan paikka muuttaa tapansa, jos haluaa olla mukana lapsen elämässä. Jos pidät lapsen, sinulla on hirveästi tekemistä itsesi kanssa, ei voimia tukea miestä. Moni esim. narkkari lopettaa raskaaksi tulon myötä, se on niin iso motivaattori. Mutta moni myös retkahtaa myöhemmin, sillä pienen lapsen kanssa on raskasta. Sitten tulee ongelmia ja lapsi/lapset viedään. Eli sinun pitäisi tehdä totaalinen muutos. Tarvitsisit myös terapiaa. Juomiseen on aina jokin psyykkinen syy.

Vierailija
26/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus klo 14 eikä vastaa mihinkään.

Jos mulla ois tämä tilanne niin kyttäisin näitä auttavia vastauksia vartin välein. Joko provo tai parhaillaan kännissä?

Joka tapauksessa .....

Oma vastaukseni: jos oot ehtinyt jo juoda paljonkin niin abortti. Jos olet ollut juomatta etkä tee sitä: sulla on lakisääteinen oikeus ohjaukseen ja neuvontaan. Joka tapauksessa tarvit tukea. Soita esim Kriisikeskus Osviittaan ja kysy neuvoa /pikaista tapaamista. Tai Tampereella Päiväperhoon, he ohjaavat eteenpäin varmasti esim oman kuntasi palveluihin.

Vierailija
27/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä tilaisuus pistää korkki kiinni ja saada elämällesi suunta ja oikea tarkoitus.

Voi silti keskeyttää raskauden, pistää elämän kuntoon ja raitistua sitten. On liian raskasta yrittää molempia yhtä aikaa, jos alkon käyttö on noin runsasta.

Jos miehestä ei ole isäksi, olisi parempi tehdä lapset jonkun muun kanssa.

Vierailija
28/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä tilaisuus pistää korkki kiinni ja saada elämällesi suunta ja oikea tarkoitus.

Voi silti keskeyttää raskauden, pistää elämän kuntoon ja raitistua sitten. On liian raskasta yrittää molempia yhtä aikaa, jos alkon käyttö on noin runsasta.

Jos miehestä ei ole isäksi, olisi parempi tehdä lapset jonkun muun kanssa.

*Raitistua sitten = tarkoitin myös että hankkia lapsia vasta sitten.

Vierailija
29/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana elämä sinulla. Hankitte nyt köyttä koko perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi