Kaikki muut kunnan työntekijät kutsuttiin pikkujouluihin paitsi palkkatuella palkatut
Kommentit (24)
Ainakin monissa paikoissa kunnan vakityöntekijät ovat niin elämäänsä katkeroituneita, että he erityisesti toivovat, ettei heidän pikkujouluihinsa "ihan kaikki" pääse.
Onko suuretkin pikkujoulujuhlat jos koko kunnan työntekijät kutsuttu?
Veikkaanpa että palkkatuetut eivät menettäneet mitään...
Vierailija kirjoitti:
Meni, koska yrityksissä palkkatuella palkatut saavat TESsin mukaisen palkan ja työehdot, kunnalla ei.
Ei kuulosta reilulta minun mielestä. Roskiin pitäisi koko palkkatukipaska heittää ja antaa niille ihmisille ihan oikeat työpaikat.
Varmaan ehdottivat vaki-virkamiehet palkkatuettuja tarjoilijoiksi ja palvelijoiksi juhliin, mutta ei mennyt ehdotus läpi.
Näin se on muuallakin kuulkaas.Aina sama kohtelu.
Vierailija kirjoitti:
Meni, koska yrityksissä palkkatuella palkatut saavat TESsin mukaisen palkan ja työehdot, kunnalla ei.
Minuun pätee kyllä KVTES.
ap, kutsutta jäänyt
Pieni kunta kyseessä, meitä palkkatuella palkattuja ei ole kovin paljon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta reilulta minun mielestä. Roskiin pitäisi koko palkkatukipaska heittää ja antaa niille ihmisille ihan oikeat työpaikat.
mutku hei sitten Rinteelle ei jäänyt yhtään keinoa korjata suomen massiivinen työttömyys!!!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ehdottivat vaki-virkamiehet palkkatuettuja tarjoilijoiksi ja palvelijoiksi juhliin, mutta ei mennyt ehdotus läpi.
Tuohan tarkoittaisi että palkkatuetut saa palkkaa juhlien ajalta mutta vakiporukka joka vaan juhlii ei saa joten homma piti estää.
Lähetä kunnanjohtajalle meili ja kysy, onko hän asiasta tietoinen ja hyväksyykö hän eriarvoisen kohtelun.
Ainahan se on niin mennyt. Meilläkin yksi johtokunnan jäsenistä on todennut että palkkatuetut työntekijät ovat alempaa kastia ☺ On muutenkin luonteeltaan upea mies ja pomona totaalinen uuvatti mikä ehkä selittää kommentin.
Aika surullista. Olen ollut ilmaista työvoimaa harjoittelijan muodossa ja minut on otettu ns. Täysivaltaisena jäsenenä yhteisöön. Olen siis kerran päässyt viettämään henkilökunnan pikkujouluja, kun ne oli samaan aikaan harjoittelujaksoni aikana. Hauskaa oli vaikka kotiinlähdön aika oli siinä vaiheessa, kun täysi-ikäiset lähtivät baariin.
Kunnalla ei tahdota ottaa porukkaan. Vähän on heillä leveilyn aihetta toimissaan mutta kaikki konstit käytetään, mitä irti saadaan itsensä korottamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityö ja oppisopimus ovat ainoita reiluja järjestelmiä. Muut ovat paskaa, muttei nuo.
Paskaa ovat: työkokeilu, työssä oppiminen, kuntouttava työtoiminta, 8 euroa päivässä -työ.