Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn aloitus ja vapaat

Vierailija
15.11.2018 |

Tekisi mieli hakea paria työpaikkaa. Luulen, että olisi hyvät mahdollisuudetkin. Ongelma on se, että minulla on joulu-toukokuulle varattu aika paljon päiviä, jotka pitäisi saada vapaaksi. Ovat vain 2-5 päivän vapaita, mutta voiko työhaastattelussa heti sanoa, mitkä ajat tarvitsee vapaiksi? Vai kannattaako vapaat pyytää sitten, kun on aloittanut, vapaa kerrallaan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ihan vaan eka hakea sitä työpaikkaa ja miettiä noita vapaa asioita vasta sitten jos/kun on ajankohtaista.

Vierailija
2/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt ihan vaan eka hakea sitä työpaikkaa ja miettiä noita vapaa asioita vasta sitten jos/kun on ajankohtaista.

Mietin vain, viitsinkö hakea. Kuinka omiin ylimääräisiin vapaisiin yleensä suhtaudutaan? Jos en saisi haluamiani vapaita, on parempi olla edelleen työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä menot sovitaan vapaapäiville. Ei voi ottaa vapaata milloin sattuu.

Vierailija
4/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän minä en voi mennä töihin. Harrastukseni ovat kyllä kiinnostavampia. Harmi juttu.

Vierailija
5/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, viitsinkö hakea. Kuinka omiin ylimääräisiin vapaisiin yleensä suhtaudutaan? Jos en saisi haluamiani vapaita, on parempi olla edelleen työtön.

Voithan sä kysyä siellä työhaastattelussa että mikä heidän käytäntö on vapaapäivien suhteen, sillähän se selviää.

Vierailija
6/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂

Vierailija
7/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita työhakemukseen valmiiksi lista päivistä jotka haluat lomailla!

Näin annat fiksun vaikutelman ja erotut muista hakijoista

Vierailija
8/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä kysyä siellä työhaastattelussa että mikä heidän käytäntö on vapaapäivien suhteen, sillähän se selviää.

Mietin vain, jos kerron, että en sitten voi ottaa työtä, jos en saa vapaata, kieliikö ne työkkäriin? Olen kyllä itse siis poiminut nuo paikat, että ei mitään velvoitehakuja.

Vierailija
9/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan paikkaa, äläkä haastattelussa vielä puhu mistään vapaapäivistä.

Sitten jos saat paikan, niin voit kysyä että onnistuuko ko päivien pitäminen vaikka palkattomana vapaapana tai joustovapaana.

Ainakin omalla työpaikallani onnistuisi.

Vierailija
10/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat paikan voit sen jälkeen toki hakea haluamiasi vapaita mutta työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta myöntää niitä. Jos niitä ei myönnetä sinun on mentävä töihin. Jos et mene, se on peruste irtisanomiselle.

Vierailija
11/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa on mahdollista saada palkatonta vapaata kyllä 

Vierailija
12/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän minä en voi mennä töihin. Harrastukseni ovat kyllä kiinnostavampia. Harmi juttu.

No kuinka niin "harmi juttu"?

Jos sä tykkäät sun harrastuksista ja ne on kiinnostavia ja sulle tärkeitä, tärkeämpää kun työ, niin silloin vaan et hae töihin, ja keskityt harrastuksiisi täysillä ilman muita häiritseviä velvoitteita.

Paremminkin siis hyvä juttu.

Vierailija
13/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat paikan voit sen jälkeen toki hakea haluamiasi vapaita mutta työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta myöntää niitä. Jos niitä ei myönnetä sinun on mentävä töihin. Jos et mene, se on peruste irtisanomiselle.

Ei minun kannata ottaa riskiä, että työmarkkintukeen tulee karenssi. Parempi olla menemättä ollenkaan.

Vierailija
14/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä tykkäät sun harrastuksista ja ne on kiinnostavia ja sulle tärkeitä, tärkeämpää kun työ, niin silloin vaan et hae töihin, ja keskityt harrastuksiisi täysillä ilman muita häiritseviä velvoitteita.

Olisi rahallekin tarvetta. Enkä tykkää, kun työttömiä haukutaan.

Vierailija
15/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, jos kerron, että en sitten voi ottaa työtä, jos en saa vapaata, kieliikö ne työkkäriin? Olen kyllä itse siis poiminut nuo paikat, että ei mitään velvoitehakuja.

Tuskin alkavat mihinkään työkkäriin soitella, miksi ne niin tekisi, on kai niillä muutakin tekemistä, eikä tuo, ainakaan mulle, olis edes tullut mieleen ellet olis itse maininnut.

Vierailija
16/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi rahallekin tarvetta. Enkä tykkää, kun työttömiä haukutaan.

Eli haluat töihin, mutta haluat harrastaa jotain johon tarvitset usein paljon vapaata.

Hae keikkatöitä.

Vierailija
17/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan. Ei ole pelkoa edes haastattelusta.

Vierailija
18/18 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, hae vaan, ja jos käy kuitenkin niin että sut valitaan, niin eihän sun ole pakko ottaa sitä työtä vastaan jos niillä on nihkeä suhtautuminen sun mainitsemiin vapaisiin, kysyt vaan ennen työsopimuksen allekirjoittamista miten ne suhtautuu, otat vaikka sinne sopparin tekoon mukaan lapun, johon oot kirjoittanut kaikki päivät mitkä tarviit vapaaksi.

Ja jos ne sanoo että ne vapaat onnistuu, niin sit voit rauhallisin mielin laittaa nimen siihen työsopimukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi