Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hakea työpaikkaa vaikka ei täytä läheskään kaikkia kriteereitä?

Vierailija
15.11.2018 |

Eikä ole koulutusta eikä kokemusta vastaavasta tehtävästä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea.

Vierailija
2/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hakea vaikka ydinfyysikoksi, vaikka olisi peruskoulu jäänyt kesken. No itse olen kyllä tullut valituksi paikkaan, johon en täyttänyt kriteereitä ja hain lähinnä vitsillä, kun työttömänä ajattelin että en menetä mitään vaikka haen ihan  kaikkea mistä täytän yhdenkin toivomuksen. Ei se kyllä mun paikka ollut, lähdin kouluttautumaan lisää ja nyt on löytynyt oma ala. Nytkin olen vähän eri paikassa kuin mihin minulla on koulutus, mutta lähinnä niin, että tutkinto on aiheen vierestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta entäs jos tulet valituksi tehtävään??? Miten aiot selvitä siitä??? Turha mennä työpaikalle solkkaamaan ja stressaamaan, kun potkut tulee kuitenkin, kun hommat hoitamatta.

Vierailija
4/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako hakea työpaikkaa jossa tarvittavana kielitaitona suomi, englanti ja ruotsi, mutta ei osaa ruotsia? 

Vierailija
5/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako hakea työpaikkaa jossa tarvittavana kielitaitona suomi, englanti ja ruotsi, mutta ei osaa ruotsia? 

Ei sitä monesti tarvitse oikeasti osata. Kertailet vähän.

Vierailija
6/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole muodollista pätevyyttä koodaushommeleihin, ja koska todella monessa työpaikkailmoituksessa mainitaan tutkintovaatimus ensimmäisenä kriteerinä, olen jättänyt hakematta. Ihan vain sen takia, että jos firma painottaa tutkintoa noin paljon, en usko sopivani yrityskulttuuriin. Olen tosin koodaillut sen vajaa kolkyt vuotta ja uusimmat teknologiat on hallussa ja github acco löytyy, sekä stackoverflow pisteitä. Työnantajien menetys.

Vierailija
7/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole muodollista pätevyyttä koodaushommeleihin, ja koska todella monessa työpaikkailmoituksessa mainitaan tutkintovaatimus ensimmäisenä kriteerinä, olen jättänyt hakematta. Ihan vain sen takia, että jos firma painottaa tutkintoa noin paljon, en usko sopivani yrityskulttuuriin. Olen tosin koodaillut sen vajaa kolkyt vuotta ja uusimmat teknologiat on hallussa ja github acco löytyy, sekä stackoverflow pisteitä. Työnantajien menetys.

Jokainen tietää, että työelämässä on paljon koodareita, joilla ei ole kovin kummoista koulutusta tai koulu on jäänyt kesken. Mieheni on ollut alalla 30 vuotta, hän on koulutuskeltaan teknikko ja huippukoodari on, sekä töissä, headhuntattu osaamisensa perusteella. Nuoret ja av-mammat katsoo tutkintoja, mutta tosielämässä osaavat pomot tietävät, kuka ne koodit oikeasti osaa tehdä. Koulutetut tekevät keskeneräisiä ohjelmia jakeluun, toimivat koodit tekee muut. 

Vierailija
8/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tietää, että työelämässä on paljon koodareita, joilla ei ole kovin kummoista koulutusta tai koulu on jäänyt kesken. Mieheni on ollut alalla 30 vuotta, hän on koulutuskeltaan teknikko ja huippukoodari on, sekä töissä, headhuntattu osaamisensa perusteella. Nuoret ja av-mammat katsoo tutkintoja, mutta tosielämässä osaavat pomot tietävät, kuka ne koodit oikeasti osaa tehdä. Koulutetut tekevät keskeneräisiä ohjelmia jakeluun, toimivat koodit tekee muut. 

Ja jos joku nyt tästä urputtaa, kun kerron miehestäni av-mamman tapaan, niin olen itsekin headhuntattu, mutta alani on eri. 

Vierailija
9/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän pienillä paikkakunnilla on pakkokin hakea niitä ainoita töitä, joita löytyy, jottei joudu karenssiin. Esim. mie ja kaverini haemme lähes kaikkia terveyskeskus lääkäreiden pestejä, vaikka meillä ei ole edes lääkäri tutkintoa. Ei vain ole muuta, mitä hakea. Eipä kyllä olla tultu valituksikaan :D.

Vierailija
10/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Donald Trump kehtaa hakea presidentiksi niin kyllä sinä olet ihan ylipätevä siihen työpaikkaan. Ainakin jos siihen vertaa.

Vierailija
11/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä monesti tarvitse oikeasti osata. Kertailet vähän.

100 % sanoo osaavansa, 1 % osaa. Ja se 1 % hoitaa ne työt, joissa ruotsinkieltä tarvitaan. Näin se käytännössä menee.

Vierailija
12/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on nyt ihan liioittelua. Hyviä koodareita on niin koulutetuissa ja kouluttamattomissa. It-alalla headhunttaus on todella yleistä, ei mitenkään harvinaista. Itselläni on opistotason tutkinto ja yleensä vaaditaan korkeakoulututkintoa, silti mut on headhuntattu useampaan kertaan ja useamman paikan myös ottanut vastaan. Nainen ja 50 v, alalla 26 v

Vierailija
13/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin turhaketoimiston mielestä voi.

Vierailija
14/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koodaaminen on varmaan poikkeus, joka vahvistaa säännön. Suomessa useimmiten vaatimus numero yksi on se tutkinto, sitten vasta tulee työkokemus ja sitten vasta muut avut.

Olen itse hakenut työpaikkaa media-alalta, tehtävistä joihin mun maisterintutkintoni liittyi. Mutta mulla ei ollut media-alan tutkintoa, mutta oli usean vuoden työkokemus vastaavista työtehtävistä. Työnhakuun liittyi useampi testi työtehtävistä, ja menestyin niissä loistavasti.

En saanut paikkaa, tulin toiseksi ja sanottiin että syy oli ettei ollut juuri ettei ollut media-alan tutkintoa.

Vierailija
15/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodauksessa on se hyvä puoli, että voit helposti kertoa ja näyttää mitä olet saanut aikaiseksi. Julkisvirastot joutuvat toimimaan lakipykälien perusteella, mutta muuten ei yhtäkään työpaikkaa todistukset kiinnosta (ja vielä vähemmän mitä arvosanoja olet saanut koulussa), vaan se mitä osaat.

Vierailija
16/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan vaatimukset ovat sellaisia, ettei niitä täsmälleen täytä juuri kukaan.

Kuitenkin joku lopulta palkantaan, ja useimmiten hommakin hoituu.

Vierailija
17/17 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain uuden ajan avaruussukkulan kehittäjäksi ja CIA:n agentiksi.

T sh 39 vee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän