Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä on vapaa eli täysin riippumattomia kaikista sitoumuksista?

Vierailija
15.11.2018 |

Itselläni on sitoumuksia vain työnantajaa kohtaan eli olen lähes vapaa yksilö.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työnantajaakaan kohtaa sitoumuksia, kun teen korkeintaan 2-3 kuukauden työsopimuksia kerrallaan ja vakkarisopimusta en suostu allekirjoittamaan. Muita velvoitteita ja sitoumuksia ei ole,ja on elämä helppoa.

Vierailija
2/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitettavissa pitää olla työkkäriä varten, pari kertaa vuodessa joutuu jutustelemaan pidempään kuin 5 minuuttia. Muuten vapaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sitoumus vain lapsiani kohtaan. Mutta hätätapauksessa mies voi hoitaa nekin.

Vierailija
4/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansalaisuus tuo mukanaan oikeuksia ja velvollisuuksia, joten täysin riippumatonta ei ole.

Vierailija
5/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sitoumus vain lapsiani kohtaan. Mutta hätätapauksessa mies voi hoitaa nekin.

Elätkö varallisuutesi tuotoilla?

-ap

Vierailija
6/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen, perheetön ja lapseton. Ei sitoumuksia. No vero tietenkin menee, sille en voi mitään.

Vierailija
7/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työnantajaakaan kohtaa sitoumuksia, kun teen korkeintaan 2-3 kuukauden työsopimuksia kerrallaan ja vakkarisopimusta en suostu allekirjoittamaan. Muita velvoitteita ja sitoumuksia ei ole,ja on elämä helppoa.

Vakituisesta sopimuksesta on vähintään yhtä helppo päästä eroon kuin määräaikaisesta. Määräaikaisesta eroonpääsy ennen määräajan loppua voi olla haastavaa. Usein toki irtisanomisajasta on sovittu määräaikaisissakin, mutta sama on aina vakituisilla - kyllä vakityöstä pois pääsee.

Itselläni vakituinen sopimus ja lomaa aina säästössä irtisanomisajan verran, ja saan käyttää nuo lomat ennen työsuhteen loppumista jos haluan. Voin siis lopettaa vaikka huomena.

Mieheen olen sitoutunut avioliitolla, mutta toki kattava avioehto vähentää sitoutumisen määrää. Lisäksi on vain velvoitteet, joita suoman kansalaisuus ja täällä asuminen tuo. Ihan vapaa ei ole kukaan lakia noudattava (ja harvemmin kauaa pysyy vapaana jos ei lainkaan noudata).

Vierailija
8/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Onko sinulla puhelinliittymä? Vakuutuksia? Pankkitili? Kansalaisuus?

Työpaikan lisäksi sinulla on luultavasti aika paljon sitoumuksia.

Vierailija
9/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinä valtioonkin sitoutunut veronmaksajana

Vierailija
10/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalle olen jossain määrin tilivelvollinen työni tuloksista mutta eipä niitä kauhean tarkaan seurata, kuten ei työaikaakaan. Tunnen itseni vapaaksi.

Vierailija
11/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: onko tämä vapautesi itse valittu vai oletko olosuhteiden uhri?

Jos vapaasti valitsee "sitoumukset" (työ, avioliitto, lapset, asuntolaina yms), niin eikö silloin ole muka vapaa? Eihän ne silloin ole "sitoumuksia" pakottavassa mielessä, vaan vapaasti valittuja suhteita. Eikö vapaus ole pakon vastakohta? 

Vierailija
12/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakituisesta sopimuksesta on vähintään yhtä helppo päästä eroon kuin määräaikaisesta. Määräaikaisesta eroonpääsy ennen määräajan loppua voi olla haastavaa. Usein toki irtisanomisajasta on sovittu määräaikaisissakin, mutta sama on aina vakituisilla - kyllä vakityöstä pois pääsee.

Itselläni vakituinen sopimus ja lomaa aina säästössä irtisanomisajan verran, ja saan käyttää nuo lomat ennen työsuhteen loppumista jos haluan. Voin siis lopettaa vaikka huomena.

Mieheen olen sitoutunut avioliitolla, mutta toki kattava avioehto vähentää sitoutumisen määrää. Lisäksi on vain velvoitteet, joita suoman kansalaisuus ja täällä asuminen tuo. Ihan vapaa ei ole kukaan lakia noudattava (ja harvemmin kauaa pysyy vapaana jos ei lainkaan noudata).

Ehkä tuo, jolle vastasit haluaa varmistaa, että saa myös tarvittaessa työttömyyskorvauksen. Tuokinhan on kyllä nykyisin pyritty tekemään hankalaksi. Työsopimuksissa voi jo lukea, että sopimus on määräaikainen työntekijän omasta tahdosta.

Vierailija
13/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain erakko (sala)metsästäjä tai keräilijä voi olla täysin vapaa.

Kaikkia muita sitovat vähintäänkin yhteisön kirjoitetut ja/tai kirjoittamattomat säännöt.

Vierailija
14/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätkö varallisuutesi tuotoilla?

-ap

Ei kun olen eläkkeellä ja ei oo velkaa.

Vierailija
15/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sähkösopimus. Ja puhelin. 

Vierailija
16/16 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Freedom's just another word for nothin' left to lose"

Sitähän vapaus on, sulla ei ole mitään menetettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan