Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jolla painoindeksi on alle 20, minkä arvelet olevan syynä hoikkuuteesi?

Vierailija
14.11.2018 |

Toki syöt tarpeeksi vähän suhteessa kulutukseesi mutta miten tämä onnistuu käytännössä? Miten saat itsesi syömään vähän? Harrastatko paljon liikuntaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen laiska liikkumaan, syön vähän ruokaa ja makeaa en ollenkaan. Tänään olen syönyt kaksi voileipää ja yhden lämpimän ruuan, enkä muuta enää syökään.

Vierailija
22/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljän lapsen jälkeen painoa 44 kg (160 cm).Ennen lapsia oli 52 kg. Lasten myötä tuli vähärasvaisuus ja ruoka-ajat,kebabit ja alko jäi pois. Elämä on vauhdikasta ja koko ajan olen jaloillani. On siis tullut täyskäännös nuoruusvuosiin verrattuna. Myös autoilu on vähentynyt. Iltapalaksikin syön kaurapuuroa marjoilla,nuorempana oli kaikkea muuta. Koen olevani nyt hyväkuntoisempi kuin koskaan ja painokin tuntuu juuri oikealta,minulla ei esim. ole selluliittia ollenkaan.

Vierailija
24/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 17,7. Liikun paljon ja syön noin 1200-1500 kcal päivässä, kuitenkin liian paljon herkkuja sillä on tullut paha tapa korvata kunnon ruoka niillä :(

Vierailija
25/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot geenit. Laktoosi-intoleranssi, krooninen gastriitti, ärtyvä paksusuoli. Vatsa jatkuvasti kipeä ja turvonnut, elämä ollut jatkuvaa sopivan ruuan etsimistä. Hoikka joo, mutta nykyään myös osteoporoottinen.

Eikä hoikkuudesta ole paljon iloa, kun turpoavan vatsan vuoksi on pukeuduttava säkkeihin.

Vierailija
26/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ylipainoinen,liikun päivittäin ja syön monipuolista ja terveellistä kasvisruokaa. Tosin herkuttelen kohtuudella lähes päivittäin,esim.vähän jäätelöä tai pulla päivässä.

Olen kuitenkin ollut myös noin hoikka ja siihen pääsin sillä että söin päivittäin pari omenaa ja join kahvia sekä urheilin päivittäin.

Vierailija
27/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoitan ihan tietoisesti syömistäni, jotta pysyisin hoikkana. Herkuttelen harvoin, mutta silloin syön mitä vaan ja kuinka paljon vaan ilman huonoa omatuntoa. Hyötyliikuntaa tulee päivittäin 30 min–2 h. Sen lisäksi harrastan liikuntaa hyvin vaihtelevasti, mutta vähintään kerran viikossa.

Vierailija
28/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet on siihen syynä.

Vierailija
29/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikkuuden salaisuus ei ole siinä mitä syö vaan mitä jättää syömättä.

En ihan allekirjoita tätä. Luulen että geenit näyttelee suurempaa osaa kuin se, mitä jättää syömättä.

Minulla on kaveripariskunta ja molemmat heistä ovat niin laihoja, että verisuonet näkyvät joka puolella kropassa niin kuin fitness-kisaajilla. Päivittäin he syövät kakkuja, suklaata, karkkeja, kermakastikkeita ja huuhtovat kaiken alas kokiksella. Valehtelematta he ovat epäterveellisin mutta myös hoikin ikinä tapaamani pariskunta. Suurin osa ihmiskunnasta lihoisi heidän ruokavaliollaan, mutta geenien avulla he pysyvät aina vaan laihoina.

Vierailija
30/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoikkuuteen tarvita syytä. Jos joku ei ole hoikka, se johtuu epäterveellisestä ruokavaliosta.

Vierailija
31/38 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lasten jälkeen BMI aina 18. Lasten kanssa kotona ollessa tuli syötyä vähän ja liikuttua paljon. Nyt liikun paljon ja olen vihdoin 34-vuotiaana 172/60, eli BMI ~20. Liikun kyllä joka päivä, mutta syön paljon enemmän ja herkkujakin. Ja yksi mikä nostaa hyvin nopeasti painoa, on leipä. Sitä olen opetellut syömään ja sen huomaa. Tosin mulla ollut tarkoituksena painon lisääminen.

Vierailija
32/38 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aineenvaihdunta luonnostaan ja jota epäterveellinen ruokavalio vain nopeuttaisi. Siksi en syö gluteenia, enkä laktoosia. Kasviksia puoli kiloa päivässä monipuolisesti, ei punaista lihaa. Liikuntaa vain pari kertaa viikossa, jos sitäkään. Hyötyliikuntaa päivittäin, ei autoilua, vaan pyöräilyä ja kävelyä. Eikä koskaan laihdutusta, vaan syöminen tarpeen mukaan, mutta käytännössä mitä vaan voi halujen mukaan syödä.

Vierailija
33/38 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti raskas työ, runsas liikunta vapaa-ajalla, suht terveelliset elämäntavat, riittävä yöuni , ja varmaankin aktiivinen ruskea rasva joka aktivoituu kylmässä, työhöni kuuluu paljon ulkona liikkumista ja myös kylmissä vesissä läträämistä  kaikkina vuodenaikoina.

Vierailija
34/38 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio vaikuttaa aineenvaihduntaan ja aineenvaihdunta painoon.

En usko geeneihin, se ruoka se on joka lihottaa.

Olen aina ollut hoikka koska en Ile ikinä harrastanut sipsejä, limuja, mehuja, pullaa tai yleensä vehnää tai sokeria. Syön paljon mutta vain aamulla, lounaalla ja illallisella. Ei välipaloja. Viiniä lasillinen iltaisin, juhlailtaisin enemmän. Ei olutta.

Siinä se suuri salaisuus.

Vierailija
35/38 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Syön mitä sattuu ja paljon.

En harrasta liikuntaa.

Pizzan syön vähintään kerran viikossa.

Vierailija
36/38 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)Se ettei stressaa liikaa syömisestä, nauttii jokaisesta ruoasta. Ruoka ei ole kuin ruokaa.

b)Syön perusterveellistä kotiruokaa ja kunnon aterioita, ei mitään hipsuannoksia.

c)Täysjyvätuotteet ja peruna ovat ystäviämme.

d)Hikiliikunta muutaman kerran viikossa. Liikunta kyllä auttaa aineenvaihduntaan, vaikka joku muuta väittää.

Vierailija
37/38 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti ja hyötyliikunta

Vierailija
38/38 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan geenien, ruokavalion ja liikunnan yhdistelmää. Painoindeksi siis 19,3. Syön yleensä 4 kertaa päivässä. Joka aterialla pitää olla mukana kasviksia/hedelmiä/marjoja. Tästä olen ruokavaliossani tarkka, että tulee syötyä näitä runsaasti. Syön aika lailla lautasmallin mukaan, enkä noudata mitään erityistä ruokavaliota. Ruuan teen mieluiten itse, eineksiä en juuri syö. Annoskokoni eivät ole mitenkään erityisen pieniä, tiedän monia jotka syövät minua pienempiä annoksia. Lisättyä sokeria välttelen, eli siis perusruokavaliooni ei kuulu mehut, limut tai esimerkiksi maustetut jukurtit. Herkut sitten erikseen ja sekin kyllä ehdottomasti kuuluu ruokavaliooni kerran tai pari viikossa, herkutellessa syön yleisimmin annoksen jäätelöä tai jonkun leivoksen tai suklaapatukan. Harvoin mätän mitään hirveää kasaa kerralla. Liikun ainakin hyötyliikunnan verran päivittäin, koska mulla ei ole autoa. Pyrin kyllä liikkumaan 5 kertaa viikossa, lenkkeilen juosten tai kävellen, teen pyörälenkkejä, kotitreenejä painojen kanssa sekä kehonpainolla. Näillä keinoilla olen toistaiseksi pysynyt tämän kokoisena, ilman että siihen täytyisi kiinnittää erityisemmin huomiota. Olen kohta 29, jos sillä väliä.