Miten pitäisi vastata tämmöiseen kohteliaisuuteen?
Tapasin siis vanhan miespuolisen tutun sattumalta ja puhuttiin vain muutama sana.
En oikeastaan ole koskaan häntä edes tuntenut ja siitä on vuosia kun olen hänet viimeksi nähnyt ja nyt hän laittoi viestin, että olenpa pysynyt nuorekkaana.
Vähän outoa minusta tuo, että muutaman sanan jälkeen pitää toisen numero etsiä kommentoidakseen vain toisen olemusta.
Kommentit (17)
Jos mielesi tekee, niin vastaa vaikka että hänkin on hyvin säilynyt ja seksuaalisesti kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole kohteliasuus vaan iskuyritys. Ei mies etsinyt numeroasi välittääkseen tämän "kohteliaisuuden" vaan avatakseen ylipäänsä viestinnän välillenne. Hän toivoo, että vastaat ja jne.jne. Luultavasti hän on siellä miettinyt päänsä puhki, että mistä saisi jutunjuurta ja on nyt sitten päätynyt tuohon. Onhan se parempi kuin vaikka kikkelikuva.
Tätä minäkin ajattelin, mutta kun en ole itse yhtään kiinnostunut henkilöstä enkä kaipaa hänen viestejä, niin miten tähän nyt pitäisi vastata vai jätänkö vastaamatta kokonaan? Mietin vaan, että jos vastaan jotain, niin sitten hän jatkaa varmaan viestittelyä, mitä en halua.
Ehkä se on ollut suhun ihastunut jo silloin vuosia sitten ja nyt alkoi vanha suola janottamaan.
Voit vastata "kiitos", ja sitten jos/kun sieltä tulee vielä uusi viesti, niin sen mukaan sitten lyhytsanaisesti jatkat kyselemättä mitään. Eiköhän tajua muutaman viestin aikana, ettei kiinnosta. Tai sitten, vielä parempi jos pääset suoraan sanomaan hänelle ettei kiinnosta. Minusta tuollainen yhteydenotto on rohkeaa ja siihen on syytä suhtautua positiivisesti vaikkei kiinnostaisikaan, ei se ole mikään syy olla koppava tai tyly toiselle. On myös ihan mahdollista, että hän halusi vain piristää eikä ole sen ihmeemmin itsekään kiinnostunut. Kas kun jotkut ihmiset ovat aika ihania ja voivat sellaistakin tehdä! :)
Vierailija kirjoitti:
Voit vastata "kiitos", ja sitten jos/kun sieltä tulee vielä uusi viesti, niin sen mukaan sitten lyhytsanaisesti jatkat kyselemättä mitään. Eiköhän tajua muutaman viestin aikana, ettei kiinnosta. Tai sitten, vielä parempi jos pääset suoraan sanomaan hänelle ettei kiinnosta. Minusta tuollainen yhteydenotto on rohkeaa ja siihen on syytä suhtautua positiivisesti vaikkei kiinnostaisikaan, ei se ole mikään syy olla koppava tai tyly toiselle. On myös ihan mahdollista, että hän halusi vain piristää eikä ole sen ihmeemmin itsekään kiinnostunut. Kas kun jotkut ihmiset ovat aika ihania ja voivat sellaistakin tehdä! :)
En kyllä usko, mies olisi voinut tekstata esim. "olipa kiva nähdä pitkästä aikaa", jos olisi kyse piristämisestä. Tuo ulkonäöstä viestiminen on bootycall.
Sana "nuorekas" läväyttää minulla heti luukut kiinni. Ihan kuin olisin joku naispuolinen hopeakettu.
Jos et halua jatkaa jutustelua niin älä vastaa mitään. Kyllä sen pitäisi siitä ymmärtää perääntyä.
Joo, minuakin tuo nuorekas hämäsi. Ihan kuin olisin joku vanha, mutta niinhän mä olenkin :D
jo melkein 50.
Ehkä vastaan, että kiitos, jos toinen vaan haluaa olla kohtelias, mutta toisaalta on tylyä vastata vain kiitos takaisin. Pitäisi kai sanoa jotain, että toinenkin on säilynyt hyvin, mutta sitten se taas voi saada toisen tulkitsemaan jotain enemmän. Hitto kun tämmöisestäkin asiasta piti saada ongelma 🤔
Ap
Vastaa että ”kiitos! Hyvää jatkoa sinulle!” Jos kysyy lisää vastaa että kiitos kysymästä mutta ei 😊
Vierailija kirjoitti:
Vastaa että ”kiitos! Hyvää jatkoa sinulle!” Jos kysyy lisää vastaa että kiitos kysymästä mutta ei 😊
Tää. Vastaamattomuus on ehkä kaikkein törkeintä mitä voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Minulla kävi tossa pari vuotta sitten, että vanha tuttu käveli vastaan ja vaihdettiin muutama sana. Ei oltu nähty ehkä 10 vuoteen eikä olla missään sosmediassakaan mitään kavereita. Samana iltana tuli viesti puhelimeen ja sanoi, että oli kiva tavata ja olet kaunis blaa blaa ja mitä muuten kuuluu. Vastasin kiitos hyvää ja ihmettelin miksi hän kysyi, että mitä kuuluu, kun muutama tunti sitten törmättiin. Sitten tuli uusi viesti, että lähtisitkö ulos johon vastasin, että olen naimisissa ja kiitos ei en lähde. Tuli uusi viesti jossa kysyi onko vakavaa??. Vastasin, että eikö naimisissa olla vakavasti. Vielä laittoi viestin, että ei kaikki ole. Siihen en enää vastannut yhtään mitään ja estot meni päälle ja menin samantien facebookkiin, niin oli jo laittanut kaveripyyntöö ja viestiä sielläkin.. Estot päälle joka paikasta. Kaikki ei suostu ymmärtämään.
Miehille merkitsee pelkkä ulkonäkö. Halusi kyylätä sinua lähempää, siinä kaikki.
No kiitin nyt sitten vain kohteliaisuudesta. Toivottavasti tämä nyt jää tähän!
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli minunkin mielestäni ihan hyvä vastaus, jos tuohon on tosiaan pakko ollenkaan vastata.
Annat kiitokset ja lopetat keskustelun toivottamalla hyvää jatkoa. Eli viestität kohteliaasti ettet ole enempää saatavilla hänelle.
Itse olen sen verran valikoiva kenen kanssa avaan keskusteluyhteyden, että en vastaisi ollenkaan. Näin toisella ei ole mitään syytä ottaa uudestaan yhteyttä enkä koe olevani tilivelvollinen myöskään. Asia ei vain ole tärkeysjärjestyksessä korkealla ja oma perhe ja rakkaat menevät edelle.
Ei tuo ole kohteliasuus vaan iskuyritys. Ei mies etsinyt numeroasi välittääkseen tämän "kohteliaisuuden" vaan avatakseen ylipäänsä viestinnän välillenne. Hän toivoo, että vastaat ja jne.jne. Luultavasti hän on siellä miettinyt päänsä puhki, että mistä saisi jutunjuurta ja on nyt sitten päätynyt tuohon. Onhan se parempi kuin vaikka kikkelikuva.