Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviin noin 500 000€

Rahamusthave
13.11.2018 |

No joo, 200 000€ riittäisi tai edes joku 30 000. Mutta kuten ymmärrätte tollaisia rahoja ei tehdä päivässä, olen nuori. En saa työpaikkaa, olen yrittänyt olen liian nuori. Silti jostain pitäisi tuollaisia rahoja saada. Ehdotuksia?

Ja tuohon työ juttuun lisäten, minulla on työpaikka mainostenjakajana noin 100€ kuussa, ei kauheasti auta ja muuhun olen liian nuori.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi nettijututhan on olemassa, mutta toimivuus paska, kerää pulloja, kerjää emt

Vierailija
2/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäppä tilinumero, niin laitetaan sun tilille. Pitäähän sitä puoli. Miljoonaa saada, jos tarvii. Mene töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Ja olen sentään töissä, palkka 2600€/kk ja säästöön jää 300€/kk. Mihin tarvitset noin 500 000?

Vierailija
4/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolkyt donaa voit kehittää vaikka tekemällä skenaarioanalyysin ikäluokkasi arvojen ja sosiaalisten normien mahdollisista kehityssuunnista tulevaisuudessa. Googlaa ohjeita Wikipediasta ja muualta netistä.

Sitten myyt (ennen työn varsinaista tekemistä) analyysin jollekin kulutustavaroita valmistavalle/markkinoivalle jenkkifirmalle.

Muutenkin kannattaa opetella myyntityötä, koska sille on aina kysyntää...

Vierailija
5/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri 500tonnia?

Vierailija
6/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut kotona, mihin tuo 100€ menee? Pystytkö siitä säästämään yhtään, vaikka pari kymppiä johonkin rahastoon? En nyt sano, että hetkessä sinulla on 500 000€, mutta ihan loistavaa että on tavoite! Aina fiksumpaa sijoittaa edes vähän kuin tuhlata kaikki. Ja kun nuorena aloitat, saattaa sinulla parin kymmenen vuoden kuluttua olla isokin sijoituspotti.

Vierailija
7/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Pelle Hermannin koulussaveistämä kirveenvarsi.

Siitä tulikin vasaranvarsi kun veisti vähän liikaa.

Loppujenlopuksi siitä tuli hammastikku, kun Hermanni sitä kotimatkalla vähän vuoleskeli.

Vierailija
8/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole oikein mitään oikotietä onneen. Nuori ikä korjaantuu ajan kanssa ja tässä välissä sinun pitää hankkia jotain osaamista, jolle on kysyntää. Helpoiten nuoret pääsevät töihin, kun osaavat koodata. Lukion jälkeen voit päästä kesätöihin tai saada vakituisen työpaikan, josta maksetaan 2000€/kk. Tuo on se palkka, jolla nuoret aloittavat. Puolen vuoden päästä voit saada siihen 500€ lisää ja jos olet hyvä, seuraavan puolen vuoden jälkeen toiset 500€. Se on jo 3000€/kk vuoden työssäolon jälkeen. 

Pitkällä tähtäimellä sanoisin kuitenkin, että kannattaa opiskella. Jos pelkällä lukiopohjalla jäät työelämään, et ehkä koskaan pääse todella hyviin ansioihin. Koulutuksen kautta pääset vaativampiin tehtäviin, joista maksetaan enemmän ja pääset myös etenemään urallasi paremmin, kun sinulla on vankka koulutus jonka pohjalle rakennat osaamistasi työelämässä. Tuollainen 3000€/kk voi alle parikymppisestä tuntua hyvältä palkalta, mutta se on kaukana siitä, jos aikoo ostaa asunnon saati perustaa perheen jossain vaiheessa.

Vierailija
9/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut kotona, mihin tuo 100€ menee? Pystytkö siitä säästämään yhtään, vaikka pari kymppiä johonkin rahastoon? En nyt sano, että hetkessä sinulla on 500 000€, mutta ihan loistavaa että on tavoite! Aina fiksumpaa sijoittaa edes vähän kuin tuhlata kaikki. Ja kun nuorena aloitat, saattaa sinulla parin kymmenen vuoden kuluttua olla isokin sijoituspotti.

Keski-ikäsenä ja 18 vuotta hyväpalkkaista työtä tehneenä mulla on kasassa neljännesmiljoona.... toista tuskin ehdin kerätä ennen eläkeikää.

Vierailija
10/10 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole oikein mitään oikotietä onneen. Nuori ikä korjaantuu ajan kanssa ja tässä välissä sinun pitää hankkia jotain osaamista, jolle on kysyntää. Helpoiten nuoret pääsevät töihin, kun osaavat koodata. Lukion jälkeen voit päästä kesätöihin tai saada vakituisen työpaikan, josta maksetaan 2000€/kk. Tuo on se palkka, jolla nuoret aloittavat. Puolen vuoden päästä voit saada siihen 500€ lisää ja jos olet hyvä, seuraavan puolen vuoden jälkeen toiset 500€. Se on jo 3000€/kk vuoden työssäolon jälkeen. 

Pitkällä tähtäimellä sanoisin kuitenkin, että kannattaa opiskella. Jos pelkällä lukiopohjalla jäät työelämään, et ehkä koskaan pääse todella hyviin ansioihin. Koulutuksen kautta pääset vaativampiin tehtäviin, joista maksetaan enemmän ja pääset myös etenemään urallasi paremmin, kun sinulla on vankka koulutus jonka pohjalle rakennat osaamistasi työelämässä. Tuollainen 3000€/kk voi alle parikymppisestä tuntua hyvältä palkalta, mutta se on kaukana siitä, jos aikoo ostaa asunnon saati perustaa perheen jossain vaiheessa.

Toinen osaaminen jolle on kysyntää, ja jo nuorenakin on mahdollista päästä töihin sekä hyviin palkoihin, on myyntityö.

On hyvä muistaa työn hakemisessakin on pohjimmiltaan kyse oman työpanoksen myynnistä.

Myyntityössä tarvittavaa rohkeutta aloittajalla ainakin näytää olevan...