Te jotka peloissanne hoette raamattua satukirjaksi, miten selitätte monet todelliset ihmeet esim. lähetystyössä?
Joita ihmisille tapahtuu. Esimerkiksi se, että lähetystyöntekijä oli joutunut uhkaavaan tilanteeseen tiettynä hetkenä ja samana hetkenä hänen ystävä täällä Suomessa (yöllä) oli nähnyt tämän kasvot ja alkanut rukoilla.
Kaikki meni hvyin.
Kommentit (61)
Mä kerran unohdin mitä mun piti tehdä...Sitten paskahätä jatkui ja menin vessaan.Ihme tapahtui ja tunne palasi vaikka en edes rukoillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon kyllä johonkin, mutten Raamattuun, vaikka siinäkin on paljon asiaa. Uskon, että ihmisten välillä voi olla outoja yhteyksiä ja kaikki tosiaan on jotenkin kytköksissä keskenään.
En ikinä sanoisi Raamattua, Koraania tai mitään muutakaan satukirjaksi. En usko mihinkään sellaiseen täysin tai edes puoliksi, mutta käyn välillä lukemassa Raamattua yhden ystäväni luona ihan mielenkiinnon takia.
Pohjimmiltaan me luultavasti uskotaan ihan samoihin asioihin. Ihmisen mieli vain ei kykene ottamaan kaikkea kerralla, eikä meidän pidäkään ymmärtää kaikkea. Itse en ole koskaan pystynyt uskomaan sokeasti tai seuraamaan ketään, mutta mulla on omat tapani ja kokemukseni.
Pidän uskoa lahjana, koska usein se tuo ihmiselle paljon hyviä asioita, jos puhutaan nyt keskivertouskovaisesta.
Jos kerran olet aloittanut lukemisen niin,mitäpä jos lukisit sen ajatuksella.Jos ymmärrät lukemaasi niin huomaat sukurutsautta,insestiä,mielisairautta ym. sen lisäksi juutalaisten suorittamat kansanmurhat ym hirmuteot
No, itse luin sen niin, että se on kaikki ollut hulluutta, joka seurasi siitä, kun ihminen kääntyi pois Jumalasta. Tämä on aiheuttanut Jumalalle kärsimystä. Jeesushan oli erittäin lempeä ja hän tuli suoraan Jumalan luota.
Jumala testaa ihmisiä tällä tavalla. En tiedä, miten ihmiset tämän yleensä tulkitsevat, mutta ystäväni sanoi Jumalan koittavan todistaa lopullisesti paholaisen olevan väärässä. Hänhän voisi tuhota paholaisen helposti, mutta hän haluaa näyttää kaikille pomminvarmasti, että tämä oli väärässä. Tämän jälkeen paratiisi on ikuinen, eikä tällä ajalla ole merkitystä. Paratiisissa kenelläkään ei ole traumoja tms., vaikka muistot jääkin.
Tuolloin Raamatun aikoihin elettiin kovaa elämää ja esim. Mooses oli vaelluksensa aikana erittäin tiukka ja jopa julman oloinenkin, mutta hänen täytyi pitää porukka yhtenäisenä. Lisäksi hän oli vain ihminen ja ihmisenä tietty jo valmiiksi tuhoon tuomittu. Elämä tosiaan oli silloin raakaa ja jäi usein lyhyeksi.
Raamatussa tämä monitulkintaisuus on vähän vaarallista, mutta siellä kyllä ohjeistetaan pitämään itsensä rakastavansa ja "hitaasti kiihtyvänä". Pitäisi koittaa olla kuin Jeesus, ja vaikka mä en tähän edes usko, niin tykkään kyllä Jeesuksesta.
Ja mistähän sinä luulet nämä asiat tietäväsi? Joku aikalaisemme on olettanut ja tulkinnut näin. Mitään faktaa ei ole.
Enhän mä mitään tiedäkään. Raamattuhan on vaarallisen monitulkintainen, kuten sanoin. Mä olen vain itse lukenut ja jutellut ihmisten kanssa. Tai pikemminkin väitellyt, koska olen luonut oman näkemykseni.
Itse kun luin Raamattua alusta asti, samaistuin jotenkin Jumalaan, joka tarkkaili sitä kaikkea hulluutta ja näki laajemman kuvan. Tunsin myötätuntoa sitä Jumalaa kohtaan. Hän koittaa ratkaista asiat parhaalla mahdollisella tavalla, vaikka hänen omat lapsensa vihaisivat häntä pitkään. Eihän Jumala kuitenkaan halua manipuloida ihmisiä. Jumala ei tee lobotomiaa kenellekään saadakseen hänet toimimaan oikein. Siksi maailmassa on pahuutta. Hänen on kiistattomasto todistettava olevansa paras hallitsija, tai joku sattaisi kapinoida kuten paholainen.
Mä tykkään pelata kaikenlaisia pelejä tällä tabletillani strategiapelejä, joissa rajennetaan yhteiskuntia ja sivilisaatioita. Niissä pelaaja on ikäänkuin jumala, joka joutuu tekemään hyvin laskelmoivia ja "julmiakin" ratkaisuja. Jos hallitsisin oikeita ihmisiä niin, kyllä he pitäisi välillä julmana. Me olemme pelinappuloita, mutta Jumala hyvittää sen meille. Jos hän on siis olemassa.
On ehkä monelle outo ajatus, että Jumalalle täytyy antaa anteeksi, mutta niin se on.
Faktaa on olemassa yllättävän vähän yhtään mistään.
Ja mähän en edes ole uskovainen. Mua vain kiinnostaa tämä tarina ja muiden usko.
Jumala ei kiistattomasti todista edes olevansa hallitsija, saati paras. Alkaa haiskahtaa yhä enemmän siltä, että Jumala on Sergei Lavrov. "Mitään ei olla tehty."
Ei ainakaan vielä.
Mieti, jos itse olisit kaikkivoipa. Mulle se ainakin olisi niin, että yhä epäilisin itseäni ja olisin avoin kritiikille, enkä syyttäisi muita mun epäilemisestäni. Eihän se olisi mikään voitto vain pakottaa kaikki tekemään niin kuin tahtoisin. Oikea voitto olisi se, että kaikki demokraattisesti tulevat yhteisymmärrykseen siitä, että olen paras hallitsija. Koska Jumalahan rakastaa lapsiaan niin paljon, että voisi jopa luopua heistä.
Tämä on ikäänkuin sellaista vaalimainontaa. Jumala vastaan paholainen. Paholainen tarjosi Jeesukselle kaikkea tässä maailmassa. On hänen valtakautensa siis. Hänellä on valta kaikkeen. Kaikki näkevät, että asiat menee päin mäntyä. Jumala ei voi perääntyä sopimuksesta, eikä hän voi paljoa puuttua mihinkään, koska hän menettäisi uskottavuutensa ja kaikki pitäisi paholaista kuitenkin parempana, jos asiat olisi liian hyvin.
Jumala haluaa ihmisten seuraavan häntä vapaaehtoisesti. Ei hän ole mikään diktaattori.
Tähän liittyy mun Raamatuntulkintani mukaan paljon poliittista vääntöä.
Multa tippu kerran jäätelötterö maahan ja ostin uuden samaa uutuusmakua, olikohan päärynäkinuski. Enivei, en siitä tykännyt. Ihan selvästi ei olisi pitänyt ostaa sitä toista, kun jumala oli sen ekan jo tiputtanu.
Vierailija kirjoitti:
Multa tippu kerran jäätelötterö maahan ja ostin uuden samaa uutuusmakua, olikohan päärynäkinuski. Enivei, en siitä tykännyt. Ihan selvästi ei olisi pitänyt ostaa sitä toista, kun jumala oli sen ekan jo tiputtanu.
Mämmikoura
Vierailija kirjoitti:
Joita ihmisille tapahtuu. Esimerkiksi se, että lähetystyöntekijä oli joutunut uhkaavaan tilanteeseen tiettynä hetkenä ja samana hetkenä hänen ystävä täällä Suomessa (yöllä) oli nähnyt tämän kasvot ja alkanut rukoilla.
Kaikki meni hvyin.
No enpä tiedä, itsekkin teen lähetystyötä, ja meidän lähettämöllä saa usein rukoilla että hommat ja koneet toimisi, ei tunnu auttavan.
Järjestelmät kyykkää, rekat tai tuotteet on myöhässä ja koskaan ei hajonnut trukki ole rukouksella tullut kuntoon. Aina on tarvittu Toyotan mies korjaamaan.
Todelliset ihmeet: Sellaiset joita kirkko tai uskovaiset eivät ole todistaneet toisilleen.
Lukumäärä: 0.
Vierailija kirjoitti:
Todelliset ihmeet: Sellaiset joita kirkko tai uskovaiset eivät ole todistaneet toisilleen.
Lukumäärä: 0.
Aamen
Jos mä olisin jumala...en todellakaan haluaisi olla faniporukkani kanssa missään tekemisissä.Haluaisin,että kaverini ajattelisi itse.
Tuollaisia ihmeitä tapahtuu koko ajan kaikkien uskontokuntien edustajille, ja on tapahtunut jo tuhansia vuosia ennen kuin kristinuskon Jumalaa oli vielä edes keksitty. Se jos mikä todistaa ne huuhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon kyllä johonkin, mutten Raamattuun, vaikka siinäkin on paljon asiaa. Uskon, että ihmisten välillä voi olla outoja yhteyksiä ja kaikki tosiaan on jotenkin kytköksissä keskenään.
En ikinä sanoisi Raamattua, Koraania tai mitään muutakaan satukirjaksi. En usko mihinkään sellaiseen täysin tai edes puoliksi, mutta käyn välillä lukemassa Raamattua yhden ystäväni luona ihan mielenkiinnon takia.
Pohjimmiltaan me luultavasti uskotaan ihan samoihin asioihin. Ihmisen mieli vain ei kykene ottamaan kaikkea kerralla, eikä meidän pidäkään ymmärtää kaikkea. Itse en ole koskaan pystynyt uskomaan sokeasti tai seuraamaan ketään, mutta mulla on omat tapani ja kokemukseni.
Pidän uskoa lahjana, koska usein se tuo ihmiselle paljon hyviä asioita, jos puhutaan nyt keskivertouskovaisesta.
Jos kerran olet aloittanut lukemisen niin,mitäpä jos lukisit sen ajatuksella.Jos ymmärrät lukemaasi niin huomaat sukurutsautta,insestiä,mielisairautta ym. sen lisäksi juutalaisten suorittamat kansanmurhat ym hirmuteot
No, itse luin sen niin, että se on kaikki ollut hulluutta, joka seurasi siitä, kun ihminen kääntyi pois Jumalasta. Tämä on aiheuttanut Jumalalle kärsimystä. Jeesushan oli erittäin lempeä ja hän tuli suoraan Jumalan luota.
Jumala testaa ihmisiä tällä tavalla. En tiedä, miten ihmiset tämän yleensä tulkitsevat, mutta ystäväni sanoi Jumalan koittavan todistaa lopullisesti paholaisen olevan väärässä. Hänhän voisi tuhota paholaisen helposti, mutta hän haluaa näyttää kaikille pomminvarmasti, että tämä oli väärässä. Tämän jälkeen paratiisi on ikuinen, eikä tällä ajalla ole merkitystä. Paratiisissa kenelläkään ei ole traumoja tms., vaikka muistot jääkin.
"Jumala haluaa todistaa paholaisen olevan väärässä."
Tämän voi tulkita myös siten, että Jumala haluaa todistaa paholaiselle (omalle luomukselleen) tämän olevan väärässä. Mihin meitä ihmisiä siinä tarvitaan jos nämä 2 kinastelee keskenään? Miksi tuottaa meille tuskaa?
"Paratiisissa kenelläkään ei ole traumoja tms., vaikka muistot jääkin."
Tämä on todella merkillinen ajatus. Traumoja ei jää, vaikka muistot jäävät. Samalla paratiisi on ikuinen ja kaikki ihmiset ovat onnellisia. Ihmistä ei ole tehty olemaan jatkuvasti onnellinen. Jos otetaan vielä huomioon ikuisuus, niin siinä kyllästyy kaikkeen. Siihen päälle tuo muistojen jääminen ja traumojen pois pyyhintä. Lopputuloksena Jumala on muokannut ihmisestä aina onnellisen zombin. Sama vaikka seinää tuijottaisi 1000 vuotta ja siltikin on onnellinen.
Eli 2 yliluonnollista olentoa kinastelee keskenään ja tuottaa meille suunnatonta tuskaa. Toisen voittaessa se muokkaa meidän aivoja siten, että me ollaan aina ja missä vaan onnellisia. Ja tästä pitäisi olla rakastavan kiitollinen.
Veromuutos olisi kirpaissut vähemmän sellaisella hetkellä, kun diesel on ollut edullista.
Kukaan ei voi uskoa ellei ole saannut sitä lahjaksi Jumalalta. Vastaanotto on vapaehtoista.
Tämä keskustelu on vähän samaa tasoa kuin että jättää lampaat leijonien lähelle - ja toivoo etteivät ne tule syödyksi.
Väärä foorumi keskustella Raamatusta tai ylipäätään mistään uskonasioista. Heti haukutaan mielenterveysongelmaiseksi, jos uskoo johonkin, jota ei rajallisen ihmisjärjen tai tieteen keinoin pystytä selittämään.
Kuka haluaa aloittaa selittämisen: miten sattuma/evoluutio muovasi esim. ihmisen korvan ja kuuloaistin sellaiseksi kuin se on? Miten tyhjästä voi syntyä jotain niin monimutkaista ja upeaa?
Raamattu on ollut kaksituhatta vuotta, pitkä aika, jos sanomassa ei olisi jotain ihmeellistä.
Minusta tuntuu, että minulla on suojelusenkeleitä. Kuulostaa hölynpölyltä, mutta olen tehnyt tyhmiä asioita ja luulen, että joku on katsonut perääni ;) Muuten en olisi nyt tässä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on vähän samaa tasoa kuin että jättää lampaat leijonien lähelle - ja toivoo etteivät ne tule syödyksi.
Väärä foorumi keskustella Raamatusta tai ylipäätään mistään uskonasioista. Heti haukutaan mielenterveysongelmaiseksi, jos uskoo johonkin, jota ei rajallisen ihmisjärjen tai tieteen keinoin pystytä selittämään.Kuka haluaa aloittaa selittämisen: miten sattuma/evoluutio muovasi esim. ihmisen korvan ja kuuloaistin sellaiseksi kuin se on? Miten tyhjästä voi syntyä jotain niin monimutkaista ja upeaa?
Nuo selitettiin meillä jo lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kerran unohdin mitä mun piti tehdä...Sitten paskahätä jatkui ja menin vessaan.Ihme tapahtui ja tunne palasi vaikka en edes rukoillut.
Tutkimattomia ovat herran tiet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiselle ihme on toiselle 4ässää pokerissa.Jos ihminen on sekaisin se löytää ihmeitä vaikka roskiksesta ja raamattu on paperinkierrätyskamaa,vaikka sen sivut onkin surkean ohuita
Kuulemma hyvä sätkäpaperi. En tiedä kun en polta, mutta hyvä myös origamiin ja paperimassatöihin.
Maistuu kuulemma pahalta sätkässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen kaikkien meidän puolesta nöyryyttä Jumalan edessä ja että hän meidät armahtaa ja saamme rauhan. Kaikki jotka ovat tämän keskustelun nähneet. Jeesuksen nimessä, aamen.
Kiitos. Uskomme eri asioihin, mutta mua aina lämmittää, jos joku rukoilee puolestani. Toivon sinulle kaikkea hyvää. Vaikka en usko, niin toivon Jumalan olevan olemassa ja toivon, että hän auttaa sua elämässäsi. :)
Kirkkoon kuulumattomana lähinnä ärsyttää nuo rukoilut ei uskoville tuomalla ne julki. Sekin on osaltaan oman uskontonsa tuputtamista muille.
Jep, ainakin osa kysyy saako rukoilla jonkun puolesta. Tuputtaminen on epäkunnioittavaa.
Kuvittelet, että niitä ei muissa sen aikaisissa kertomuksissa ole?