Kirpparikuittiostos-pulma tältä päivältä
Kävin tänään kirpputorilla ja ostin miehelle kirpparihinnaksi kalliin takin. Maksoin sen kortilla. Kirpputorilla oli valtava avajaisruuhka ja kassatyttö ei tarjonnut edes kuittia ja minulla oli vain kaksi ostosta niin en edes vaatinut sitä kun siinä oli jonoa kassalla jne. Mies tuli nyt kotiin klo 18.15 ja huomasi että takkiin on jäänyt hälytin kiinni. En kuitenkaan hälyttänyt kun poistuin kirpparilta. Nyt ei ole kuittia ja ostos näkyy katevarauksissa nettipankissa mutta siitä ei ole vielä siis tilitapahtumaa olemassa. Miten nyt toimin? Näkeekö kirppari vaikka valvontakamerasta tai tilityksestä kyseiseen pöytään että olen maksanut takin enkä pöllinyt sitä kun häly on kiinni eikä ole kuittia. Saan halvauksen miten kaikki voi mennä penkin alle. Takkikaan ei ollut mieleinen mutta se on toinen tarina.
Kommentit (6)
No marssit sinne kauppaan ja sanot että ostit takin ja kassa ei antanut siitä kuittia! Hox! Kuittia pitää lain mukaan aina tarjota.
Vierailija kirjoitti:
No marssit sinne kauppaan ja sanot että ostit takin ja kassa ei antanut siitä kuittia! Hox! Kuittia pitää lain mukaan aina tarjota.
Kirppiksellähän ap kävi, tosin kyllähän sieltäkin kuitti yleensä annetaan.
Miten se kiire vaikuttaisi siihen kuitin antoon...tai ottamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksellähän ap kävi, tosin kyllähän sieltäkin kuitti yleensä annetaan.
Miten se kiire vaikuttaisi siihen kuitin antoon...tai ottamiseen?
Porvoolainen kiire on niin infernaalinen, ettei meillä kantasuomalaisilla ole siitä minkäänlaista käsitystä - tässä on siitä oiva esimerkki!
Siis myyjätyttö vaikutti jotenkin todella kokemattomalta, eikä tajonnut kuittia enkä kirpparilta usein ota kuittia koska tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Ainut jos menen toiseen kauppaan niin otan kuitin varuilta sitten mutta nyt lähdin kotiin sieltä suoraan. Ostokset näkyy siis katevarauksissa pankissa mutta siitä ei ole tilitapahtumissa ns.'kuittia'. Ja turha vihjailla että olisin varastanut jotakin tai syyllistää minua a) jos häly jää paikalleen; kassan moka b) kuittia ei ojenneta pyytämättä.
No kai se näkee, jos kävelet suoraan ulko-ovelta kassalle takin kanssa ja pyydät poistamaan hälyttimen, selität asian??
Any idea?