Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jouluruokia" syödään 2-3 päivää ja jotkut kyllästyy

Vierailija
13.11.2018 |

Kuitenkin vuoden ympäri syödään makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta ym. monta kertaa. Mikä on se juttu, että "jouluruuat" kyllästyttää?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niitä muitakaan ruokia tykkää syödä monena päivänä peräkkäin.

Vierailija
2/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetelly vähän samaa, ja sitä, kuinka niin moni sanoo vihaavansa kaikkia jouluruokia...miten se edes on mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, kolme päivää vuodessa jos ei voi samaa syödä niin ihme. Tietty jos ei pidä niistä ruoista, se on sitten eri asia.

Vierailija
4/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nimenomaan se että niitä syödään se kolmekin päivää putkeen kyllästyttää. Samoin monia kyllästyttää syödä sama aika muutakin ruokaa putkeen mutta taon jälkeen sama ruoka maistuu taas.

Vierailija
5/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meillä syödään parisen viikkoa ja kauemminkin menis. Onhan niissä valinnanvaraa.

Vierailija
6/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen kyllästyy.

Nuorena saatoin vetää kinkkua niin että napa rutisi, mutta nyt riittää muutama siivu.

Suklaata ei enää edes tee mieli.

Ei jouluruuan tarvitse olla aina sitä samaa kuin ennen, eikä varsinkaan perinteistä jouluruokaa.

Vierailija
7/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoat maistuvat pahalta. Siksi niiden syöminen tympii.

Vierailija
8/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetelly vähän samaa, ja sitä, kuinka niin moni sanoo vihaavansa kaikkia jouluruokia...miten se edes on mahdollista?

Makuasia. Itse tykkään riisipuurosta, graavikalasta, perunalaatikosta ja kalkkunasta, muut eivät kiinnosta. Piparitaikina on hyvää, paistetut piparit menettelvät mutta ilmankin pärjäisin.

Vierailija
9/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-  Itselläni on traumat parinkymmenen vuoden takaa lapsuuden jouluista, kun ne lautaselle annostellut laatikot oli syötävä. Ilman tyhjää lautasta ei saisi poistua joulupöydästä ja joulupukki ei tulisi lahjojen kanssa kylään. Harmi vain, että en saanut itse annostella sopivaa annoskokoa.

Summasummarum, edelleen näin parikyt vuotta vanhempana on lanttu- ja porkkanalaatikot mielestäni ihan yököttäviä. Ehkäpä suhtautuisin asiaan rennommin, jos tällaisia kauhukokemuksia ei olisi päässyt lapsuudessa syntymään. 

Vierailija
10/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasia. Itse tykkään riisipuurosta, graavikalasta, perunalaatikosta ja kalkkunasta, muut eivät kiinnosta. Piparitaikina on hyvää, paistetut piparit menettelvät mutta ilmankin pärjäisin.

Mitkä "muut"? Liha, kala, kasvikset? Suklaa? Salaatit? Vai onko sulle jouluruoat ainoastaan pahoja kaupan valmiita juttuja tai jotain perinteistä lipeäkalaa jota kukaan ei syö mutta jota aina on pöydässä jostain syystä?

Meillä ei jouluna ole kuin hyviä ruokia.

Vierailija
11/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meillä syödään parisen viikkoa ja kauemminkin menis. Onhan niissä valinnanvaraa.

Samaa olin sanomassa. Jouluruuat nam!

Vierailija
12/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka riittää aattona sitä tulee syötyä jo ennekin. Perjantai pääsee kattoo raketteja. Sunnuntaina Myllyyn.Joulukuussa Hesan markkinat.

Vierailija
13/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-  Itselläni on traumat parinkymmenen vuoden takaa lapsuuden jouluista, kun ne lautaselle annostellut laatikot oli syötävä. Ilman tyhjää lautasta ei saisi poistua joulupöydästä ja joulupukki ei tulisi lahjojen kanssa kylään. Harmi vain, että en saanut itse annostella sopivaa annoskokoa.

Summasummarum, edelleen näin parikyt vuotta vanhempana on lanttu- ja porkkanalaatikot mielestäni ihan yököttäviä. Ehkäpä suhtautuisin asiaan rennommin, jos tällaisia kauhukokemuksia ei olisi päässyt lapsuudessa syntymään. 

Ymmärrän tämän, olen pahoillani. Mutta toki jouluna voi syödä vaikka paahdettuja juureksia, esim porkkanaa, lanttua, punajuurta, ja muita ruokia, kaloja, lihaa, salaatteja, mitä vain. Jouluruokia nekin on.

Vierailija
14/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sanovat ne, jotka ei jouluruuista alunalkaenkaan tykkää, mutta eivät kehtaa sitä suoraan paukauttaa. Sitten vedotaan muka kyllästymiseen.

Miten johonkin ylikypsään joulukinkkuun voi edes kyllästyä? Saan mielestäni sitä joka vuosi liian vähän, vaikka ahdan aattona itseni täyteen kinkkua :)

Vierailija
15/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä "muut"? Liha, kala, kasvikset? Suklaa? Salaatit? Vai onko sulle jouluruoat ainoastaan pahoja kaupan valmiita juttuja tai jotain perinteistä lipeäkalaa jota kukaan ei syö mutta jota aina on pöydässä jostain syystä?

Meillä ei jouluna ole kuin hyviä ruokia.

No esim. kinkku, sillit, rosolli, lanttu- ja porkkanalaatikko ei maistu. Suklaata syödään muulloinkin, sitä ei meillä mene jouluna mitenkään tavallista enempää. Omassa joulupöydässä ei ole ruokia mitkä eivät kenellekään maistu, mutta toki noita perinteisiä on tullut elämän aikana maistettua useampaankin kertaan eri paikoissa, eli ei vaan jotain valmisversioita.

Vierailija
16/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona herkkua, joulupäivänä syön pakosta, tapanina mitä tahansa muuta. En syö muutakaan ruokaa kolmea päivää peräkkäin.

Vierailija
17/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan jouluruokaa, mutta syön sitä yleensä vain aattona pitkän kaavan mukaan. Joulupäivänä ehkä viä rääppiäiset, mutta sekään ei välttämätöntä. Siksi se jouluruoka maistuu aattona taivaalliselta, kun sitä niin harvoin saa.

Vierailija
18/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sanovat ne, jotka ei jouluruuista alunalkaenkaan tykkää, mutta eivät kehtaa sitä suoraan paukauttaa. Sitten vedotaan muka kyllästymiseen.

Miten johonkin ylikypsään joulukinkkuun voi edes kyllästyä? Saan mielestäni sitä joka vuosi liian vähän, vaikka ahdan aattona itseni täyteen kinkkua :)

Ei pidä paikkaansa.

Vaikka joskus olisi pitänyt jostain mausta, ei siitä välttämättä pidä loppuikäänsä.

Vierailija
19/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan jouluruokaa, mutta syön sitä yleensä vain aattona pitkän kaavan mukaan. Joulupäivänä ehkä viä rääppiäiset, mutta sekään ei välttämätöntä. Siksi se jouluruoka maistuu aattona taivaalliselta, kun sitä niin harvoin saa.

Saahan sitä vaikka vuoden ympäri. Miksi sinä et saa?

Vierailija
20/34 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään oo pakko syödä jouluna sellaista ruokaa mistä ei pidä. Eihän sellaisia safkoja syödä arkenakaan. Meidän joulupöydästä löytyy ruokia mistä me pidämme, hyvin kalapainotteista. Perinteisiä jouluruokia voi muokata ja tehdä oman tyylisiä.