Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko feministi?

Vierailija
13.11.2018 |

Hesarissa oli tänään yritetty korjailla sitä elämänohjekirjailijaa,joka ruotii feminismiä myöskin.
Tuon kirjalijan mukaan feministejä on about 7% ihmisistä.

Hesari tiesi, että englannissa on tehty kysely, jonka mukaan kaikista ihmisistä jopa yli puolet tai jopa 70% on feministejä.
Siksi kysyn nyt vauvapalstalla, oletko feministi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Saan olla naisena kiitollinen entisaikojen feministeille, että syntyessäni -90 naisilla on ollut jo historiallisen tasavertainen asema miesten kanssa. 

Joskus ennenhän se feminismi olikin vielä oikeata feminismiä. Ei ole enää vaan jotain ihan muuta.

Vierailija
22/27 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole feminismi mutta minusta sukupuolien väliset erot olisi hyväksyttävä.

En ole feministi, mutta minusta on ok, että pakollinen asevelvollisuus koskee vain toista sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi = aate, jonka mukaan sukupuolilla on tasavertaiset oikeudet/velvollisuudet yhteiskunnassa. Sitä se tarkoittaa.

Jos mielestäsi sukupuolilla pitää olla samat oikeudet, niin olet feministi. Jos mielestäsi sukupuolille ei tarvita samoja oikeuksia, et ole feministi, vaan kannatat joko mies- tai naisvihaa. Niin yksinkertainen juttu.

Hirveästi on näitä "uskon tasa-arvoon mutta en ole feministi" vaikka silloin juuri olet feministi, ei mitään vastaan mussuttamista.

Vierailija
24/27 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Saan olla naisena kiitollinen entisaikojen feministeille, että syntyessäni -90 naisilla on ollut jo historiallisen tasavertainen asema miesten kanssa. 

Joskus ennenhän se feminismi olikin vielä oikeata feminismiä. Ei ole enää vaan jotain ihan muuta.

Sinun mielestäsi. Minua ei kiinnosta sinun mielipiteesi feminismin määritelmästä.

Vierailija
25/27 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisasialiitto Unionin feminismin viittaan verhoiltu naissovinismi ja miesviha on suuri syy miksen halua enää indentifioitua feministiksi.

Vierailija
26/27 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyfemistit tekee kaikkensa tuhotakseen sen.

Vierailija
27/27 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi. Minua ei kiinnosta sinun mielipiteesi feminismin määritelmästä.

Kunpa olisikin vain minun mielipiteeni. Ei, se lienee kaikkien intersektionaalisten feministien mielipide - ja hehän ovat käsitteen vallanneet.