Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No onko se TIS Elias narsisti? Akuutti.

Vierailija
13.11.2018 |

Mikä se lopputulos olikaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti selvitä ohjelmassa, mutta ei selvinnyt.

Vierailija
2/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mustavalkoisesti selvinnyt, mutta pätkät jota ohjelmaan oli otettu, välittivät mielestäni näkökulmia, joiden mukaan ainakin narsistisia piirteitä oli paljon.

Sai haastattelijan tuntemaan olonsa hyväksi ja uskomaan itseensä, eli oli charmikas. Toisekseen sanoi omaavansa narsistisia piirteitä, muttei pidä sitä niin pahana. Iltalehdellä tms. Oli joskus juttua, että narsistin tunnistaa helpoiten kysymällä tältä, onko hän narsisti ja narsistin vastaus yleensä on juuri tuo mitä elias sanoi, eli omaa mielestään piirteitä, muttei pidä sitä pahana.

Ohjelmassa myös kerrottiin, että narsistilla on menneisyydessään vaikeaa, huono lapsuus ja katkeruutta, eli narsisti on todella rikkinäinen, kipuileva ihminen ja narsismi on tapa helpottaa omaa pahaa, epäluuloista ja epävarmaa oloaan.

Ja samaan syssyyn näytettiin, kun elias kertoi vaikeasta lapsuudestaan, traumoistaan ja siitä kuinka muut ihmiset ovat aiheuttaneet hänelle tämän. Ei hän, hän ei ole tehnyt väärin. Muut ihmiset.

Itselleni lopputulos oli vallan selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tuollaisen lyhyen ohjelman perusteella voi tietää.

Vierailija
4/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eliasta on seurannut, niin kokonaisuutena materiaalia, mistä arvioida, on jo aika paljon enemmän kuin pelkkä akuutin ohjelma. Temptation island, treffaa mun vanhemmat, akuutti, uutiset, some..

Vierailija
5/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ohjelman lopussa toimittajan sanoma oli hyvä kun totesi, et enää ei koskaan nimitä ketään narsistiksi tms. Olen samaa mieltä. Ei kenenkään pidä alkaa keittiöpsykologiksi.

Vierailija
6/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että hänet testataan ja saadaan tulokset. Mutta olikin vain yleistä löpinää.

Vierailija
7/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias kertoi saaneensa trauman TIS-ohjelmasta ja siitä että ihmiset ovat ilkeitä. Tuli tunne, että hän syyttää muita, vaikka itse petti Vilmaa ja puhui toisinaan muita vähätellen. Ehkä hän ei miellä omaa käytöstään ilkeäksi ja ilkeä on paha. Pettäjä ja valehtelija hyvä, kun minä itse? Narsistinen piirre, en tiedä onko narsisti, Vilma myönsi että hänessä itsessään on heikkonahkaista narsistia.

Sam Vaknin kertoi olevansa psykopaatti narsisti.

8/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tekisi kenestäkään mitään psykiatrista diagnoosia tuon ohjelman perusteella, mutta muutama asia tässä Eliaksessa särähti korvaan:

-Hän ei ollut pahoillaan pettämisestä (eli kun oli kiksauttanut sitä toista tyttöä saarella, ja valehteli siitä)

-Hän oli sitä mieltä, että häntä oli käytetty hyväksi (syy muissa, kun itse on sössinyt asiansa)

-Sanoi, että sai ohjelmasta traumoja, mutta tuli tunne, että trauma kohdistui lähinnä hänen egoonsa. Häntä ei siis oltu nähty minään hottiksena huipputyyppinä vaan paskiaisena, mikä oli hänestä loukkaavaa ja siksi traumaattista.

-Kun kysyttiin, miten haluaisi kehittyä ihmisenä, vastasi "päästä tästä yli, ja olla silleen, että voin tehdä ihan mitä mä haluun" (siis wtf?)

-Kysyttäessä suhteessa tyttöystävään, korosti, että tyttis pitää häntä jumalana (vaikka oli juuri pettänyt kyseistä mimmiä). Ei miettinyt yhtään, miten on onnistunut parisuhteessa, tai miltä toisesta on tuntunut.

-Toimittajan kysyessä lapsuudesta, ei halunnut puhua siitä, vaan korosti, että kaikki oli hienosti, kunnes tuli se hirveä ohjelma, jossa aiheutettiin hänelle traumoja, ja hän on tässä se uhri.

Kyllä mulle tli vahva tunne, että tässä tyypissä on narsistisia pirteitä. Tosi vastenmielinen tapaus.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa on aina vikaa ja omia pahoja tekoja ja sanoja ei muisteta/edes ymmärretä.

Jätkä suorastaan uhriutui. Ei kerrottu lopuksi oliko narsku mutta terapiaa kuulemma kannattaa jatkaa.

Narskut nyt puhuu vaikka mustan valkoiseksi ja manipuloi toisia. Narskut ovat halutessaan hyvinkin hurmaavia.

Vierailija
10/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttivat kyllä siitä että ihmisiä saa vetää retkuun ja hiukan opeteltuja reaktioita jotka vetoavat joihinkin ikäänkuin Demistä opeteltu?

Vierailija
11/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajaa ainakin manipuloitiin taitavasti niin että lopuksi ihan unohti että kuka se oikein olikaan se ilkeä ihminen siellä TIS:ssä. Ei tainnut olla tuotantoyhtiö...

12/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narskut ovat halutessaan hyvinkin hurmaavia.

Mä olen aina ihmetellyt tätä väitettä.

Mun mielestä tuo Elias ei ollut millään mittapuulla yhtään viehättävä, samoin se toinen ohjelmasssa haastateltu keski-ikäinen pakonomaisesti itseään korostava ja omasta mielestään hauska ukkeli. Pikemminkin päinvastoin. Siis keitä tällaiset ihmiset viehättää?

Huh, mitä "hurmureita" :D

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ohjelman lopussa toimittajan sanoma oli hyvä kun totesi, et enää ei koskaan nimitä ketään narsistiksi tms. Olen samaa mieltä. Ei kenenkään pidä alkaa keittiöpsykologiksi.

Niin hän perusteli sanomansa että koska narsisti(kin) on uhri. Siten hän mielestäni leimasi narsisti-sanaan negatiivisen sävyn. Mutta narsistin uhrille, joka ei ole narsisti, saa puhua ongelmasta?

Vierailija
14/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki itsestään uhrin joka lähtöön.

Kyllä vaikuttaa vahvasti, että diagnostiikka taisi purra. Ehkä kaveri ei sitä yleisön tietoon halunnut. Mutta juu, itsekin petyin, kun ei paljastettukaan ohjelmassa.

Se oli mielenkiintoinen kaveri se psykopaatti-narsisti professori. Kertoi täsmällisesti kohtalontovereistaan ja samalla itsestään. On tuolla kaupungilla paljonkin hänen kaltaisiaan.

Vierailija
15/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo Elias ei ollut millään mittapuulla yhtään viehättävä, samoin se toinen ohjelmasssa haastateltu keski-ikäinen pakonomaisesti itseään korostava ja omasta mielestään hauska ukkeli. Pikemminkin päinvastoin. Siis keitä tällaiset ihmiset viehättää?

Heikot ihmiset lankeavat. Olin itsekin joskus tällainen, nuori ja sinisilmäinen.

Samanlainen "hullun katse" oli exälläni kuin tällä ohjelmassa esiintyneellä professorillakin. Hyvin mielenkiintoista.

Vierailija
16/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias vaan uhrautui ja itki ohjelmassa karmeaa kohtaloaan. Ei ottanut mitään vastuuta omista sanoista ja teoista, vaan syytteli muita. En tiedä onko narsisti, mutta hyvin narsistinen vähintään. Ei suostu tarkastelemaan omia sanojaan ja tekojaan yhtään kriittisesti, kaikkialla vain syyttää muita ja uhriutuu, kun niin kovasti traumatisoitui ohjelmasta.

Vierailija
17/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma on katsottavissa Areenassa:

https://areena.yle.fi/1-4276855

Vierailija
18/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ovat siis HALUTESSAAN hurmaavia. Isäni on tällainen narsku. Pystyy esittämään "hyvä jätkä" roolia tarvittaessa vaikka vuosikausia. 

Vierailija
19/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin puhetyyli paistoi läpi.

Vierailija
20/20 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa henkilöistä, jotka ovat olleet narsistin kanssa parisuhteessa, kertovat jälkeenpäin, että eivät aluksi oikeastaan edes pitäneet narsistista tai ainakaan eivät pitäneet häntä parisuhdemielessä viehättävänä. Jotenkin narsisti vaan onnistui manipuloimaan heidät pitämään itseään hurmaavana.  Olin itsekin kerran vaarassa joutua narsistin koukkuun, mutta jälkeenpäin en yhtään ymmärrä miksi. Ulkonäöllisesti henkilö oli kuin iso vauva. Ja ehkä käytöksellisesti myös, koska oli niin sinnikäs kehumaan ja pyytämään kanssaan ulos, eikä yhtään kuunnellut, mitä mieltä toinen oli asioista. Jos persoonallisuushäiriöiset ovat osittain lapsen tasolla, ehkä he herättävätkin jonkin hoivavietin, jota erehtyy luulemaan ihastumiseksi ...