Puhoksen ostari rapistuu käsiin, kiinteistösijoittaja vetäytyi
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005898289.html
Miksi tällainen pelleily sallitaan?
Kommentit (12)
Sijainti hyvä ja varmasti kaupungilla halu ottaa tontti tuotteliaampaan käyttöön. Ei kieltämättä mikään kaunistus rakennuksena. Itä-Helsingissä on purettu tällä vuosituhannella useita saman aikakauden kauppakeskuksia. Vielä melko levoton ympäristö, joskin ongelmat siirtynevät vahvemmin Tallinnanaukiolle ja Itikseen jos rakennus puretaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kiteen Puhoksella ostari???
Ei ku se on Muhoksella.
"Toiseen kerrokseen vievät liukuportaat ovat pysähtyneet ja suihkulähde muurattiin umpeen jo aikoja sitten."
👍
Mitä tästä opimme? Älä ikinä koskaan ikimaailmassa osta mitään vuokramaalla sijaitsevaa.
"Jos rahoittajaa ei löydy, kaupunki uhkaa jättää vuokrasopimuksen uudistamatta."
"Silloin yhtiön pitäisi – ainakin uhkakuvien tasolla – palauttaa tontti kaupungille ilman sille pystytettyjä rakennuksia. Purkamisen on arvioitu maksavan lähes kaksi miljoonaa euroa."
Vierailija kirjoitti:
Onko Kiteen Puhoksella ostari???
Valitettavasti ei, kun kaupan vuokranantaja piti ihan järjetöntä vuokraa.
"Ongelmana liiketoiminnan pienuus", tarkoittanee kyllä käytännössä sitä, että eräissä kulttuureissa se verojen maksu ei ole ihan päälimmäisenä asialistalla, ja se liiketoimita on sitten paperilla vähän pienempää kuin käytännössä. Ei minua nyt liiemmin häiritse, jos jotkut kituvat pienyrittäjät ottavat osan pimeänä, mutta tuolla puhoksessa lähes kaikki näyttäisivät tekevän sitä ihan kunnolla vakiona. Asiakkaita siellä on aika kivasti kuitenkin, kun moskeijan ihmiset poikkeavat siellä ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
"Ongelmana liiketoiminnan pienuus", tarkoittanee kyllä käytännössä sitä, että eräissä kulttuureissa se verojen maksu ei ole ihan päälimmäisenä asialistalla, ja se liiketoimita on sitten paperilla vähän pienempää kuin käytännössä. Ei minua nyt liiemmin häiritse, jos jotkut kituvat pienyrittäjät ottavat osan pimeänä, mutta tuolla puhoksessa lähes kaikki näyttäisivät tekevän sitä ihan kunnolla vakiona. Asiakkaita siellä on aika kivasti kuitenkin, kun moskeijan ihmiset poikkeavat siellä ostoksilla.
No kyllähän isommatkin firmat "optimoi" veronmaksunsa! :) Mitä isot edellä sitä pienet perässä...
Vierailija kirjoitti:
Heidänhän piti piristää suomen näivettynyt elinkeinoelämä? Mitä tapahtui kultamunia munivalle hanhelle???????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän isommatkin firmat "optimoi" veronmaksunsa! :) Mitä isot edellä sitä pienet perässä...
Isommat firmat yleensä optimoi eikä "optimoi". Ja minä yhdenhengen firmassanikin optimoin omat veroni, mutta en toimi laittomasti tai kierrä veroja.
Koska suvaitaan liikaa.