Apua, hirveä väärinkäsitys tapahtui töissä
Pomo halusi jutella kanssani. Kertoi että asiakkaalta on tullut palautetta, vaati että minulle annetaan potkut koska olen kuulemma narkkari (Olen töissä terveydenhuoltoalalla aspassa).
Järkytyin aikalailla tästä. Noh, kävi ilmi että tämä asiakas oli kuullut kun olin sanonut toiselle työkaverille että mulla on "coke addiction". Ymmärsin sitten mitä on tapahtunut. Juteltiin työkaverin kanssa sokeririippuvuudesta. Muistan sanoneeni jotain tähän suuntaan: "I know you can get pretty bad withdrawal symptoms from sugar. I had a very bad coke addiction for years. I'ts better now and I'm getting there, I haven't bought it home for a long time, but sometimes I just can't help myself"
Siis ihan viaton keskustelu kun syötiin lounasta. Ei herran jumala mikä väärinkäsitys. Tämä asiakas vaatii mun irtisanomista sähköpostissaan jonka lähetti tänne aspaan.
Näen pomon huomenna..
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule, huumetestiin, niin puhdistat maineesi.
Voinko vaan varata ajan johonkin? Eihän siitä tule mitään tietoa kotiin?
Ap.Juu sun äiskä ja iskä suuttuu nyt, loppuu viikkorahat.
No en kyllä mtn viikkorahaa saa. Päinvastoin, maksan vuokraa äidilleni. Äitini on aika erikoinen tapaus, jos kuulisi tällaisesta niin helvetti on irti. Ei mitään tukea koskaan.
Sinulle ei voida antaa potkuja kuulopuheen perusteella. Myöskään asiakkaan vaatimus ei riitä syyksi potkuihin.
Jos sinulla on ymmärtäväinen esimies, niin nauratte jutulle. Jos tiukemman puoleinen, niin saat varoituksen ja/tai lähetteen huumausainetesteihin.
Sekaannusten välttämiseksi suosittelen jatkossa termiä "cola"...
Et saa potkuja. Mutta liity ammattiliittoon heti. Sieltä saat tarvittaessa juridista apua ja neuvoja työasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei voida antaa potkuja kuulopuheen perusteella. Myöskään asiakkaan vaatimus ei riitä syyksi potkuihin.
Jos sinulla on ymmärtäväinen esimies, niin nauratte jutulle. Jos tiukemman puoleinen, niin saat varoituksen ja/tai lähetteen huumausainetesteihin.
Sekaannusten välttämiseksi suosittelen jatkossa termiä "cola"...
Pomoni on kyllä kiva. Mutta silti ahistaa. En vaan ajatellut mitään kun vaan juteltiin normaalisti. Ja englanti ei ole ihan täydellistä kuitenkaan.
Huomenna selviää.
Vierailija kirjoitti:
Et saa potkuja. Mutta liity ammattiliittoon heti. Sieltä saat tarvittaessa juridista apua ja neuvoja työasioissa.
Kuulun ykt:hon. Sieltäkin vissiin saa jurudista apua jos ymmärsin oikein?
Vierailija kirjoitti:
Olet 18-vuotias ja ollut töissä tuolla samassa paikassa kaksi vuotta? Nyt ei ihan käy järkeen... 🤔
Olin eka vuoden osa-aikasena, nyt oon kokoaikasena kun lukio on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihan oikeasti pelottaa. Oon muuttamassa ekaan omaan asuntoon 1.12. En pysty maksamaan vuokraa jos mut nyt irtisanotaan. En oo uskalta kertoa äidille tästä. Asun vielä hänen kanssaan, oon 18. Hirveitä kauhuskenaarioita käyn nyt päässä läpi...
ap.
Ai menit sinne töihin 16v iässä. Aina paranee jutun taso.
Voi hemmetti. Mulla on näköjään ytk:ssa vain kassajäsenyys. Päivitän heti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet 18-vuotias ja ollut töissä tuolla samassa paikassa kaksi vuotta? Nyt ei ihan käy järkeen... 🤔
Aha. Miksi ne ottaisi sinne aspaan jonkun lukiosta,kun samaan hintaan saa lähihoitajan. Ja jos lukio on loppu, olet 18v, niin täytät siis 19v vielä tänä vuonna.
PS. terveydenhuollon aspaan ei oteta alaikäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihan oikeasti pelottaa. Oon muuttamassa ekaan omaan asuntoon 1.12. En pysty maksamaan vuokraa jos mut nyt irtisanotaan. En oo uskalta kertoa äidille tästä. Asun vielä hänen kanssaan, oon 18. Hirveitä kauhuskenaarioita käyn nyt päässä läpi...
ap.
Ai menit sinne töihin 16v iässä. Aina paranee jutun taso.
Just täyttänyt 17. Mitä kummallista siinä nyt on? :D Ei kukaan kouluttautunut istu respassa 9h tuntipalkalla. Aloitin kyllä työelämän jo 16 vuotiaana eri paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Miksi ne ottaisi sinne aspaan jonkun lukiosta,kun samaan hintaan saa lähihoitajan. Ja jos lukio on loppu, olet 18v, niin täytät siis 19v vielä tänä vuonna.
Kyllä otetaan. Kuntosalin ja fysioterapian vastaanotto. Kaikki kesätyöläiset olleet alaikäisiä. Jäin osa-aikasena töihin kesän päätteeksi.
Todellisuus tarua ihmeellisempää - mun pomopa on ihan oikeasti sanonut toipuneensa coca-cola-addiktiosta.
Mitä ihmettä panikoit jos olet "viaton"? Jos tää olisi totta, naurasit vaan asialle ja selvittäisit pomolle mistä tilanne luultavasti saanut alkunsa ja tarjoudut menemään huumetesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä panikoit jos olet "viaton"? Jos tää olisi totta, naurasit vaan asialle ja selvittäisit pomolle mistä tilanne luultavasti saanut alkunsa ja tarjoudut menemään huumetesteihin.
En tiedä itsekään. Työkaverikin vaan nauro asialle mutta lupas tulla huomenna kun olin niin paniikissa. Ahistaa vaan. Syön kyllä lääkkeitä ahdistukseen muutenkin, on aina ollut vähän taipumusta liialliseen ahistukseen. Nyt on menny jo pahin ohi, ei enää niin ahistuneella ololla huomenna töihin. Saa nähä mikä fiilis aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan. Kuntosalin ja fysioterapian vastaanotto. Kaikki kesätyöläiset olleet alaikäisiä. Jäin osa-aikasena töihin kesän päätteeksi.
Kuntosali ei ole terveydenhuoltoalan työpaikka!
Työkaveri ei puhu suomea. Entiedä miten on kuullut. En kyllä kiinnittäny huomiota että joku asiakas olisi istunut lähellä. Syödään siinä samassa tilassa missä respa. Pieni yritys.