Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelitietokone joululahjaksi

Vierailija
11.11.2018 |

12v. joululahjatoive tonnin pelitietokone kun kaikilla muillakin on. Huh huh, sanon mä.
Pojalla on tietokone, mutta ei, pitäisi saada parempi.
Sanoin,että saa mennä kesätöihin ja ostaa itsellensä koneen niin itkuksi meni.
Minkälaisia koneita teidän 12v. on?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäkää osia vähitellen, tulee halvemmaksi. Saa itse säästää aina vaikka parempaan näytönohjaimeen.

Vierailija
2/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riitä jos päivittää koneen uudella/tai käytetyllä) näytönohjaimella ja vaikka SSD:llä. Prosessoreissa kyllä yleensä tehot riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeaikoina ostellut kaiken elektroniikan käytettynä, suht halvaksi tulee kun kulkee vähän jälkijunassa tässä teknisessä kehityksessä.

Vierailija
4/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa selvittää millaisia pelejä poika pelaa eli millaiset vaatimukset pelillä on koneen suhteen.

Ja selvittää millainen nykyinen kone on ja voiko sitä järkevällä hinnalla päivittää paremmin toimivaksi.

Meillä 14 v poika halusinpelik9netta keväästä. Osan hinnasta tienasi tekemällä töitä (onneksi oli toisentyöpaikalla pojalle sopivaa työtä jota sai tehdä). Osan maksoi säästöillään ja osan maksettiin me vanhemmat. Kone maksoi noin 1300 euroa. Poika selvitti isänsä avustuksella todella paljon koneisiin liittyviä asioita (eri prosessorien eroja, näytönohjainten paremmuuksia, muistin määrän merkitystä jne). Poika käytti varmaan kuukauden siihen että selvitti ja hommasi tarjouksia ja laski mikä paras vaihtoehto. No on kyllä ollut tyytyväinen valintaansa.

Eli meillä poika opetteli tosi paljon tietokoneisiin liittyvää asiaa (osin englannin kielisiltä sivustoilta) ja se oli osin ehtona hankinnalle. Jos ei olisi viitsinyt tehdä tuota ei asia olisi ollut riittävän tärkeä.

Kannattaa myös selittää pojalle että elektroniikka kehittyy kokoajan. Eli jos pärjää puolikin vuotta vielä vanhalla niin samalla rahalla saa tehokkaamman koneen. Muutenkin joulunalla myydään tarjouksissa paljon vanhaa tekniikkaa tarjouksissa.

Vierailija
5/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se riitä jos päivittää koneen uudella/tai käytetyllä) näytönohjaimella ja vaikka SSD:llä. Prosessoreissa kyllä yleensä tehot riittää.

En ymmärrä näistä asioista mitään.

Voisiko joku vääntää mulle rautalangasta, että kuinka se tehdään ja mitä maksaa?

Pojan kone on noin pari vuotta vanha.

Vierailija
6/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mitä haluaa mikäli et tyydy vittuiluun kun 16v. voittaa muutaman miljoonan e-sporteista ja katkera sulle kun et tukenut =)

Vierailija
7/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneen voi kasata itse tai ostaa valmiin. Hinta suunnilleen sama. Itse kasaamalla saa sellaisen kuin luulee haluavansa, valmiin saa helpommalla. Kasaaminen on helppo juttu, mutta tietenkin siinä joutuu tutustumaan aiheeseen. Kannattaa ostaa komponentit jotka ovat yhteensopivia...

Hinta on sitten kinkkisempi juttu. Tonnilla saa hyvän koneen. Kymppitonnilla paremman.

Vierailija
8/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noonko nykyinen kone läppäri vai pöytäkone ?

Kunnolliset pelikoneet on yleensä pöytäkoneita ja niitä helpompi päivittää jatkossa.

Jos et tiedä koneista niin älä ainakaan suinpäin osta konetta. Pyydä vaikka joltain tutulta joka tietää koneista apua. Muuten käytät pian paljon rahaa mutta pelit eivät sittenkään toimi erityisen hyvin ja teitä kumpaakin harmittaa.

Ennemmin rahaa lahjaksi ja poika voi alkaa säästää pelikonetta varten.

Vierailija
9/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

varhaisteini :D

jos on pöytäkone, niin ostat sille uuden kotelon? ja vaikka pienen tehobuustin parilla sataa, ja asennutat käyttiksen uudestaan, ehkä pientä kellottelua jos jäähdytin järjetelmään on myös panostettu

eise tajua wittuukaa mitä sää teit sille

kerro nyt ees vähän lisää millanen tietokone sillä on nyt niin voidaan ehdottaa osia, jos on läppäri niin sen voi heittää seinää

Vierailija
10/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä pelikone paketti maksaa 3000€ yhteensä, pelinäyttöineen, mutta on itse maksettu ja kasattu,

voin väittää tietäväni jotain asiasta

en tietenkään kerralla ole tälläistä hankkinut, vaan päivitellyt pala kerralla 

Vierailija
11/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkone ja käyttää Fortniten pelaamiseen.

Ap

Vierailija
12/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 11 v pojalla ei ole lainkaan tietokonetta. Pleikka löytyy ja sillä pelaa Fortnitea.

Vierailija
13/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 11 v pojalla ei ole lainkaan tietokonetta. Pleikka löytyy ja sillä pelaa Fortnitea.

Pleikka 4 meilläkin. Ehdotin sitä pelaamiseen, mutta ei käynyt. En muistaa enää syytä, että miksi ei kelvannut.

Ap

Vierailija
14/16 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat hyvän kotelon ja laadukkaan virtalähteen joululahjaksi. Sitten poika saa työtä tekemällä ansaita

* Emolevyn Prosessorin ja muistit

* Näytönohjaimen

* Kovalevyn

* Näytön

* Tarvikkeet kuten näppis ja hiiri

Laadukas kotelo ja virtalähde kestää pitkään. Muut osat voi vaihtaa tarvittaessa isompaan ja parempaan ja samalla poika oppii itse tietokoneista.

Huom: aluksi pärjää ns. integroidulla näytönohjaimella joka tulee valitsemalla sellainen prosessori ja emolevy yhdistelmä

15/16 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olis köyhä

Vierailija
16/16 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kannattaa nostaa vanha ketju joululahjoista näin alkukesän kunniaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan