Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolhin toisen autoa ja pakenin

Vierailija
11.11.2018 |

Peruutin vahingossa toiseen autoon parkkipaikalla ja paniikissa pakenin paikalta...mitä minulle voi seurata, jos auton omistaja saa tietää minun kolhineen hänen autoa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sakot ja joudut maksamaan aiheuttamasi vahingot.

Vierailija
2/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä selviä pelkillä sakoilla koska olet paennut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tallentui auton kameraan tms.

Vierailija
4/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikissa pkenit? Sunlaisilla ei pitäis olla korttia, just näitä jotka ajaa ihmistenkin päälle ja jättää kuolemaan.

Vierailija
5/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton omistaja saattaa kolhia naamasi ja paeta paikalta. Mitä jos olisit ajanut ihmisen yli? Olisit joutunut paniikkiin ja paennut paikalta? Lopeta autoilu.

Vierailija
6/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruutin vahingossa toiseen autoon parkkipaikalla ja paniikissa pakenin paikalta...mitä minulle voi seurata, jos auton omistaja saa tietää minun kolhineen hänen autoa?

Laita ilmoitus lehteen siitä. Olet vastuussa. Turha kierrellä.

Vierailija
7/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaa sinut

Vierailija
8/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattui eilen Turun suunnilla niin tiedoksi että sivullinen näki tapahtuman ja jätti poikamme autoon lapun, jossa peruuttajan auton rekkari ja hänen omat yhteystietonsa. Perästä kuuluu siis.

Vierailija
9/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tapahtui Järvenpäässä niin isäni näki tapahtuman ja otti kuvan autostasi ja rekkarista.

Vierailija
10/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui pohjoisessa

Ap

Vierailija
11/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tapahtui Lapissa, niin poromies näki ja jätti oravannahassa vinkin etuovellemme.

Vierailija
12/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tapahtui Lapissa, niin poromies näki ja jätti oravannahassa vinkin etuovellemme.

Vielä on pikkuisen matkaa stand up- lavalle ;)

Olen todella kiitollinen sivulliselle, joka nappasi kuvan törttöilijästä joka kolhi autoani parkkipaikalla ja jäi odottamaan, kunnes tulimme kaupasta. Siitä soitettiin poliisille, joka otti tiedot ylös, kolhija sai sakot ja tietenkin hän (vakuutusyhtiönsä) korvasi vahingot.

Vierailija
13/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä selviä pelkillä sakoilla koska olet paennut.

Saa linnaa vai? hah hah

Vierailija
14/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota poliisiin yhteyttä ja kerro kaikki. Sano ettei ajatus toiminut loogisesti ja että haluat ottaa vastuun vahingosta.

Vierailija
15/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule mitään erikoista.

uutisesta:

Parkkipaikkakolarit ovat yleisin liikennevahinko Suomessa. Liikennevakuutuksesta korvattavista vahingoista peräti 44 prosenttia sattuu parkkihalleissa, markettien pihoilla ja muilla pysäköintialueilla.

Ikävimpiä ovat tapaukset, joissa syyllinen osapuoli katoaa vähin äänin paikalta. Mihinkään rikokseen hän ei silti syyllisty. Korkein oikeus (KKO) on nimittäin linjannut, että autoilijan ei tarvitse ilmoittaa vaurioituneen auton omistajalle tai poliisille, jos hän sattuu kolhimaan toista autoa parkkipaikalla.

Korkeimman oikeuden vuonna 2014 tekemä ennakkopäätös liittyy tilanteeseen, jossa omaa autoaan pysäköinyt autoilija kolhaisi viereistä autoa. Ratkaisun voit lukea täältä. Tämän jälkeen autoilija poistui paikalta, eikä ilmoittanut asiasta vahinkoa kärsineelle tai poliisille. Kolhittuun autoon tuli pieniä naarmuja. Onnettomuus tapahtui vuonna 2009 Helsingissä.

Korkein oikeus perusteli päätöstään niin sanotulla itsekriminointisuojalla. Itsekriminointisuoja tarkoittaa, että kenelläkään ei ole velvollisuutta edistää oman syyllisyytensä selvittämistä.

Vierailija
16/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään ei tarvitse antaa ilmi rikoksesta. Sakot toki saat, jos jäät kiinni, mutta paikalta pakeneminen ei vaikuta tilanteeseen.

Vierailija
17/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä tapahtumalla on hyvinkin voinut olla silminnäkijöitä. Mulle on myös käynyt niin että parkkipaikalla oli posautettu mun autoon, joku oli nähnyt ja jättänyt mulle lapun, jossa kertoi mitä oli tapahtunut ja kellonaika, auton rekkari ja näkijän puhelinnumero oli lapussa. Kiitos hänelle. :)

Vierailija
18/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät kiinni, sano ettet huomannut kolhineesi. Jos et jää niin aina parempi.

Vierailija
19/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen oikeuskäytännön mukaisesti tuollaisesta ei seuraa mitään sanktioita.

Eli sen puoleen voit olla ihan huoletta.

Tietty teit väärin, fiksu ottaisi yhteyttä poliisiin ja kertoisi mitä on tapahtunut. Oletko niin fiksu?

Vierailija
20/22 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen oikeuskäytännön mukaisesti tuollaisesta ei seuraa mitään sanktioita.

Eli sen puoleen voit olla ihan huoletta.

Tietty teit väärin, fiksu ottaisi yhteyttä poliisiin ja kertoisi mitä on tapahtunut. Oletko niin fiksu?

No jos sakko ja vahingonkorvausvastuu ovat "ei mitään" niin olet toki oikeassa. Karkuun lähteminen ei tuo mitään lisärangaistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi