Joko Etelä-Suomessa talvikamppeet käytössä?
Ulkoiletteko vielä syysulkoiluvaatteilla vai joko on talvivaatteet käytössä?
Kommentit (15)
Syysvaatteet. Täällähän on tosi lämmin vielä. Helposti tarkenee myös pyöräillä syysvarusteilla, ja kiva kun ei ole liukasta.
Helsingissä asutaan ja vk-vaatteet ja kengät. Talvikamppeet ovat kyllä jo eteisessä, mutta ei niihin kukaan ole vielä koskenut.
Tämä välikausi on juuri niin syvältä kun mikään asu ei toimi kunnolla varsinkaan pyöräillessä tai reippaasti kävellessä. Jos puen toppavaatteet päälle niin hikoilen kuin pieni eläin. Tuulipuvulla ei tahdo millään pärjätä tuollaista säätä vastaan kun siitä tulee kaikki läpi. Tänäänkin palelin kävellessä kun hyytävä tuuli meni läpi iholle asti vaikka puin reilusti vaatetta alle. Vesisade on kaikkein pahin. Varsinkin pyöräillessä vilustuu kun paineella vihmova kylmä vesi menee tuulipuvun läpi ja koko etukroppa on märkänä ja kohmeessa.
Itsellä välikausivaatteet, lapsi pitää vaihtelevasti välikausihaalaria+villapukua tai toppapukua, josta itse tykkää kovasti ja vetäisi sen päälle aina.
Kaikilla muilla näyttänyt olevan jo pari kuukautta täällä lahdessa (paitsi minulla). Huivit kaulassa, hanskat kädessä, pipot päässä ja sellaiset takit käytössä jo nyt joita minä käytän vasta -20 asteen pakkasissa. Tämmöstä tää lihavan elämä on.
Te kellä on vielä välikausiasut käytössä niin pitävätkö ne kovaa tuulta ja vesisadetta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä välikausi on juuri niin syvältä kun mikään asu ei toimi kunnolla varsinkaan pyöräillessä tai reippaasti kävellessä. Jos puen toppavaatteet päälle niin hikoilen kuin pieni eläin. Tuulipuvulla ei tahdo millään pärjätä tuollaista säätä vastaan kun siitä tulee kaikki läpi. Tänäänkin palelin kävellessä kun hyytävä tuuli meni läpi iholle asti vaikka puin reilusti vaatetta alle. Vesisade on kaikkein pahin. Varsinkin pyöräillessä vilustuu kun paineella vihmova kylmä vesi menee tuulipuvun läpi ja koko etukroppa on märkänä ja kohmeessa.
Jotenkin rupesi tämä viesti naurattamaan Ehkä se oli tuo pieni eläin :)
Vierailija kirjoitti:
Te kellä on vielä välikausiasut käytössä niin pitävätkö ne kovaa tuulta ja vesisadetta?
Aika pitkälti kyllä. Eipä täällä lounaisrannikolla muuta vaatetusta tarvikaan.
Mun välikausiasuni ei pidä yhtään vettä. Jos sataa kunnolla ropisemalla niin tulee jo 10 minuutissa vedet sisään.
Saattaisi kyllä hiki lentää talvivaatteissa. Ulkona +9 astetta päivällä.
On käytössä väli-välikausivaatteet eli kevyesti topatut talvivaatteet. Ohuella välikausitakilla ei ihan enää pärjää mutta talvitakki on liikaa, siksi olen jo useampana talvena ostanut lapsille ja itselleni kevyt-toppatakit. Näitä tulee käytettyä talvikuukausina enemmän kuin varsinaisia talvitakkeja. Eniten ärsyttää maksaa satasia talvivaatteista, joille on käyttöä muutama hassu viikko mutta ne on kuitenkin pakko olla olemassa.
Onkos teidän kenenkään lapsi käyttänyt sellaisia vuorattuja kokohaalarin mallisia kurahaalareita? Netistä vaan huomasin sellaisia, ja niitä on aika isojakin kokoja (140cm). Voisi olla juuri tähän vuodenaikaan aika hyvä, mutta toisaalta hiostavuutta vähän mietin.
Oletko niin pöljä, ettet osaa pukeutua sään mukaan kysymättä ensin mammojen mielipidettä asiasta. Vaikkei vielä ole lunta eikä pakkasta, niin ilma on kuitenkin niin raaka ja kylmä, että toppatakki on ollut ihan tarpeellinen vaate, jossei nyt se ihan kaikkein paksuin kuitenkaan.
Syyskuteet vielä