Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä sukkalanka?

Vierailija
11.11.2018 |

Tuossa yhdessä sukkaketjussa haukuttiin Novita 7veljestä langat. Itse osti juuri sitä viisi kerää, kun sukkia alan neuloon joululahjaksi. Mikä lanka sitten on hyvää sukkalankaa? Miksi 7veljestä on huono?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % villaa olevat sukat ja muut asusteet eivät tahdo kestää käyttöä. Siksi on tekokuitua mukana tuomassa lankaan lujuutta.

Vierailija
22/28 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 veljestä ihan kelpo. Värisävyt äärimmäisen kauniita, niitä on ihana sommitella neulomisiin, virkkauksiin. Mukava tuntu myös käsissä tehdessä. Hinta/laatu kohdillaan, tarjouksessakin usein. Lemppariväri on tuo tumman harmaa. Siihen on kiva lisätä värejä. Tosin kerran kudoin villapaidan melkein pelkästään siitä, tuli upea. Ja lämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt neulonut monet sukat ja lapaset 7 veljestä langasta.  Ei ole mielestäni kovin hyvä siksi, että,

siinä on liian löysä kierre.  Kuidut erkanevat toisistaan ja silmukat hajoavat, jos ei ole tarkkana.

Ja langan vahvuus vaihtelee.  Välillä on paksua ja sitten taas niin lirua, että tuntuu katkeavan.  Olen

hiukan pettynyt.

Vierailija
24/28 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin neuloa sukat pirkka villalangasta eli tulisi pelkkään yökäyttöön tai kun istun sohvalla. Nyt seiskaveikkaa ja jalat palelee.

Vierailija
25/28 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austermann Step.

Vierailija
26/28 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu Pirkka lanka. Hinta on sitten 10.90. Täyttä villaa.

Vierailija
27/28 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Novita on oikeasti ihan jees. Novitan vihaaminen vaan on neulojapiireissä tosi trendikästä. Siis tottakai on paljon paljon parempiakin lankoja, mutta mielestäni hinta-laatusuhde Novitalla on oikein kohdillaan. Mulla on pääasiassa Novitasta neulottuja sukkia päivittäisessä käytössä myös kengissä ja laminaattilattialla, ja ihan hyvinä pysyvät pitkään. Pesenkin vähän miten sattuu, en ikinä missään oikeassa villapesussa.

Jos jotain superhifistelysukkia teet niin valitse joku muu lanka, mutta perussukkiin Novita on aivan ok.

Hinta on ok, mutta käsite 'laatu' tarkoittaa vain kestävyyttä. Epätasainen se laatu ainakin on! Siitä on todisteena yli kymmenen vuotta vanha sukkapari, jonka kutomiseen äitivainaa käytti 7 veljestä useammasta eri erästä. Keskellä sukkaa laatu muuttuu selvästi ikään kuin olisi eri lankaa. Aluksi siinä ei ollut eroa mutta käytössä ja pesuissa toinen laatu on kärsinyt kovasti.

Vierailija
28/28 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muumi langoista sukat nyt jaloissa. Seiska veikkaa kotisukkana. Isovelistä seuraavat sukat.

Ensi viikolla tilaan sitä regiaa.

Musta siinä kivat värit ja vähän sellaiset boheemit. Haluan kokeilla muutakin kun Novitaa.

Pettynyt kyllä olen laatuun. Samaa väriä en osta uudestaan ja jämistä tein miehelle raitasukat.

Sukkalangat on aina sekoitelankoja ja puikkojen koko on 2-4. Novita on halpaa niin ei laatu voi olla kovin hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan