Miten suostutella vanhemmat kaniin?
Meillä oli kani vuosi sitten, kuoli 8-vuotiaana. Siitäa asti oon halunnu toista, mutta vanhemmat on että "ei meille tuu enää yhtään kania".
Meillä on häkit ja muut valmiina, voin palkasta maksaa ruuat yms. mitä tarvii.
Ja se kani ois mun huoneessa mun hoidossa. btw rakastan kanin hoitamista, häkin siivoamista ja muuta!
Eniten ärsyttää et en oo mikään 10 vuotias joka kinuaa kania, täytän joulukuussa 17! cmaan help me
Kommentit (34)
Oot 17? Vuoden, parin kuluttuahan ilmeisesti muutat omillesi? Ellei ole tarkoitus että jäät vanhempiesi luo asumaan pidempää, sitähän en tiedä. Jos siis omilleen muutto on lähestymässä, odota siihen, ja hanki se kani sitten omaan asuntoosi.
Se just tässä on, kun ei sanotaan vaan "ei me tykätä kaneista" "älä jankuta" ja sitten sanotaan että kun ei aiemmastakaan huolehdittu. No joo, se oli äidin vastuulla pääosin, mutta olin alle 10 ku se tuli?! Kai se on ihan ymmärrettävää ja eri asia nyt, kun meillä on ollu koira kohta 3 vuotta ja on oppinu ottaan vastuuta. Vituttaa kun pitää muistella vuosia sitten tapahtuneita juttuja. Isoin selitys on kuitenki iskän suusta "kanit on tyhmiä" -ap
No kerta edellistä kania hoiti pääosin äiti niin miksi hänen pitäisi uskoa sinun hoitavan sitä uutta? Miksi et hoitanut sitä edellistä enemmän kerta vasta vuosi sitten kuoli?
Onhan se täysin ymmärrettävää, että hoitovastuu on vanhemmilla, eikä kymmenvuotiaalla. Äiti tietenkin nyt pelkää, että hänelle se vastuu taaskin jää, jos näyttöä ei ole muusta.
Ehkä voisit koirasta ottaa isompaa vastuuta. Lenkittää ilman pyyntöä, kylvettää, ruokkia leikkiä unohtamatta. Ehkä sitä kautta vanhemmat näkee, että olet vastuullisempi nyt kuin vuosi pari sitten.
itsekkin haluasin kaksi kania ostaa itse. isäni ei vain suostu. maksasin kaikki kanit ja näiden tavarat jne....isälle jäisi rokotukset ja leikkaukset...TIEDÄN kani ei ole halpa tai lelu. meillä on kissa ja koira, koko ikäni meillä on ollut lemmikkejä. olen halunnut jotain 4-3 vuotta jotakin jyrsijää tai kania tai tämän tapaista. KANI EI OLE JYRSIJÄ VAAN JÄNISELÄIN/JYRSIVÄ ELÄIN... kahta kania olen toivonut vasta puolivuotta lyhyt aika joo joo..!!!! isäni on hauska ja hyväsydämminen mutta ei vain haluasi taloon kahta kania. tai muita lemmikkejä! isälleni jäi vrm traumat äitini lemmikeistä (vanhemmat eronnu) jotka olivat vähän erikoisia (oli sellaisia sairauksia joita ei voi auttaa jne esim ei pidätys kykyä jnee) tiedän kaiken tarvittavan kaneista!!!! kysykää vaikka jotain APUAAA
olisiko kellään neuvoja ;-;
hänelle jäisi myös eläinlääkäri kulut... tiedän ei halpaa😞
tuo on aika perus että muu perhe sanoo huolehtivansa lemmikistä ja sitten se päävastuu jää kumminkin perheen äidille
minä hoitaisin ne kanit.. ihan totta!! ei isäni varmaan edes osaa🐰
Haluaisin itsekin kanin mutta vanhemmat ei suostu. (meillä on 1 koira)
Miksi yrität kanittaa vanhempasi? :o Oletko niin pahassa rahapulassa? Veikkaan, ettei kanikonttorista löydy tähän apua...
Luulin otsikosta, että ap haluaa vanhempiensa menevän kanittamaan perheen arvotaiteen ja antiikkiset perintöhopeat.
Otat sitten kun muutat omillesi, vaikka kaksi kania!
meillä oli sikala
Sain koulun jälkeen työntää sianpaskat pois ja täyttää ruoka automaatin
Niin rahaa en saanut
Vaihdetaanko äitejä
Jos en tehnyt ..äiti esim ruoski mankan johdolla.
En jaksanut edes ajatella kaneja koiria ym
paskan tekokoneita.
Menkää puput.nettiin jatkamaan kiitos
Ja ylläri
sianpaskat oli kolattava 7:nä päivänä viikossa
kun muutin pois kotoa 16 vuotiaana lopetin lihan syönnin
Muuta omillesi ja perusta eäintarha?
Miksi sä siellä roikut?
Peseekö äiti pyykkisi ja pyyhkii pyllysi kun käyt paskalla?
Ootko kermaperse äidin pikku lellilapsi?
Saatko illalla välipalaa huoneeseesi?
ap on äitin ja isin lelli ipana
on oma huone
kotipalvelu
ajokortti
ap tykkää ulista
ulilulilulnaaa
ap..miksi et vastaa?
häpeätkö sitä että olet pikkulapsi?
Leikitkö nukeilla?
Vierailija kirjoitti:
meillä oli sikala
Niin rahaa en saanut
Vaihdetaanko äitejä
paskan tekokoneita.
tuo on aika perus että muu perhe sanoo huolehtivansa lemmikistä ja sitten se päävastuu jää kumminkin perheen äidille
Vierailija kirjoitti:
meillä oli sikala
Niin rahaa en saanut
Vaihdetaanko äitejä
paskan tekokoneita.
Ehkä voisit koirasta ottaa isompaa vastuuta. Lenkittää ilman pyyntöä, kylvettää, ruokkia leikkiä unohtamatta. Ehkä sitä kautta vanhemmat näkee, että olet vastuullisempi nyt kuin vuosi pari sitten.
Ovatko vanhemmat perustelleet mitenkään kieltoaan?