Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alemmuudentunto tiettyjä ihmisiä kohdatessa

Vierailija
10.11.2018 |

Onko täällä toisia, joille jotkut tietyt ihmiset saavat tuntemaan alemmuutta, vaikka pääsääntöisesti tällaista tunnetta ei koe eri ihmisten seurassa? Itseäni häiritsee erityisesti erään ihmisen tapaaminen, kun joka kerta hän saa tuntemaan oloni jotenkin huonommaksi. Hän on mukava ja ystävällinen ihminen, mutta jokin hänen puhetavassaan (joka on varmasti tahatonta) tekee tämän efektin. Hänellä on esimerkiksi aina kerrottavanaan uusia hienoja suorituksia, joita on tehnyt tai pitkä lista tapahtumia, joissa on ollut. Itse olen ollut vähän aikaa sairaslomalla uupumuksen vuoksi, ja tämä ihminen tietää sen, mutta hän kohdatessa kysyy aina toistenkin, näennäistuttujen läsnäollessa, joko olen palannut töihin, mikä saa muut utelemaan enemmän. Ja en halua selittää kellekkään puolituttaville mitään sen kaltaisia asioita. Elikä näin siis hän saa minut vaivautuneeksi ja jotenkin noloksi. Ja kyllä tiedän, että ei pitäisi välittää tai ottaa pahalla, kun ei hän varmasti pahaa tarkoita. Kyseessä lienee jonkin asteinen sosiaalinen tahdittomuus, mutta yhtä kaikki minuun se valitettavasti vaikuttaa jotenkin liikaa. Ja joudun kohtaamaan hänet viikottain.

Samaistuvia? Rakentavia neuvoja ajattelutapani muutamiseen?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi on sosiaalisesti kömpelö. Hän ei ihan ymmärrä mitä saa missäkin seurassa puhua. Sivistynyt ja viisas ihminen ei tee noin. Eikä myöskään jatkuvasti kerro "suorituksistaan". Sekin on kömpelöä. Ja loppujen lopuksi kukaan ei rakasta ihmistä, jolle omat suoritukset ovat kaikki kaikessa ja josta puhuu alinomaan.

Voit seuraavan kerran sanoa, että sinua ei huvita puhua kyseisestä aiheesta jos tunnet niin. Sinä määräät itse miten paljon jaksat tuollaista henkilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla