Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen uusi vientituote: Telian myyjien ammattitaidottomuus

Vierailija
10.11.2018 |

Sitä nimittäin löytyy tiettävästi suunnattomat määrät ihan valmiina. #suominousuun

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä mistä ne repii noita onnettomia tupauunoja sinne. Voisi kuvitella että tekniikan harrastajat olisi helppo seuloa työhakemuksista.

2/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ap!

Voisitko hieman tarkentaa, mistä on kyse? Oliko sinulla huono asiointikokemus jossain tietyssä palvelupisteessä ja mikä meni pieleen?

//Joonas S @TeliaPartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen kartoitustarve on hukassa. Asiakkaalle ei tarvitse keksiä hatusta tarpeita, joita hänellä ei ole, kuten tekstiviesti- ja puhepakettien tyrkytys ihmiselle, joka hoitaa kaiken netissä. Toisaalta taas en tarvitse rajatonta nettipakettia, kun hoidan 90% netin käytöstäni wifin ääressä. Eli kysykää asiakkaalta, älkääkä olettako.

Vierailija
4/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika on Telialla ja melkein kaikilla operaattoreilla; myydään ylimitoitettua paskaa että saadaan kynittyä kaikki rahat. Missä on kohtuulliset vaihtoehdot? Kaikki eivät tosiaankaan tarvitse 100Mbit rajatonta nettiä ja 10 meganenkin riittäisi. Ainoa pieni vaihtoehto on sellainen jolla ei tee mitään muuta kuin lukee sähköpostit.

Vierailija
5/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika on Telialla ja melkein kaikilla operaattoreilla; myydään ylimitoitettua paskaa että saadaan kynittyä kaikki rahat. Missä on kohtuulliset vaihtoehdot? Kaikki eivät tosiaankaan tarvitse 100Mbit rajatonta nettiä ja 10 meganenkin riittäisi. Ainoa pieni vaihtoehto on sellainen jolla ei tee mitään muuta kuin lukee sähköpostit.

Tuo itseäkin pännii, kun ei yksinkertaisesti tarvitse niin nopeita nettejä. Vaan kaipa se sitten on välttämätöntä, koska taloudellinen ja kaupallinen menestyminen perustuu kasvuun, jatkuvasti on pakko tyrkyttää isompaa ja kalliimpaa sen sijaan että tyydyttäisiin niihin tasaisempiin tulovirtoihin.

Vierailija
6/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TeliaPartio kirjoitti:

Moikka ap!

Voisitko hieman tarkentaa, mistä on kyse? Oliko sinulla huono asiointikokemus jossain tietyssä palvelupisteessä ja mikä meni pieleen?

//Joonas S @TeliaPartio

Sitä linkitellään autonpesufirmoille sähköposteja, vaikka on ehdottomasti KIELLETTY ettei haluta mainontaa. Sitten nämä pesulat pommittaa 50 kertaa samalla tekstiviestillä, joka on jokin hemmetin utube-linkki. Eli teenkö rikosilmoituksen siitä autopesulasta, vai teistä? Vai molemmista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika on Telialla ja melkein kaikilla operaattoreilla; myydään ylimitoitettua paskaa että saadaan kynittyä kaikki rahat. Missä on kohtuulliset vaihtoehdot? Kaikki eivät tosiaankaan tarvitse 100Mbit rajatonta nettiä ja 10 meganenkin riittäisi. Ainoa pieni vaihtoehto on sellainen jolla ei tee mitään muuta kuin lukee sähköpostit.

100mbit on pelkkää kusetusta ja rahastusta. Ei koskaan ole niin nopea. Kuituyhteyttäkin yrittävät myydä korpeen, jonne sitä ei koskaan tule sinne asunnon sisään asti.

Vierailija
8/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut samaa milleniaalimateriaalia uutisoinnissa, Ylellä on jatkuvasti käännös, asia ja kirjoitusvirheitä. Suomi on hukassa kun tällaiset alkaa säätämään ihan käytännön arkiasioita ja laitteita ja koneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vika on Telialla ja melkein kaikilla operaattoreilla; myydään ylimitoitettua paskaa että saadaan kynittyä kaikki rahat. Missä on kohtuulliset vaihtoehdot? Kaikki eivät tosiaankaan tarvitse 100Mbit rajatonta nettiä ja 10 meganenkin riittäisi. Ainoa pieni vaihtoehto on sellainen jolla ei tee mitään muuta kuin lukee sähköpostit.

Tuo itseäkin pännii, kun ei yksinkertaisesti tarvitse niin nopeita nettejä. Vaan kaipa se sitten on välttämätöntä, koska taloudellinen ja kaupallinen menestyminen perustuu kasvuun, jatkuvasti on pakko tyrkyttää isompaa ja kalliimpaa sen sijaan että tyydyttäisiin niihin tasaisempiin tulovirtoihin.

Siinäpähän kasvavat. Itse vaihdan moi mopiilin puolelle. Säästyy hyvä raha ja olen katsonut ettei datan käyttö mene yli 4 gigan edes normaalia kovemmassa käytössä. Ulkomaille en ole menossa joten ei tarvitse maksaa turhasta.

Vierailija
10/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikissa tuotteissa myydään sitä mikä massoja kiinnostaa. Jos suurin osa suomalaisista haluaisi rajatun hitaan netin, tottakai niitä olisi tarjolla. Mutta nykyään moni katselee Netflixiä ym. puhelimella, eikä halua nettiä joka on hidas ja/tai jossa käyttömäärä on rajoitettu.

Ulkomailla (esim. Yhdysvalloissa) asuneet tietävät kuinka halpoja Suomessa puhelinliittymät ovat, voisi kärjistäen sanoa, että yhden liittymän hinnalla saa Suomessa koko perheen liittymät samaan rahaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vika on Telialla ja melkein kaikilla operaattoreilla; myydään ylimitoitettua paskaa että saadaan kynittyä kaikki rahat. Missä on kohtuulliset vaihtoehdot? Kaikki eivät tosiaankaan tarvitse 100Mbit rajatonta nettiä ja 10 meganenkin riittäisi. Ainoa pieni vaihtoehto on sellainen jolla ei tee mitään muuta kuin lukee sähköpostit.

100mbit on pelkkää kusetusta ja rahastusta. Ei koskaan ole niin nopea. Kuituyhteyttäkin yrittävät myydä korpeen, jonne sitä ei koskaan tule sinne asunnon sisään asti.

Kyllä kuituna myyty 100mbit pitää toteutua hyvin lähelle tuota, tai jos se siis on VDSL talon keskukselta niin silloin nopeus on 100/10 ja todellinen nopeus jotain 80-100/8-10 riippuen talon kaapeloinneista. Mobiiliyhteydet sitten herran hallussa tietysti, 100 megan 4G harvoin antaa edes 50 megaa.

Vierailija
12/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vika on Telialla ja melkein kaikilla operaattoreilla; myydään ylimitoitettua paskaa että saadaan kynittyä kaikki rahat. Missä on kohtuulliset vaihtoehdot? Kaikki eivät tosiaankaan tarvitse 100Mbit rajatonta nettiä ja 10 meganenkin riittäisi. Ainoa pieni vaihtoehto on sellainen jolla ei tee mitään muuta kuin lukee sähköpostit.

100mbit on pelkkää kusetusta ja rahastusta. Ei koskaan ole niin nopea. Kuituyhteyttäkin yrittävät myydä korpeen, jonne sitä ei koskaan tule sinne asunnon sisään asti.

Kyllä kuituna myyty 100mbit pitää toteutua hyvin lähelle tuota, tai jos se siis on VDSL talon keskukselta niin silloin nopeus on 100/10 ja todellinen nopeus jotain 80-100/8-10 riippuen talon kaapeloinneista. Mobiiliyhteydet sitten herran hallussa tietysti, 100 megan 4G harvoin antaa edes 50 megaa.

Ei ole tulossa kuitua syrjäkylille ja omakotitaloihin. Liian kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan asiantuntija halua myydä luureja rahvaalle?

Vierailija
14/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TeliaPartio kirjoitti:

Moikka ap!

Voisitko hieman tarkentaa, mistä on kyse? Oliko sinulla huono asiointikokemus jossain tietyssä palvelupisteessä ja mikä meni pieleen?

//Joonas S @TeliaPartio

En mene yksityiskohtiin oman yksityisyyden takia.

Perimmäinen ongelma on ettei myyjät tunne edes myymälässä myytäviä tuotteita. Ihan kun ne on aloittanut työt ilman mitään koulutusta tai perehdytystä. Telian pitäisi panostaa enemmän myyjien tietotaitoon, ja viimeistään langan päässä pitäisi löytyä se oikea asiantuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se noissa pännii kun menee vaikka palvelupisteeseen kysäisemään kun laskussa epäselvyyksiä niin aina ruvetaan jotain uutta palvelupakettia rustaamaan melkeinpä väkisin. Joskus ne jonnet on taas aika kuutamolla muutenkin.

Vierailija
16/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TeliaPartio kirjoitti:

Moikka ap!

Voisitko hieman tarkentaa, mistä on kyse? Oliko sinulla huono asiointikokemus jossain tietyssä palvelupisteessä ja mikä meni pieleen?

//Joonas S @TeliaPartio

Nyt kun edustaja kerrankin vaivautui paikalle.

Voiko puhelimeen asentaa kolmannen osapuolen Androidin, niin että takuu säilyy?

Vierailija
17/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vika on Telialla ja melkein kaikilla operaattoreilla; myydään ylimitoitettua paskaa että saadaan kynittyä kaikki rahat. Missä on kohtuulliset vaihtoehdot? Kaikki eivät tosiaankaan tarvitse 100Mbit rajatonta nettiä ja 10 meganenkin riittäisi. Ainoa pieni vaihtoehto on sellainen jolla ei tee mitään muuta kuin lukee sähköpostit.

100mbit on pelkkää kusetusta ja rahastusta. Ei koskaan ole niin nopea. Kuituyhteyttäkin yrittävät myydä korpeen, jonne sitä ei koskaan tule sinne asunnon sisään asti.

Kyllä kuituna myyty 100mbit pitää toteutua hyvin lähelle tuota, tai jos se siis on VDSL talon keskukselta niin silloin nopeus on 100/10 ja todellinen nopeus jotain 80-100/8-10 riippuen talon kaapeloinneista. Mobiiliyhteydet sitten herran hallussa tietysti, 100 megan 4G harvoin antaa edes 50 megaa.

Mulla päivitty liittymä 4G:hen ja nopeustesti antaa poikkeuksetta 70-80M tuloksen, parhaimmillaan 101M. Tiedä sitten kuinka luotettavia testit on.

Vierailija
18/20 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TeliaPartio kirjoitti:

Moikka ap!

Voisitko hieman tarkentaa, mistä on kyse? Oliko sinulla huono asiointikokemus jossain tietyssä palvelupisteessä ja mikä meni pieleen?

//Joonas S @TeliaPartio

Nyt kun edustaja kerrankin vaivautui paikalle.

Voiko puhelimeen asentaa kolmannen osapuolen Androidin, niin että takuu säilyy?

Tämän minäkin haluan tietää.

Vierailija
19/20 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on huono kokemus Lahden Launeen citymarketin myynnistä. Poika myi mulle liittymän hintaan x ja kotiin tuli sopimus hinnalla y. No puhelinpalvelussa ei voitu auttaa. Onneksi oli paperilla tää alkuperänen joten kuvia lähettämällä hinta laski oikeeksi. Täti tunsi itsensä täysin petetyksi. Eikä ees kuulu kunnolla, vaihtoon menee.

20/20 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene yksityiskohtiin oman yksityisyyden takia.

Perimmäinen ongelma on ettei myyjät tunne edes myymälässä myytäviä tuotteita. Ihan kun ne on aloittanut työt ilman mitään koulutusta tai perehdytystä. Telian pitäisi panostaa enemmän myyjien tietotaitoon, ja viimeistään langan päässä pitäisi löytyä se oikea asiantuntija.

Kiitos palautteestasi. Ikävä kuulla, että asioiden hoidossa on ollut haasteita. Vien mielelläni palautteesi eteenpäin, jos saan tietooni, missä myymälässä olet asioinut. Voit halutessasi jättää kirjallista palautetta meille myös täällä https://bit.ly/2DybLdb

Vierailija kirjoitti:

Voiko puhelimeen asentaa kolmannen osapuolen Androidin, niin että takuu säilyy?

Yleensä takuu raukeaa, jos Android-käyttöjärjestelmää lähtee muokkaamaan "roottaamalla". Laitevalmistaja määrittelee takuuehdot, joten tarkempaa infoa asiaan liittyen saat suoraan laitevalmistajalta.

//Joonas S. @TeliaPartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä