Miksi ette puhu suoraan?
Mistä tämä on tullut ettei asioista voi puhua suoraan? Onko teillä lapsena kotona puhuttu aina vihjaillen eikä suoraan?
Miksi esim. pyyntö verhotaan jotenkin että kuulujan pitää arvailal että ahaa nyt pyydettiin tekemään jotain?
Mielestäni kaikki "mielen" ammattihmisetkin sanoo että asoista pitäisi puhua suoraan eikä kierellen? Miksi ette tee näin. Saatatte jopa haukkua ihmistä kun "ei tajunnut" ja "olisihan sen pitänyt ymmärtää mitä tarkoitin".
Kommentit (8)
minä en puhu suoraan koska minä yritän peitellä sillä sitä että palkkani on korkea
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla myös luonteessa, ei kasvatuksessa.
Jos se on luontessa niin miksi tämmöisestä ei vaan halua pois. Tekee päätöksen että puhuu suoraan.
Kyllä luonteensa voi selättää järjellään ja muuttaa tapansa jos on haluja.
Vihjaileva puhetapa on ylimielistä. Kokee itsensä niin ylivertaiseksi että pienestä sormen liikeestä pitäisi toisen ymmärtää että mistä kiikastaa.
ap.
Minä puhun aina suoraan. En hyväksy itseltäni minkäänlaista vihjailua, enkä myöskään suostu rekisteröimään sellaista toisilta. Suora puhe tai ei mitään. Mihinkään arvuutteluihin en ala.
Iso osa ihmisistä on niin paljon typerämpiä kuin kukaan voi kuvitella. Useimmat ihmiset ovat yksinkertaisesti kykenemättömiä määrittelemään ajatuksiaan. He vain "tuntevat" ja "kokevat", eivätkä ajattele järjellä. Kuvitellaan muiden kokevan kaiken samalla tavalla kuin itse, kuin kolmevuotiaat pikkulapset.
Ilmeisesti meidän aikuisten pitää kohdella heitä naperoina.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun aina suoraan. En hyväksy itseltäni minkäänlaista vihjailua, enkä myöskään suostu rekisteröimään sellaista toisilta. Suora puhe tai ei mitään. Mihinkään arvuutteluihin en ala.
Näin kun kaikki tekisi niin olisi kaikille paremmin.
Parisuhteista tulisi kestävempiä kun sietokyky paranisi. Ei olisi koko ajan elo pumpuliin käärittyä.
Jossain ensitreffit alttarilla tyylisissä ohjelmissa pitäisi korostaa suoraan puhumista, eikä antaa minkäänlaista hyväksyntää vihjaileville tavoille saada sanomaansa perille.
Noista jalkaa polkevista prinsessoista pitäisi kerta kaikkiaan päästä eroon.
No jotkut ihmiset ovat hyviä tarkkailemaan toisten vihjeitä ja toivoisivat, että toisetkin tekis niin. Toisessa ääripäässä ei oteta mitään tosissaan ellei ole sanottu riittävän jämäkästi.
Se voi olla myös luonteessa, ei kasvatuksessa.