”En lue lasten kouluun liittyviä viestejä.” Mitä ihmettä?
https://www.hs.fi/elama/art-2000005892733.html
Hesarin jutussa kahden lapsen äiti sanoo, että päätti säästää voimavarojaan niin, ettei lue lasten kouluun liittyviä viestejä. 🙄 Siis äiti ei halua tietää, miten lapsilla koulussa menee ja käyvätkö he edes siellä. Eli ilmeisesti hänen lapsensa saavat jatkaa esim. huonoa käytöstä vanhemman puuttumatta siihen. Näitä välinpitämättömien vanhempien kakaroita on omankin lapseni koulu pullollaan, terrorisoivat muita.
Kommentit (19)
Miten ihmeessä me 80 luvun lapset ollaan koulusta selvitty?
Koulu ja koti oli yhteydessä ehkä kerran vuoteen, vanhempainillassa.
Ei tarttenut vanhempien chättäillä opettajien kanssa joka päivä siitä, puuttuiko Päivi-petteriltä toinen lapanen vai kaivoiko Juuso-pirjoliina liikaa nenää tunnilla.
No mahtaa olla melkoista menoa siellä koulussa näillä lapsilla, jos wilmaviestitkin oikein vie voimavaroja. Meillä lähinnä tiedotetaan kokeista ja liikuntatunneista. Eipä nuo juuri rasita.
Ukko36 kirjoitti:
Koulu ja koti oli yhteydessä ehkä kerran vuoteen, vanhempainillassa.Ei tarttenut vanhempien chättäillä opettajien kanssa joka päivä siitä, puuttuiko Päivi-petteriltä toinen lapanen vai kaivoiko Juuso-pirjoliina liikaa nenää tunnilla.
Hyvin on selvitty ja nykyäänkin suurin osa selviää. Silloin ennen tällaisten välinpitämättömien perheiden lapset pystyi siirtämään tarkkikselle muita terrorisoimasta. Nykyään tätä mahdollisuutta ei ole vaan pilaavat muiden oppimista.
Lasten pitäisi itse huolehtia kokeet ja liikuntatunnit
Wilmassa on niin paljon turhia viestejä. Pikkukinoista yms
Vierailija kirjoitti:
No mahtaa olla melkoista menoa siellä koulussa näillä lapsilla, jos wilmaviestitkin oikein vie voimavaroja. Meillä lähinnä tiedotetaan kokeista ja liikuntatunneista. Eipä nuo juuri rasita.
Tätä juuri tarkoitin. Äiti pistää pään pensaaseen eikä ota kasvatusvastuuta. Oma löysäily lasten hyvinvoinnin edelle.
Ap
Ukko36 kirjoitti:
Koulu ja koti oli yhteydessä ehkä kerran vuoteen, vanhempainillassa.Ei tarttenut vanhempien chättäillä opettajien kanssa joka päivä siitä, puuttuiko Päivi-petteriltä toinen lapanen vai kaivoiko Juuso-pirjoliina liikaa nenää tunnilla.
Kyllä meillä kulki reissuvihko repussa mukana heti ekaluokalta lähden.
Akka 42
Ukko36 kirjoitti:
No, itseäni kiusattiin koko ala-aste kenenkään puuttumatta ja vasta aikuisena todettiin lukihäiriö, eli huonosti selvittiin!
Vierailija kirjoitti:
Lasten pitäisi itse huolehtia kokeet ja liikuntatunnit[/quot
Pitäisi toki. Mutta lapsi ei opi huolehtimaan asioistaan ilman vanhempien tukea. Ja jos vanhempi ” säästää voimavarojaan” , niin lapsi ei opi näitä asioita koskaan. Sielläpä sitten terrorisoivat muuta luokkaa, vaikea opiskella kun kamat ei ole mukana, läksyt on tekemättä ja kärryiltä pudottiin jo pari vuotta sitten. Siinäpä sitten luokan muut oppilaat kärsivät, ope uupuu ja vanhempi ”säästää voimavarojaan”.
t. Ope
Ukko36 kirjoitti:
1987-syntyneitä on seurattu pidemmän aikaa eikä tulos ole kovin mairitteleva
Ukko36 kirjoitti:
1. Koululla oli ennen enemmän valtaa puuttua käytöshäiriöihin. 2. Kyllä tuolloinkin kotiin on oltu yhteydessä lapasten puuttumisesta ja koulusta lintsaamisesta. Ihan turhaa vedota tuollaiseen.
Nämä lapset kyllä sitten huomaa, ettei tarvitse ihmetellä miksi viestiä lähtee kotiin päin noin paljon. Eihän siellä kotona kukaan niistä lapsistakaan jaksa välittää.
No kun siellä wilmassa ilmoitellaan nykyään kaikki: lukujärjestykset, retket, kaikki erikoistilanteet, liikuntatuntien varusteet ja kokeet. Vähän isommat koululaiset katsoo sitten itse, mutta vähän se voi kestää...
Itse aion ilmoittaa kouluun että luen reissuvihon perjantaisin jos on seuraavalle viikolle jotain. Nettipalvelua luen satunnaisesti, jos muistan. En todellakaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Itse aion ilmoittaa kouluun että luen reissuvihon perjantaisin jos on seuraavalle viikolle jotain. Nettipalvelua luen satunnaisesti, jos muistan. En todellakaan joka päivä.
Niin pitäähän sitä opettajan työtä hankaloittaa ja lisätä, kun yhdelle oppilaalle täytyy erikseen viestit tulostaa ja liimata vihkoon. Millä kivikaudella elät kun sähköisten viestien lukeminen ei onnistu? Kai työelämässäkin kieltäydyt sähköpostista? Entäpä verkkopankin käyttö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin. Äiti pistää pään pensaaseen eikä ota kasvatusvastuuta. Oma löysäily lasten hyvinvoinnin edelle.
Ap
Mutta lukeeko isä lasten wilma viestit? Voihan asia olla niinkin. Muutenkin luulen että isä joka sanoisi ettei lue lastensa kouluun liittyviä viestejä ei saisi läheskään näin paljon syyllistystä.
Ukko36 kirjoitti:
Koululuokat olivat huomattavasti rauhellisempia 80-luvulla kuin nykypäivänä.
Osa vanhemmista ei puutu millään tavoin lapsen käyttäytymiseen koulussa, kun pikkukulta on niin kiltti kotona, vain koulussa häiriköi niin että tunnista menee iso osa lapsen riehumiseen ja shown seurantaan. Se on tietenkin sitten koulun syy eikä kiinnosta aikuista. Ei vain käsitä ei....
Jos tuntuu siltä, että Wilma viestit ahdistaa, voi miettiä miksi ja hakea apua perheneuvolasta. Huomiotta jättämällä ei voita mitään vaan häviää sekä aikuinen että lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta lukeeko isä lasten wilma viestit? Voihan asia olla niinkin. Muutenkin luulen että isä joka sanoisi ettei lue lastensa kouluun liittyviä viestejä ei saisi läheskään näin paljon syyllistystä.
Niin tuo kamala syyllistämäninen, nykyään on niiiiin ilkeitä ihmisiä.
Äidit saavat nykyään ihan tasa-arvon vuoksi jättää lapset kasvattamatta, ruokkimatta ja vaatettamatta. Lisäksi äidit saavat ryypätä itsensä tärviölle ja hylätä lapsensa, koska isätkin niin tekevät... ihan reiluuden vuoksi.
Ennen alkoholistiperheissä oli edes äiti, joka jollain tavoin kannatteli lasta, nyt äiditkin rentoutuvat päivästä toiseen... koska voi.
Kukahan sitä lapsen parasta miettii, aikuisetkin tuntuvat olevan isoja lapsia, tyyliin mun ei ooooo pakko, et sä mua määrää.
Onneksi kaikki aikuiset eivät ole tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta lukeeko isä lasten wilma viestit? Voihan asia olla niinkin. Muutenkin luulen että isä joka sanoisi ettei lue lastensa kouluun liittyviä viestejä ei saisi läheskään näin paljon syyllistystä.
Niin tuo kamala syyllistämäninen, nykyään on niiiiin ilkeitä ihmisiä.
Äidit saavat nykyään ihan tasa-arvon vuoksi jättää lapset kasvattamatta, ruokkimatta ja vaatettamatta. Lisäksi äidit saavat ryypätä itsensä tärviölle ja hylätä lapsensa, koska isätkin niin tekevät... ihan reiluuden vuoksi.
Ennen alkoholistiperheissä oli edes äiti, joka jollain tavoin kannatteli lasta, nyt äiditkin rentoutuvat päivästä toiseen... koska voi.
Kukahan sitä lapsen parasta miettii, aikuisetkin tuntuvat olevan isoja lapsia, tyyliin mun ei ooooo pakko, et sä mua määrää.
Onneksi kaikki aikuiset eivät ole tuollaisia.
Kuinka pipi pitää päästään olla,että kokee tasa-arvon uhaksi ja ongelmaksi koska nyt molemmat sukupuolet "voivat olla" huonoja vanhempia? Lainausmerkit siksi,että kyllähän ls puuttuu tuollaiseen.
Tuo välinpitämättömyys kostautuu kyllä