Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tienaako kukaan KUNNAN kirjasto-, museo-, kulttuuri-, liikunta-, nuoriso- tai vapaa-aikapalveluissa yli 3000 euroa kuussa?

Vierailija
09.11.2018 |

Olen itse yksityisellä töissä ja palkka on yli 3000 euroa. Satuin näkemään työpaikkailmoituksen, jota mielelläni hakisin. Mutta kun palkka on KVTES:n mukainen, siellä ei ollut YKSIKÄÄN palkka, edes johdolla yli 3000 euroa. Ja minä olen täysin suorittavan tason tehtävässä nyt yksityisellä yli tuon maagisen kolmen tonnin.

Voinko siis ikinä hakea mihinkään kunnan työhön ilman että palkka putoaa ja roimasti!?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi kirjoitus- tai muut virheet aloituksessa. Suomi ei ole äidinkieleni.

ap

Vierailija
2/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo tienaa vähän yli 5000 e/kk, mutta tavisväki saa keskimäärin 2700 e/kk kaikkine lisineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo tienaa vähän yli 5000 e/kk, mutta tavisväki saa keskimäärin 2700 e/kk kaikkine lisineen.

Kunnan työssä siis ja nimenomaan noista aloista kyse?

ap

Vierailija
4/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso- ja vapaa-aika -alalla palkka on suurinpiirtein 2100-2600 euron väliltä. Yhteisöpedagogi (AMK) -koulutuksella. Hajontaa siis on. Keskimääräinen palkka lienee sen 2400e.

Vierailija
5/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoilla luultavasti on isompi palkka kuin tes määrää, mutta taviksilla on varmaan suurimmalla osalla just sen verran eikä senttiäkään yli. Julkisella puolella ollaan aina säästölinjalla ja talous tiukalla.

Vierailija
6/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomoilla luultavasti on isompi palkka kuin tes määrää, mutta taviksilla on varmaan suurimmalla osalla just sen verran eikä senttiäkään yli. Julkisella puolella ollaan aina säästölinjalla ja talous tiukalla.

Kuulostaa siis siltä, etten aio kunnalle hakea, vaikka olisikin mielenkiintoinen työ. Pitää edetä yksityisellä sitten jotenkin.

ap

Vierailija
7/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko KVTES-peruspalkkojen ja ikälisien lisäksi koskaan mitään henkilökohtaista lisää?

En ole ap, mutta itsekin yksityisellä. Henkilökohtaista lisää tulee 25%.

Vierailija
8/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko KVTES-peruspalkkojen ja ikälisien lisäksi koskaan mitään henkilökohtaista lisää?

Tämä kiinnostaisi myös minua!

ap

Vierailija
9/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikälisähän on henkilökohtainen lisä.

Vierailija
10/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kunnan työ ja nuorisopuoli. Osa palkasta selittyy ilta- ja viikonloppulisillä, osa tekee töitä öisinkin.

Vierailija
11/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikälisähän on henkilökohtainen lisä.

Niin, mutta se tulee automaattisesti kaikille kokemuslisänä. Mutta onko tuon lisäksi jotain muuta henkilökohtaista lisää? Minä saan tällä hetkellä 5v ikälisää, kohta 8v ikälisää. Tuon lisäksi minulla on se 25% henkilökohtainen palkanosuus. Saan siis käytännössä yli 700 euroa enemmän kuin taulukon peruspalkka  näiden lisien kanssa.

Vierailija
12/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen noissa hommissa tienannut 2900/kk. Moni samassa lafkassa tienasi alle eli tosiaan johtoporras saa yli 3000, muut reilustikin vähemmän.

Vierailija
13/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kirjastoissa ole se kuuluisa 1900€/kk palkkaus. Tosin jotkin kunnat maksavat vaikka 10k€/kk saadakseen keikkalekurin.

Vierailija
14/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisiä ei juuri ole kuin ikäiset. Kirjastopuolella on luotu joitain nimikkeitä, joilla palkka on saatu keploteltua yli kolmen tonnin, mutta harvassa ne ovat. Itse olen hallinnon puolella, missä palkka joskus voi asiantuntijalla ja esimiehellä olla parempi. Esim. museonjohtajan palkka on tosi pieni.

Vierailija
15/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisiä ei juuri ole kuin ikäiset. Kirjastopuolella on luotu joitain nimikkeitä, joilla palkka on saatu keploteltua yli kolmen tonnin, mutta harvassa ne ovat. Itse olen hallinnon puolella, missä palkka joskus voi asiantuntijalla ja esimiehellä olla parempi. Esim. museonjohtajan palkka on tosi pieni.

*ikälisät

Vierailija
16/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän valtiolla/kunnalla ylipäätään edes ole yli kolmen tonnin palkkoja kuin asiantuntijoilla ja esimiehillä. Ihan muista syistä siellä ollaan. Jos on rahan perässä, niin oikea vastaus on pysyä siellä yksityisellä.

Vierailija
17/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän valtiolla/kunnalla ylipäätään edes ole yli kolmen tonnin palkkoja kuin asiantuntijoilla ja esimiehillä. Ihan muista syistä siellä ollaan. Jos on rahan perässä, niin oikea vastaus on pysyä siellä yksityisellä.

Läppä? Ensinnäkin älä vertaa kuntien ja valtion palkkoja. Valtio on rynninyt kyllä viimeiset 15 vuotta urakalla ja on suoranainen palkkajohtaja nykyään. Valtion palkat on oikeasti nykyään oikein hyvät. Kunnat on taas jääneet jalkoihin, mutta ei nekään aina huonoja ole. Sitä paitsi nykymaailmassa arvostaisin sitä, että on ns. eläkevirka.

Verrataan vaikka kahta ryhmää, joista toinen valtiolla, toinen kunnilla: sairaanhoitajat ja poliisit. Vielä 90-luvun lopussa ero palkoissa oli pieni. Nykyään poliisit tienaa ainakin 4500 järjestäin, jopa 5000 ja yli ikälisillä. Siis ihan rivikonstaapelit. Komisaario saakin jo 70 000- 80 000 euroa vuodessa. Entäs hoitoala? Kyllä harvassa on rivihoitsu, joka saa tuollaisia summia ja osastonhoitajat ja ylihoitajatkin voi vain unelmoida tuollaisista yli 6000 Euron palkoista. Kuvaa hyvin tätä kuntien ja valtion revennyttä palkkaeroa.

Vierailija
18/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läppä? Ensinnäkin älä vertaa kuntien ja valtion palkkoja. Valtio on rynninyt kyllä viimeiset 15 vuotta urakalla ja on suoranainen palkkajohtaja nykyään. Valtion palkat on oikeasti nykyään oikein hyvät. Kunnat on taas jääneet jalkoihin, mutta ei nekään aina huonoja ole. Sitä paitsi nykymaailmassa arvostaisin sitä, että on ns. eläkevirka.

Palkat ovat valtiolla korkeita sen vuoksi, että kaikki mahdollinen matalapalkkainen työ on ulkoistettu, ja palkkalistoilla on enimmäkseen monen sortin asiantuntijoita, jotka saavat yleensä ihan kelvollista palkkaa.

Vierailija
19/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto-, museo- ja kulttuuritoimessa asiantuntija ja esimieskin jää usein alle kolmen tonnin.

Vierailija
20/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verrataan vaikka kahta ryhmää, joista toinen valtiolla, toinen kunnilla: sairaanhoitajat ja poliisit. Vielä 90-luvun lopussa ero palkoissa oli pieni. Nykyään poliisit tienaa ainakin 4500 järjestäin, jopa 5000 ja yli ikälisillä. Siis ihan rivikonstaapelit. Komisaario saakin jo 70 000- 80 000 euroa vuodessa. Entäs hoitoala? Kyllä harvassa on rivihoitsu, joka saa tuollaisia summia ja osastonhoitajat ja ylihoitajatkin voi vain unelmoida tuollaisista yli 6000 Euron palkoista. Kuvaa hyvin tätä kuntien ja valtion revennyttä palkkaeroa.

Olet oikeassa että valtiolla on nykyään paremmat palkat kuin kunnalla, mies on ollut valtiolla poliisissa töissä 20 vuotta, minä olin kvtessin alaisessa paikassa muutaman vuoden töissä. Miehen palkka on niin iso kuin se voi olla ja haittoineen sillä tulee varmaan joku 40 000€ vuodessa palkkaa, ehkä vähän vähemmän kun ei tee kovin paljon yövuoroja enää. Ei siellä niin hyvät palkat ole jos ei pääse etenemään joksikin pomoksi, niitähän sielä riittää monissa kerroksissa. Rivikonstaapelit ei mun tietääkseni kyllä mitään viittä tonnia tienaa kukaan.

Minä olin aika vaativassa esimiestehtävässä ja ilman ikälisiä (jotka on surkeat) mun palkka oli vähän alle 2000/€/kk/br, ainoat henkilökohtaiset lisät oli mun tietääkseni jos kävi jonkun koulun joka hyödyttää työnantajaa.

Niinhän sitä sanotaan että valtion leipä on pitkä ja kapea, valtion virasta ei kovin helpolla pois joudu, mutta eipä ole sitten samanlaisia mahdollisuuksia saada isompaa palkkaa kuin yksityisellä. Tuolla valtiollakin säästävät koko ajan ja yrittävät jättää maksamatta niitä lisiä mitkä kuuluisi. Oli pitkään jopa niin että palkkakuitissa luki että sinulle kuuluisi tämä lisä näin monta prosenttia mutta sitä ei makseta. Eli olivat jossain sopineet jonkun lisäjutun, mutta koska valtio on köyhä niin eivät sitä alkaneet maksaa käytännössä.