Missä ovat kaikki heinäsirkat,sudenkorennot ja perhoset?
Perhoset,jos niitä näkyy,ovat ihan pieniä,kimalaiset myös?Mistä tää johtuu;(
Kommentit (12)
Heinäsirkkoja on kyllä ihan joka paikassa, ettei vaan ole kuulo heikentynyt?
Kimalaisiin en nyt tarkemmin ole kiinnittänyt huomiota, mutta ainakin alkukesällä niitä pörräsi paljon hedelmäpuissa.
Ja heinäsirkat sirisee. Luonnonvesien lähellä olen nyt liikkunut aika vähän, joten ei ole sudenkorentoja en ole nähnyt.
Ja apiloissa pörisee kimalaisia niin paljon, että meidän lapset pelkää mennä lähellekään.
Lapsena niitä näki paljon, nykyään ei juuri koskaan... ja kyykäärmeitä taas näkee nykyään paljon, lapsena en nähnyt koskaan...
Paljon on heinäsirkkoja. Hirveä siritys kuului kun oltiin tuossa ulkosalla. Lisäksi perhosia on jos jokin näkösiä. Sudenkorentoja näkyy, samoin neidonkorentoja tuossa viereisen joen yllä lentelevän.
Nurmijärvellä olen nähnyt tänä kesänä jo monta sammakkoa, samon mökillämme Tampereella näin sekä sammakon että rupikonnan.
Tänä kesänä en ole nähnyt sisiliskoja, mutta viime kesänä niitäkin näkyi paljon.
Mulla oli tossa välissä n. 20 vuotta, ettei mitään noista yllä mainituista osunut silmään, nyt kyllä osui
sotkee kaiken!! Mustikatkin häviää lopullisesti!
Varokaa!
kun olin metsämansikoita keräämässä. Jäin oikein ihailemaan sitä, kun oli niin iso.
Veikkaan, ettei aikuisena tule mentyä samanlaisiin paikkoihin kuin lapsena. Ainakaan yhtä usein.
Kyyt on löytäneet tänne meillekin, mutta sammakoita en ole tänä kesänä nähnyt
ja kimalaisia ei ole näkynyt yhtään tänä kesänä.
Niitä nimittäin lojui kymmeniä kuolleena maassa, olivat melko pieniä kimalaisia.
niitä aivan hulluna. Ne tulee päälle ja pitää akuheeta ääntä. Yäääkk..
Siitä olen jostain lukenutkin. Toivottavasti se on vain väliaikaista. Heinäsirkkoja näen muutenkin harvoin, mutta kuulen kyllä hyvin. Kimalaiset oli alkukesästä niitä isoja palloja, nyt on pienempien kimalaisten aika.