Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokotteen sivuvaikutukset

Vierailija
09.11.2018 |

Mitä oireita teille on tullut influenssarokotteesta? Kävin eilen ottamassa rokotteen. Nyt särkee lihaksia ja niveliä. On kuumeinen olo, vaikka ei ole kuumetta. Viime yönä heräsin ja oli kamala vilu ja horkka. Tärisin kylmästä kahden peiton alla. Hoitaja sanoi, että voi nousta kuume.

Onko teille tullut rokotteesta tällaisia oireita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erektiovaikeuksia, oksentelua ja kirvelyä aanuksessa.

Vierailija
2/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule influenssaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka myös ajatuksesi harhailevat ja vanne puristaa päätäsi, se ei johdu rokotuksesta.

Vierailija
4/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle:

En ole muutamaan vuoteen ottanut rokotuksia, mutta kyllä minulle ainakin silloin joskus nousi lievä kuume ja oli viluinen olo, sellainen ikään kuin olisi flunssa tulossa. Ja ehkä se kesti n. vuorokauden. Eikös rokotuksista aina tule lievästi sellainen olo mitä vastaan ne on tarkoitettu?

Vierailija
5/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin muutama päivä sitten rokotuksen. En saanut mitään oireita, mutta sairaanhoitaja sanoi, että voi tulla juuri tuon tyyppistä oirehtelua

Vierailija
6/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole koskaan tullut mitään sivuvaikutuksia, ja olen ottanut jo toistakymmentä vuotta.

Voihan nuo sun oireesi johtua jostakin muustakin kuin rokotteesta. Satuit saamaan flunssan vaikkapa. Rokotehan ei suojaa normaaleilta flunssilta, vaan influenssa A- ja B-viruksilta.

Niin tai näin, pikaista voinnin kohenemista sinne! Vaikka kyse olisikin rokotereaktiosta, ne ivat kumminkin rutkasti lievempiä kuin oikea influenssa, joka on riskiryhmille hengenvaarallinen tauti.

Vierailija
7/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule influenssaa.

Minä sain viime vuonna sekä rokotteen että influenssan. Olin todella sairas,mutta koska tiedoissa oli, että rokote saatu, niin lääkäri ei uskonut tautia muuksi kuin flunssaksi. Lopulta olin 3 vrk teho-osastolla opettelemassa hengitystä.

Vierailija
8/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka myös ajatuksesi harhailevat ja vanne puristaa päätäsi, se ei johdu rokotuksesta.

Älähän ole niin varma ;)

Vierailija
9/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th vastaa: pistopaikassa voi esiintyä arkuutta parikin pvää.

Lievää flun kaltaista oireilua. Esim parasetamoli/ ibuprofeiini auttaa.

Rokote e i aiheuta influenssaa.

Vierailija
10/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Arvelin, että tämä voi olla normaalia. Jospa tämä tästä helpottaisi. Tämä on ensimmäinen influenssarokotteeni. Kuulun riskiryhmään, joten kyllähän nämä oireet kestää mieluummin kuin influenssan. Tietysti voi olla flunssaakin pukkaamassa.

Ap.

Vierailija
11/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle:

En ole muutamaan vuoteen ottanut rokotuksia, mutta kyllä minulle ainakin silloin joskus nousi lievä kuume ja oli viluinen olo, sellainen ikään kuin olisi flunssa tulossa. Ja ehkä se kesti n. vuorokauden. Eikös rokotuksista aina tule lievästi sellainen olo mitä vastaan ne on tarkoitettu?

Ei tule. Tuo on vanhentunut kaupunkilegenda, että rokotteet aiheuttaisivat lievässä muodossa sen, mitä vastaan ne on tarkoitettu. Ne käynnistävät elimistön vasta-ainetuotannon.

Valtaosassa rokotteita EI enää ole taudin aiheuttajaa. Ja valtaosalle ei tule rokotteista mitään sivuoireita.

https://www.fimea.fi/vaestolle/rokotteet

"Rokotteet jaotellaan tavallisesti sen perusteella, sisältävätkö ne eläviä heikennettyjä taudinaiheuttajia vai eivät. Eläviä heikennettyjä rokotteita ovat monet virusrokotteet ja BCG- eli tuberkuloosirokote. Valtaosa nykyisin käytössä olevista rokotteista ei sisällä heikennettyjä taudinaiheuttajia, vaan joko inaktivoituja eli kokonaisia tapettuja taudinaiheuttajia, pilkottuja taudinaiheuttajia tai niiden pintarakenteita tai toksoideja (turvallisiksi muokattuja bakteerimyrkkyjä)."

Nyt jaetussa VaxigripTetra -influessarokotteessa nimenonaan EI ole heikennettyä taudinaiheuttajaa, vaan viruksen pintarakenteita.

https://thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/kausi-influenssarokote

Vierailija
12/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin tämän vatsallani jo ennakkoon. Pelottaa aina vähän se rokotus. Kuten aiempina vuosina, myös nyt oli vähän sellaisia vilunväreitä loppuillan. Just kun flunssa olisi tulossa.

Seuraavana päivänä kaikki taas ihan normaalisti. Pistoskohta ei ole koskaan vaivannut itselläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä