Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhteesta puuttuu "alkuhuuma"

Vierailija
09.11.2018 |

Kaipaisin ajatuksia ja kokemuksia muilta kenties vastaavassa tilanteessa joskus olleilta.

Olen seurustellut miesystäväni kanssa nyt nelisen kuukautta, olemme etäsuhteessa koska toistaiseksi työskentelemme/opiskelemme eri paikkakunnilla. Välimatkaa on n. 250 km. Rakastuimme toisiimme melko nopeasti tavattuamme, ja olemme myös kai edenneet suhteessamme melko nopeasti (suhteen virallistaminen yms.). Suhteemme on ollut alusta asti kovin arkinen, johtuen ehkä siitä että pitkän välimatkan vuoksi sellainen "treffailu/tapailu/ihastumisvaihe" jäi väliin, eli alusta asti olemme aina viettäneet aikaa parista päivästä pariin viikkoon kerrallaan yhdessä vuoroin toistemme luona. Rakastan miestä, haluan olla hänen kanssaan, meillä on yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia, ja ikävöimme toisiamme kovasti silloin kun olemme erillämme. Vähän kuitenkin mietityttää, kun en ole missään vaiheessa tuntenut sellaista "perhosia vatsassa" -oloa, onko se huono merkki?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkuhuuma on vain läppää, retoriikkaa, eli suomeks humpuukia :)

Vierailija
2/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä pisimmässä parisuhteessani ei tuntunut alkuhuumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, on tullut myöhemmin. Enkä määrittäisi jonkun "perhosia vatsassa" tunteen takia parisuhteen tulevaisuutta.

Vierailija
4/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein tarkalleen ottaen tarkoitat rakastumisella ilman alkuhuumaa? Minulle koko konsepti tuntuu mahdottomalta, veikkaan että määritelmäsi joko rakastumiselle tai alkuhuumalle poikkeaa omastani, joten paha vastata. Itse en pidä sellaista "ihan kiva" -fiilistä rakastumisena enkä alkaisi suhteeseen siltä pohjalta. Olen joskus yrittänyt ja siitä jäi kaikille paha mieli.

Vierailija
5/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini?

Vierailija
6/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDD Hurjaa rakkautta.

Vierailija
7/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huono merkki. Itse ainakin haluan ja tarvitsen sitä ihanaa tunnetta kun  näkee toisen, on pilke silmäkulmassa ja todellakin niitä perhosia pitää olla vatsassa!  Ja kun ei näe toista, on koko ajan ikävä ja välillä tulee ihan kylmät väreet kun on niin rakastunut toiseen <3 Tällä hetkellä olen rakastunut tulen palavasti ja on ihana tunne. Nytkin tässä hymyilen kun ajattelen häntä ja huomenna hänet taas tapaan :) 

Vierailija
8/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette seurustelleet neljä kuukautta niin mitä tarkoitat suhteen virallistamisella?

Kerroithan, että sinulla on ikävä kun olette eri paikassa? Eikö sekin ole alkuhuumaa? Jos et ikävöisi, niin silloin suhde olisi arkista.

Eroaako tämä alkuhuuman puute jotenkin siitä mitä on jonkun kanssa ollut enemmän? Vai mihin tätä nyt vertaat? Vai eikö alkuhuumaa ole ennenkään ollut kenenkään kanssa?

Riippuu niin monesta asiasta ennekuin voihan tietää mitä nyt tässä tarkoittaa.

Vai haluatko tietää mtä se alkuhuumaa muilla ylipäänsä on? Eli haluatko tarkistaa puuttuuko tästä suhteestanne nyt joku oleellinen? Mitä pitäisi (whkä) olla vaikka teillä on kaikki ok.

Se ero on jos ei ole ollut varsinaista alkuhuumaa verraten niihin suhteisiin noissa se oli, että kun myöhemmin tulee kriisejä tai arki alkaa kyllästyttää niin voi muistella sitä miten ihanaa oli alussa. Silloin usein se tunne jonka muistaa ja muistelee yhdessä myös palauttaa rakastumisen ja suhteen jatkumisen motiivin.

Jos sitä ei ollut alussakaaan niin mitä sitten muistelee?

Asiantuntijat usein ehdottavat tätä alkuaikojen muistelmista jos käy pariterapiassa.

Joten kait sillä jokin merkitys kyllä silloin on, että sitä huumaa olisi. Itse olen sitä mieltä myös.

Vierailija
9/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut vaimon kanssa perhosia vatsassa, koska sovimme yhteen niin hyvin ja kaikesta oli helppoa puhua alusta asti.

Pitäisikö ottaa ero ja vaihtaa jännempään naiseen jonka kanssa niitä perhosia olisi?

Vierailija
10/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liian arkista tai olet liian huomioiva, ei ole perhosia vatsassa.

“Don’t have a standing date where you go to the same club every Saturday. Don’t see her more than twice a week. Don’t talk on the phone every day. Don’t let conversations fall into a “So what did you do today?” pattern where you talk like old school chums instead of lovers. Choose silence instead of banal conversation.” - R.oosh V

Vierailija
11/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä alku. Ei ainakaan turhia kuvitelmia. Meillä takana yli 40v ilman alkuhömppää.

Vierailija
12/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo kuvaus oli aika ristiriitainen, siis rakastatte ja kaipaatte mutta ei ole alkuhuumaa? Mitä tuosta nyt sitten puuttuu? Onko perhoset vatsassa joku aivan selkeästi oma ja erillinen tunteensa naisilla, sellainen joka tulee vielä tuon kaiken muun päälle ja sitä tässä nyt kaipailtaisiin? Noh, olen itse alkuhuumassa parhaillaan ja nainen on sanonut että on paljon perhosia hänellä, joten en mene sanomaan etteikö siinä sitten jotain perää olisi :D

Itse olen sitä tyyppiä, että sen alkuhuuman pitää tulla heti, tai muuten on jotain pielessä. Sen verran olen ottanut opikseni epäonnistuneista suhteista. Sen pohjalta sanoisin, että omiin tuntemuksiin kannattaa luottaa. Kyllä sen vaan tietää kun kaikki on kohdillaan ja kun ei ole. Toisaalta taas on sellaisiakin ihmisiä, jotka saattavat yhtäkkiä rakastua johonkin tyyppiin, joka on seissyt vieressä vaikka vuosikausia herättämättä mitään kummempaa mielenkiintoa. Itse en sellaista ymmärrä, mutta kaipa se voi niinkin toimia ja siinä välilläkin olla vielä kaikenlaisia sävyjä.

M42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän