Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suojatyöpaikassa, enkä tee koko päivän aikana mitään

Vierailija
09.11.2018 |

2 yksikköä (minun + yksi muu) yhdistyivät tässä viime kuukauden aikana, enkä ollenkaan tiedä, kenen toimistoapulainen nyt olen. Piileskelen täällä toimistolla lähinnä huoneessa, jota kukaan ei ole käyttänyt varmaan vuosiin - ei sillä, että joku minut tänne olisi tietenkään ohjeistanut. Varmaan ainoa kerta, jolloin olen ollut ulkopuolisten kanssa tekemisissä viimeisen parin kuukauden aikana oli kun keitin kahvia kahvihuoneessa ja eräs tuli morjestamaan. Siitä sitten tiet erkanivat taas täysin eri suuntiin. Kaikilla tuntuu olevan omat hommat täällä, eikä muita oikein oteta sillä tavalla huomioon kuin perinteisissä duunipaikoissa etenkin yksityisellä puolella.

Kukaan ei ole antanut minulle mitään työtehtävää tosi pitkään aikaan. Puhutaan oikeasti varmaan kohta vuodesta. Alun perin työnkuvaani kuului esimerkiksi postin jakaminen ja avustus tietokoneiden kanssa (it-tuki), mutta myöhemmin Posti Groupin kanssa solmittiin erillinen järjestely postin jakamisesta, joten jäin ikään kuin palkalliseksi työttömäksi tänne. Samanlainen diili tehtiin myös tietokoneiden osalta, kun it-tukea ulkoistettiin. Minut kuitenkin jätettiin duuniin tänne?

Oikeastaan tarkoituksellisesti pidän täällä etäisyyttä työtovereihin ja johtoon, jotta olemassaoloani ei huomattaisi. En halua työtehtäviä, haluan oikeasti päästä helpolla. Saan sopivat 14 euroa tunnissa, arkipäivätyö 8h, eli 2200-2350 euroa kuukaudessa. Ihan mukavasti kun ottaa huomioon, että päivät ovat tyhjät, pelailen kännykällä ja katselen Netflixia tabletilla. Välillä tulee täällä palstallakin käytyä. Ei siinä mielessä mitään valitettavaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä palkka jos ei oikeasti tee juuri mitään.

Vierailija
2/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa ihan arkipäivältä muun muassa Ylellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ahdistavaa piileskellä koko päivä, vaikka katsookin netflixiä....rentoutuminen on erilaista.

Vierailija
4/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ehkä kestäisi pää tuota. Rankinta tuossa on varmaan se "piileskely". Vaikka oma työni on varsin itsenäistä, niin tykkään kuitenkin jutustella työkavereille välillä.

Oletko tehnyt mitään varasuunnitelmia sen suhteen, että mitä teet, kun sinun hyödyttömyytesi tuolla työpaikkalla huomataan?

Vierailija
5/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sun päivät varmaan j***lauta pitkiä ja tylsiä!

Vierailija
6/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ehkä kestäisi pää tuota. Rankinta tuossa on varmaan se "piileskely". Vaikka oma työni on varsin itsenäistä, niin tykkään kuitenkin jutustella työkavereille välillä.

Oletko tehnyt mitään varasuunnitelmia sen suhteen, että mitä teet, kun sinun hyödyttömyytesi tuolla työpaikkalla huomataan?

Ilmapiiri on sellainen, että saattavat johdossa tietää  hyödyttömyyteni, mutta pitävät minut kuitenkin listoilla, ei kiinnosta tai muuta vastaavaa. 

Alun perin mut palkattiin jo muutenkin sellaiseksi sympatiatyöntekijäksi tänne ja kyseisellä laitoksella ei tosiaankaan ole rahapulaa koska veronmaksajat + budjetti.

Ei se ole mun homma vaatia työtehtäviä. Se on esimiehen ja johdon tehtävä vaatia, että teen jotain.

ap

Vierailija
7/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oikeasti ole MITÄÄN työtehtäviä??

Vierailija
8/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulisin hulluksi.

Vierailija
9/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla oikeasti ole MITÄÄN työtehtäviä??

Ei.

ap

Vierailija
10/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulisin hulluksi.

Ei mulla tekemisen puutetta ole. Keksin itselleni todella luovalla tavalla tekemistä.

ap

Vierailija
11/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! =D =D

Voit päivät pitkät kirjoitella tänne vauvapalstalle, manata sitä kuinka laiskoja työttömät on.

Vierailija
12/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein sama, mutta palkka joitain senttejä yli 3300 euroa.

Kun tulin taloon pari vuotta sitten, olin tavallinen toimistosihteeri ja palkka oli noin 2100 euroa. Pyysin esimieheltäni ihan hirveästi lisää töitä ja vastuita ja olen niin tehnytkin tässä parin vuoden ajan jatkuvasti. MUTTA: kun olen saanut lisää tehtäviä, olen delegoinut ne käytännössä kaikki eteenpäin jollekin. Siis tyyliin niin, että minun vastuulleni on tullut vaikkapa toimistopaperin tilaaminen, mutta olenkin sysännyt asian sellaiselle henkilölle, joka vastaa värillisen toimistopaperin tilaamisesta (siis typerä esimerkki, mutta kuitenkin) ja sanonut, että näin keskittämällä asioita yhteen saat enemmän kokonaiskäsityksen paperin menekistä ja että onpa hyvä, että on yksi henkilö vastuussa paperin tilaamisesta!

Kukaan ei ole huomannut, että olen siirtänyt kaikki saamani vastuutehtävät edelleen. Minä teen pikkujuttuja omassa, ilmastoidussa näköalallisessa huoneessani virka-aikaan ja palkka juoksee ja nousee.

Oikeastaanhan olen kuitenkin vastuussa niistä kaikista, mutten käytännössä tee niistä töistä mitään :D

Vierailija
13/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! =D =D

Voit päivät pitkät kirjoitella tänne vauvapalstalle, manata sitä kuinka laiskoja työttömät on.

Niin varmaankin voin... heh heh.

ap

Vierailija
14/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet makaa työt seisoo mutta palkka juoksee. Näin meillä valtiolla.

Ehkä, mutta olen kuitenkin käytössä oleva työvoima. Se on vain paikan näennäinen päätös olla vaatimatta, että teen jotain.

ap

Vierailija
15/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vastaavanlaisessa paikassa sijaistamassa useampaakin henkilöä useampana vuotena. En ymmärrä miten vakituinen henkilökunta saa aikansa kulumaan vuodesta toiseen. Mulla oli 8 h/pv työaika ja parhaimmillaankin töitä oli puoleksi päiväksi, toisinaan n. tunniksi/päivä. Se vaan oli aina jännä ilmiö, että kun aloitin uudessa pisteessä, niin minua odotti aina hirveä röykkiö vakituisen jättämiä töitä. Tein ne aina kolmessa päivässä (silloin oli kyllä töitä koko paiväksi!). Mietin miten pitkään he ennen lomiaan olivat tekemättä MITÄÄN.

Vierailija
16/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole esimiestä?

Keskusteluja esimiehen kanssa työtilanteesta?

Mitä sanot niissä?

Vierailija
17/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 yksikköä (minun + yksi muu) yhdistyivät tässä viime kuukauden aikana, enkä ollenkaan tiedä, kenen toimistoapulainen nyt olen. Piileskelen täällä toimistolla lähinnä huoneessa, jota kukaan ei ole käyttänyt varmaan vuosiin - ei sillä, että joku minut tänne olisi tietenkään ohjeistanut. Varmaan ainoa kerta, jolloin olen ollut ulkopuolisten kanssa tekemisissä viimeisen parin kuukauden aikana oli kun keitin kahvia kahvihuoneessa ja eräs tuli morjestamaan. Siitä sitten tiet erkanivat taas täysin eri suuntiin. Kaikilla tuntuu olevan omat hommat täällä, eikä muita oikein oteta sillä tavalla huomioon kuin perinteisissä duunipaikoissa etenkin yksityisellä puolella.

Kukaan ei ole antanut minulle mitään työtehtävää tosi pitkään aikaan. Puhutaan oikeasti varmaan kohta vuodesta. Alun perin työnkuvaani kuului esimerkiksi postin jakaminen ja avustus tietokoneiden kanssa (it-tuki), mutta myöhemmin Posti Groupin kanssa solmittiin erillinen järjestely postin jakamisesta, joten jäin ikään kuin palkalliseksi työttömäksi tänne. Samanlainen diili tehtiin myös tietokoneiden osalta, kun it-tukea ulkoistettiin. Minut kuitenkin jätettiin duuniin tänne?

Oikeastaan tarkoituksellisesti pidän täällä etäisyyttä työtovereihin ja johtoon, jotta olemassaoloani ei huomattaisi. En halua työtehtäviä, haluan oikeasti päästä helpolla. Saan sopivat 14 euroa tunnissa, arkipäivätyö 8h, eli 2200-2350 euroa kuukaudessa. Ihan mukavasti kun ottaa huomioon, että päivät ovat tyhjät, pelailen kännykällä ja katselen Netflixia tabletilla. Välillä tulee täällä palstallakin käytyä. Ei siinä mielessä mitään valitettavaa.

Ei jumala miten oma-aloite kyvytön, vastuuta pakoileva, laiska ihminen. Varmaan tuomitset vielä työttömät laiskoiksi hyväksikäyttäjiksi.

"Kukaan ei ole antanut minulle mitään tehtävää pitkään aikaan." Mene v***u itse kysymään! Voi voi kun tuo onni sulta joskus loppuu niin sit ootkin kusessa kun joutuukin ihan töitä tehdä johon et ole tottunut. Tollasta en palkkais ikinä!

Vierailija
18/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa sitten oli juttua siitä miehestä joka ei ollut 14 vuoteen tehnyt töitä vaan kävi vain aina aamuisin klo 8 leimaamassa kellokortin ja riensi omille asioille tai kotiin. Sitten klo 16 tuli leimaamaan kortin uudestaan. Näin oli jatkunut 14 vuotta eikä kukaan ollut huomannut vaikka miehelle maksettiin täyttä palkkaa:D

Vierailija
19/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole esimiestä?

Keskusteluja esimiehen kanssa työtilanteesta?

Mitä sanot niissä?

On mulla kaiketi esimies, mutta ei tavattiin viimeksi helmikuussa. En tiedä onko vaihtunut vai onko lainkaan tällä hetkellä.

ap

Vierailija
20/29 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumala miten oma-aloite kyvytön, vastuuta pakoileva, laiska ihminen. Varmaan tuomitset vielä työttömät laiskoiksi hyväksikäyttäjiksi.

"Kukaan ei ole antanut minulle mitään tehtävää pitkään aikaan." Mene v***u itse kysymään! Voi voi kun tuo onni sulta joskus loppuu niin sit ootkin kusessa kun joutuukin ihan töitä tehdä johon et ole tottunut. Tollasta en palkkais ikinä!

Kyllä mulle kelpais tuollainen "työ". Tyhmäähän se olisi mennä pyytämään jotain hommia, kun saman rahan saa tekemättä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi