Koira on naiselle lapsen korvike
Suurin syy syntyvyyden laskuun on koirien lisääntyminen aivan samassa suhteessa mitä lasten syntyvyys on laskenut lähes kymmenen vuoden aikana, sillä monille koira on lapsen korvike koska siitä ei tarvitse ottaa samalla tavalla vastuuta kuin lapsesta. Koiria kärrätään ympäri Eurooppaa tänne ja monelle koirat menee arvoasteikossa lasten edelle. Virallisen tilaston mukaan koiria on tällä hetkellä yli 700 000 yksilöä, mutta todellisuudessa luku on varmaan huomattavasti isompi koska rekisteröimättömiä koiria on paljon.
Kommentit (24)
Jos jokin syy-seuraus -suhde on olemassa, niin uskoisin toisinpäin.
Ilman lapsia jääneet naiset ottavat koiran. Ei niin, että koiran ottavat jäävät lapsettomiksi.
Tiedän henkilökohtaisesti tällaisia tapauksia useankin. Toki itse eivät koskaan sanoisi koiriaan lapsen korvikkeiksi, mutta ulkopuolinen ei voi välttyä tältä käsitykseltä.
Koira otetaan toki usein myös ns. tyhjään pesään vähän vanhemmalla iällä.
Mutta kirjo on valtava, onhan lapsiperheissäkin koira ihan yleinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa lapsi on helpompi kuin koira. Joudun vieläkin pissattamaan ja tekemään aamupalan yli 10-vuotiaalle koiralle, ja käyttämään pesulla. Samanikäinen lapsi osaa jo noi hommat itse.
Joillakin naisilla onkin ikuinen hoivavietti, joten koira on lasta kätevämpi.
Ei ole, koska lapsi on lapsi vain n 10 vuotta ja siitä alkaa teiniytyminen ja sitten se onkin jo aikuinen. Pikkulapsi vain pari vuotta. Koira sen sijaan on koira koko elämänsä eikä aikuisena koirana pakkaa laukkuja ja muuta 500 km päähän ja hommaa omia koiria.
Jos mies ottaa yksin koiran, se on yleensä jotain pragmaattista varten eli harrastamista esim. metsästystä.
Mies ei ota koiraa hellyyden tarpeisiinsa. Sen sijaan naisten koirat ovat usein paapomisen kohteita, niille ostetaan vaatteita, leluja, herkkuja ja nukkuvat samassa sängyssä.
Kyllä tämän huomaa, jos vähänkään liikkuu koirapiireissä.