Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä lastensuojeluilmoituksen tästä?

Vierailija
09.11.2018 |

https://www.vauva.fi/keskustelu/3311178/paivakodilta-huomatellaan-lapse…

Tästä ketjusta? Kun tiedän tuon kirjoittajan ja hänen profiilikin oli jaettu tuolla? Myös päiväkoti tiedossa, lasten iät yms kaikki täsmää.

En halua että jatkuu noin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein jo. Vaikka voi olla että päiväkodiltakin tekevät?

Vierailija
2/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ilmoitat, että lapsella on rikkinäisiä ja likaisia vaatteita? No köyhillä usein on.

Noista kiusaavista lapsista ja sitä (mahdollisesti) sormien läpi katsovista tarhatädeistä voisi kyllä tehdä vaikka ihan rikosilmoituksen. 0 toleranssi kiusaamiselle!

Näitä juttuja kun lukee niin tekisi mieli itse entisenä päiväkoti, peruskoulu ja ammattikoulu kiusattuna poikana mennä noihin päiväkoteihin noiden kiusattujen tueksi ja turvaksi.

Vois olla että tulisi kiusatuiltakin pikkuhiljaa respectiä kun kiusaajat näkee, että vanhempi poika pelaa kiusatun kanssa jalkapalloa oli sillä kuinka rikkinäiset ja paskaset vaatteet tahansa. Tuskin uskaltaisivat ainaskaan kiusata ja jos uskaltaisivat niin uskalataisin kyllä siihen puuttua.

Tarhatädit on niin munattomia otuksia!

Vierailija
4/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole kyse köyhyydestä. Kaikkihan nyt pienten lasten vaatetta saa vaikka ilmaiseksi. Jos on tahroja niin on kyse muista ongelmista

Vierailija
5/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka oltaisiin kiusatun puolella, niin kyllä se lapsen huonosti vaatettaminen on laiminlyönti!

Vierailija
6/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa meno on tuollaista. Vaikka ei ole tahroja huomautellaan. Onhan siellä paljon paikkoja jotka haluavat huostaanotettuja lapsia.

Vierailija
7/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa meno on tuollaista. Vaikka ei ole tahroja huomautellaan. Onhan siellä paljon paikkoja jotka haluavat huostaanotettuja lapsia.

Vaikka olisi Oulun Kastelli kuten tuolla lukee, niin ei kukaan aiheetta huomauta. Kyllä niitä tahroja on silloin ollut.

Vierailija
8/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka oltaisiin kiusatun puolella, niin kyllä se lapsen huonosti vaatettaminen on laiminlyönti!

Mutta se ei oikeuta kiusaamista. Voi v**** mikä logiikka oikeesti. Lapsi on köyhistä oloista ja niin edelleen joten kiusataan sitä vielä lisää ja tehdään entistä kurjempi olo. Rakastan tätä Suomalaista suhtautumista muihin ihmisiin, niin lämmintä ja välittävää.

Vierailija
9/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään ole kyse köyhyydestä. Kaikkihan nyt pienten lasten vaatetta saa vaikka ilmaiseksi. Jos on tahroja niin on kyse muista ongelmista

Siis onko tosiaan niin, että superhygienisessä Suomessa saa peräänsä lastensuojelun jos lapsella on pieni tahra tai reikä sukkahousuissa?!?

Oletko tosissaan sitä mieltä, että jos minun (en ole ap) 3v lapseni läikyttää jugurttia aamulla sukkahousulleen ja kiireessä ajattelen, että kyllä se tämän päivän menee niin kaikki ajattelevat, että minulla on muita ongelmia!

Voi pyhä sylvi sentään!

Vierailija
10/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päiväkoti kyllä pienistä tahroista huomauttele, en usko ollenkaan. On meidänkin tyttö konesti mennyt vähän tahraisen vaatteen kanssa päiväkotiin, eikä kukaan ole mitään sanonut. Kyllä pitää olla paljon tahroja ja aina, että sanovat, ei silloin ole kyse normitahroista tyyliin, aamiaisella vähän tiipui puuroa puserolle.

Ok-kuntoisia lastenvaatteita saa tällä hetkellä suuressa osassa maata lähes ilmaisiksi kirppareilta (tietty jollain pienemmällä paikkakunnalla ei, mutta ostamalla ison paketin tori.fista saa sinnekin hyvi edullisesti), monissa neuvoloissa on ilmaisia ota ja jätä laatikoita yms.

Vierailija
11/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu on tästä kirjoittajasta (Elisa) nyt kuitenkin kirjattu, tai hänen lapsistaan. Toivottavasti asia etenee. Ap

Vierailija
12/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasuja, lasuja, lasuja kautta maan.

Tämä lasuinstituutio pitäisi lakkauttaa kokonaan, kun siitä on tullut tuollainen massojen kiusantekoväline. Ja tuollainen nimetön ilmiantomekanismi kaikkine muinekin sairaine piirteineen, kuten käänteisine todistustaakkoineen (siis että syytöksen kohteen on todistettava syyttömyytensä) kuului joihinkin entisten sosialististen maiden, kuten DDR ja Neuvostoliitto, kaltaisiin yhteiskuntiin eikä mihinkään läntiseen juutalaiskristilliseen kulttuuriin ja sen pohjalta rakennettuihin oikeusvaltioihin.

Mutta Suomihan ei olekaan mikään kehittynyt länsimaa eikä oikeusvaltio, eivätkä nämä modernit lasuautomaatti-naiset edes ymmärrä sitä. Tyhmänä on helppo elää.

Tuossa on toinen juuri parhaillaan käynnissä oleva lasuyllytyskeskustelu, jonka kirjoittajista lähes kaikki ovat hulluja:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3311206/tekisitko-lastensuojeluilmoituk…

Finland, You have no future.

Vierailija
13/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tosiaan niin, että superhygienisessä Suomessa saa peräänsä lastensuojelun jos lapsella on pieni tahra tai reikä sukkahousuissa?!?

Oletko tosissaan sitä mieltä, että jos minun (en ole ap) 3v lapseni läikyttää jugurttia aamulla sukkahousulleen ja kiireessä ajattelen, että kyllä se tämän päivän menee niin kaikki ajattelevat, että minulla on muita ongelmia!

Voi pyhä sylvi sentään!

Minä minä minun. Kukaan ei ajattele sinusta mitään. Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa lapsen asialliset olot, se kun voi olla yksi jogurtti tai vuosien laiminlyönti. Kuka huomaa milloinkin. Kumpi on pienempi tragedia, se että sinä selvität jogurttiepisodin, vai se että avun tarpeessa olevaa lasta ei huomata, koska "kyllähän asiam varmastitkin on ok". Välillähän se on valitettavasti seulontaa, kun muutakaan keinoa havaita ongelmia ei ole ja paljon lapsia jää oikea-aikaisen avun ulkopuolelle silti.

Vierailija
14/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä sylvi sentään!

Minä minä minun. Kukaan ei ajattele sinusta mitään. Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa lapsen asialliset olot, se kun voi olla yksi jogurtti tai vuosien laiminlyönti. Kuka huomaa milloinkin. Kumpi on pienempi tragedia, se että sinä selvität jogurttiepisodin, vai se että avun tarpeessa olevaa lasta ei huomata, koska "kyllähän asiam varmastitkin on ok". Välillähän se on valitettavasti seulontaa, kun muutakaan keinoa havaita ongelmia ei ole ja paljon lapsia jää oikea-aikaisen avun ulkopuolelle silti.

Vierailija
15/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasu on tästä kirjoittajasta (Elisa) nyt kuitenkin kirjattu, tai hänen lapsistaan. Toivottavasti asia etenee. Ap

Hyvä!

Vierailija
16/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä sylvi sentään!

TÄMÄ!

Vierailija
17/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on pahempi, se että jää.selvittämöttä ja lapsi oikeasti kurjissa oloissa vai se että vähän huolimaton äiti suutahtaa, kun hänestä tehdään ilmoitus?

Vierailija
18/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tietysti on. Mistä tahansa saa ihan lahjoituksena tai kirppareilta muutamalla eurolla jotkut päiväkotiin sopivat sisävaatteet monin kappalein. 

Mutta sinänsä se, että vanhempi on vähän huolimattomampi (boheemimpi?) vaatehuollon kanssa ei todellakaan ole syy tehdä lastensuojeluun. Toki voi tehdä vaikka väärän värisestä piposta, mutta se kuormittaa vain turhaan sosiaalipuolta. Ne kuitenkin luetaan ja periaatteessa ainakin perheeseen tulee olla yhteydessä. 

Linkittämäsi juttu kuitenkin on provo, joten anna olla nyt kaikissa tapauksissa. 

Vierailija
19/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eki-Herra 46 vuotta kirjoitti:

Lasuja, lasuja, lasuja kautta maan.

Tämä lasuinstituutio pitäisi lakkauttaa kokonaan, kun siitä on tullut tuollainen massojen kiusantekoväline. Ja tuollainen nimetön ilmiantomekanismi kaikkine muinekin sairaine piirteineen, kuten käänteisine todistustaakkoineen (siis että syytöksen kohteen on todistettava syyttömyytensä) kuului joihinkin entisten sosialististen maiden, kuten DDR ja Neuvostoliitto, kaltaisiin yhteiskuntiin eikä mihinkään läntiseen juutalaiskristilliseen kulttuuriin ja sen pohjalta rakennettuihin oikeusvaltioihin.

Mutta Suomihan ei olekaan mikään kehittynyt länsimaa eikä oikeusvaltio, eivätkä nämä modernit lasuautomaatti-naiset edes ymmärrä sitä. Tyhmänä on helppo elää.

Tuossa on toinen juuri parhaillaan käynnissä oleva lasuyllytyskeskustelu, jonka kirjoittajista lähes kaikki ovat hulluja:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3311206/tekisitko-lastensuojeluilmoituk…

Finland, You have no future.

Tuossa linkkaamassasi keskustelussa vanhemmat on toistuvasti humalassa lasten nähden. Eli on lastensuojeluilmoituksen paikka.

Huonot vaatteet taas minusta on siinä rajoilla, tekisinkö. Riippuu millä tavalla huonot ja onko ne tahrat ja reiät minkälaisia.

Vierailija
20/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi