BRIO TWINETTE
Hei!
millaisia kokemuksia kyseisistä menopeleistä?
Olen miettinyt et jos käytettynä löytäisi niin paljonkahan niistä kannattaisi varautua maksamaan???!!!
Ja onko kukaan käyttänyt niissä seisomalautaa? Onko hankala lapsen olla, koska nehän ovat vain nenä menosuuntaan ja käykö niihin edes seisomalauta?
M@nsikk@
Kommentit (5)
Uskoisin että käy siinä missä muihinkin rattaisiin.
meille syntyi kuopus 2/04, 1 v 7 kk ikäerolla keskimmäiseen lapseemme.
Aluksi vauvalla oli pehmeäreunainen (kovapohjainen) kantokassi, ja sittemmin Carenan lämpöpussi (talvella siis).
Hyvin mahtuivat istumaan ja nukkumaan noissa, ja ehdotonta + saivat:
*erilliset selkänojat
*erilliset jalkatuet
*kapea leveys (mahtui hyvin kaikista ovista)
*jämäkkä jousitus
Vasta pari kuukautta sitten luovuimme noista Twineteistä, kun poikamme ovat nyt 2 v 3 kk ja 3 v 10 kk.
Uskoakseni niihin käy seisomalauta. Meillä on Brion seisomalauta, mutta ei ollut tarvetta sitä tupliin laittaa, joten ei varmuutta, mutta olettaisin että käy :)
Me ostimme nuo uusina, ja olin pitänyt niitä todella hyvin ;)
Tein vaihtarit (Vauvan nettikirpparin kautta :) ) Brio Kombeihin, samanikäisiin (vm.-04)
Myytävänä olen nähnyt noita käytettyinä 200-350 ¿:n väliltä.
Kunnosta ja varustetasosta riippuen tietty kannattaa maksaa käytetyistä.
Hyvät rattaat olivat, ei valittamista, voisin hankkia tulevaisuudessakin, JOS tarvetta olisi.
Miten hyvin mahtuvat lapset kyytiin talvivaatteissa, että ovatko istuinosat miten tilavat. Ja mahtuuko sitten enää esim. lämpöpussia jos jo talvivaatteet päällä. Ja sehän riippuu myös aika paljon lapsen koosta, mutta minkä kokoisia lapsia teillä ollut talvella käyttäjinä?
Sekavaa eikö totta?... =)
M@nsikk@
viime heinäkuun lopulta saakka. Ensimmäiset 8 kuukautta vauva matkusti Emman pehmeässä kantokassissa. Sijoitin itse sen kantokassin sinne mahdollisimman taakse eli lähelle työntäjää. Kantokassi pysyi siellä tukevasti, kun turvakaari oli edessä suojana, ettei kassi pääse liikkumaan. Esikoinen taas matkusti lähes aina istuma-asennossa, joten lapset tavallaan matkustivat vähän eri " kohdissa" . (Sekavasti selitetty, ymmärsiköhän kukaan?). Muutaman kerran talvella käytiin kaupungilla lämpöpussin kanssa niin, että kumpikin lapsi matkusti istuma-asennossa. Kyllähän rattaissa tällöin oli aika tiivis tunnelma, mutta sopu sijaa antaa :o) . Lämpöpussihan on pakko laittaa rattaiden valjailla kiinni, kun muuten se ei pysy paikallaan. Kovan kantokassin taas pystyi sijoittamaan rattaiden takaosaan, joten esikoiselle jäi istuma-asennossa enemmän tilaa.
Esikoinen on koko rattaiden käyttöiän ollut 14 - 15 kilon painoinen. Vauva oli talviaikaan 7 -8 kiloa. Uskon että vielä ensi talvenakin rattaita käytetään, mutta ilman mitään lämpöpussi. Sitten taidetaan siirtyä käyttämään jalkapeittoa (ja huopaa lisälämmikkeenä) kun lapset ovat jo vähän isompia.
Meillä ovat olleet käytössä vajaan vuoden. Hyvät ovat olleet. eivät llian leveät ja suht kevyet. Eivät käänny ihan niin kevyesti kuin jos olisi kääntyvä etupyorä. Huonopuoli on tavarakorin pienehkö koko, mutta saa sinne yhden kassin tungettua. Mahtuvat takakonttiinkin suht kivuttomasti.
Mua ei niin haittaa se kasvot menosuuntaan kulku, kun nuo lapset kuitenkin mielummin katselevat eteenpäin. Jalkapeitto suojaa pikkuisen ja hyvällä sadesuojalla saa oikein riittävän suojan. Suosittelen sadesuojaa jonka ostin (oisko ollut emma merkkinen...). Ensinnäkin oli halvempi kuin Brion ja siinä on loistavat tarranauha saumat reunoissa joilla saa rattaat peittoon kokonaan ja hyvät heijastimet.
Uutena maksavat siinä 400 e kieppeillä. Vähän käytetyistä maksaisin n.200e.