Luulin keskenmenoksi mutta..?
Täällä ollaan vähän sekavissa tunnelmissa... Tein viikko sitte raskaustestin pari päivää ennen menkkojen oletettua alkamista ja hailakka plussa näkyi. Ovulaation bongasin ja siitä laskujeni mukaan viikkoja ois ollu tuolloin testihetkellä 4+0. Toissapäivänä (4+5) tuli vessassa käydessä veriviirua paperiin ja eilen holahti oikein kunnolla (kuukupillisen verran jos ei enemmänkin) ihan kirkasta verta. Menkkakrampit tuntui mahassa, selässä ja jopa jaloissa asti! Eli olin ihan varma että meni kesken eikä eilen illalla ollut enää mitään raskausoireitakaan, joita olin muka jo ollut huomaavinani aikaisemmin. Tänä aamuna vuoto kramppeineen kuitenkin loppui kuin seinään ja koko illan olen nyt maannut sohvalla järkyttävän ällötyksen kourissa. Päätä kun nostaa niin heti yökkäyttää... Edellisessä raskaudessa pahoinvointi oli yhtä kamalaa. Olisiko se pikku jyvänen kuitenkin pysynyt kyydissä eilisestä huolimatta vai tekeekö raskaushormonin jämät tepposia? Raskautta ei olla varsinaisesti yritetty eikä kummallakaan ole minkäänlaista vauvakuumetta mutta tulee jos on tullakseen.
Kommentit (2)
Mulla oli edellisessä raskaudessa heti ultran jälkeen ihan kunnon verilöyly, mut jonotettuani naistenklinikalle selvisi että kyseessä on hematooma. Se vuosikin sitten useampaan otteeseen odotusaikana, mutta ei mitään vakavaa. Säikähdin kyllä vietävästi.
Mulla meni tuossa 7+1 myös verta tuon verran, ehkä enemmänkin. Tuli perään myös "klöntti", jolloin olin varma että tämä oli tässä. Kuitenkin ma oli varhaisultra keston määrittämiseksi ja kaikki oli hyvin. Lääkäri mietti oisko voinut oll kaksoisraskaus, joista toinen tippunut pois. Tiedä häntä, mutta ei välttämättä ole vaarallista.