Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkoulumme opet: heikoin seiskan vuosikurssi ikinä!

Vierailija
08.11.2018 |

Opetan eräässä lounaissuomalaisessa yläkoulussa. Aineenopettajat ovat koulussamme sitä mieltä, että tämän syksyn seiskaluokka näyttäisi olevan heikoin koskaan. Nytkö alkaa näkyä todenteolla älypuhelinsukupolvi? Onko joku muu ope huomannut samaa? Monilla opiskelusta ei taida tulla oikein mitään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on porilaisia, mitään ei ole tehtävissä.

Vierailija
22/23 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen erään reaaliaineen kokenut ope Tampereelta. Seiskaluokkien kokeita korjatessa olen miettinyt moneen kertaan, että mitä ihmettä. Perusjuttuja, joita on koko syksy käyty, ei osata. Ihan perustermien selitykset täyttä hepreaa esseestä puhumattakaan.

Alakoulusta tullaan kiitettävillä numeroilla. Nykytaidot lähempänä seiskaa.

Aika moni oppilas kirjoittaa kokeeseen, että "sori, en nyt oikein lukenu, mutta ens kerralla sitten paremmin.." ja perään hymynaamoja.

Ikäänkuin vaivannäkö olisi täysin outo juttu monelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yhtenäiskoulussa ja oma lapseni on toisessa yläkoulussa, jossa molemmissa nykyisiä kaseja pidetään erityisen hankalana ikäluokkana. Heikkoudesta en osaa sanoa, kun on niin paljon muitakin ongelmia, erityisesti käytöksessä.

Työpaikallani näiden lasten kerrottin jo 5-vuotiaina olevan erityisen haastavia. He olivat eniten tukea tarvitseva ikäluokka koulussamme ekasta luokasta lähtien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä