Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko aamu- vai iltavirkkuja?

Vierailija
08.11.2018 |

Millainen teidän luontainen rytmi olisi, jos voisi mennä oman aikataulun mukaisesti? Milloin heräätte, olette virkeimmillää, menette nukkumaan? Maailma tuntuu pyörivän aamuvirkkujen ehdoilla. Välillä se tuntuu raskaalta näin iltavirkkuna, joka mieluiten menisi nukkumaan 00.00-1.00 välisenä aikana ja heräilisi 9.00-11.00 aikana. Virkeimmilläni olen iltaisin. Työaikana on virastoaika 8.00-16.00, joten aamulla väsyttää. Mites muilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varmaan olisi luonnollisin rytmi mennä puoliltaöin, tai sen jälkeen nukkumaan ja heräillä 9-10 aikaan. Tällä hetkellä käytän nukahtamislääkkeitä, jotka otan 9-11 aikaan illalla ja herään sitten n. 7 aikaan aamulla. Ei yleensä tekisi millään mieli nousta ja hetki menee heräilyyn = kuljen zombina kahvinkeittimelle ja sieltä kylppäriin.

Mutta olen tässä unirytmissä huomannut sen, että saan enemmän aikaan aamulla/aamupäivällä kuin illemmalla. Tänäänkin nousin 7:20 ja olin kymmenessä minuutissa pukenut ja "laittautunut" (laittanut hiukset jotenkin siedettävästi ja meikannut). Mies lähti yhdeksän aikoihin töihin ja sen jälkeen vietin pari tuntia siivoten, vieden roskia ja pahveja, pyykäten yms. Sama ei luonnistu enää iltasella. Pyykkääminen ja tiskaaminen on ainoita asioita, mitä jostain syystä saan illalla enää aikaiseksi. Lääkkeiden luoman rytmin ansiosta väsähdän aiemmin kuin normaalisti ja pahin väsymyksen aika on 6-8 illalla. Silloin on kuitenkin ihan turha mennä nukkumaan, kun sitähän heräisi aamuyöllä. Yhdeksän jälkeen saattaa iskeä vielä innostus leffan katsomiseen tms. mutta yleensä sänky kuitenkin kutsuu kymmenen maissa, joten otan lääkkeet ja menen makkariin lukemaan. Valot sammuu n. yhdeltätoista.

Eli siis lääkkeillä herään 7 aikoihin, olen virkeimmilläni aamupäivällä ja menen nukkumaan viimeistään 11 illalla.

Ilman lääkkeitä silloin, kun unettomuus ei vielä ollut ongelma, heräsin yhdeksän maissa, olin virkuimmillani alkuillalla/illalla ja menin nukkumaan puolenyön jälkeen.

(Joku saattaisi kysyä, miksi käytän lääkkeitä, jos kerran olen alkanut väsähtää aiemmin. Ilman lääkkeitä en vaan nukahda, vaikka olisin kuolemanväsynyt. Vaikka silmäluomet painaisi tonnin, saatan pyöriä sängyssä jopa neljään aamuyöllä. Eli vaikka väsyttää, uni ei "luomuna" tule.)

Vierailija
2/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamuvirkku. Saan aamuisin eniten aikaseksi. Olen tehokas ja ahkera. Valitettavasti iltapäivällä, noin klo 15 aikaan, olen jo valmis heittämään hanskat tiskiin. Akku hyytyy ja sänky kutsuu jo klo 21. Seuraavana aamuna jatkan taas reippaasti siitä mikä jäi kesken.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkku täällä. Menisin nukkumaan kello 21-22 ja heräisin 6 aikoihin. Kuten 2 sanoikin, olen joskus kolmen aikaan ihan jäässä. Paras työaika olisi 7-15 tms.  Saan paljon enemmän aikaan kello 8-12. 

Vierailija
4/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen aamuvirkuille. En vaan saa illalla aikaisemmin unta ja olen sitten väsynyt kun täytyy herätä aamulla töihin. Olkaa onnellisia, että voitte elää luontaisen rytminne mukaan työelämässä.

Vierailija
5/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen aamuvirkuille. En vaan saa illalla aikaisemmin unta ja olen sitten väsynyt kun täytyy herätä aamulla töihin. Olkaa onnellisia, että voitte elää luontaisen rytminne mukaan työelämässä.

Työelämässä on tosiaan kätevää mutta kaikki pippalot yms on joskus ihan kauheita. Haukottelen jo 21 aikoihin ja haluaisin sänkyyn tuhisemaan ... :D 

Vierailija
6/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kumpikaan, vaan pystyn ihan ongelmitta mukautumaan mihin rytmiin vain. En tee asiasta siis mitään ongelmaa niin kuin jotkut tuntuvat tekevän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi