Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala perhekuntoutus -sossu vie lapset??

Vierailija
08.11.2018 |

Aviomieheni, lasteni isä kuoli n vuosi sitten. Sen jälkeen en ole ollut oma itseni ja olen pari kertaa suutuksissani jopa käynyt käsiksi lapsiin (!!!). Tiedän ettei tämä todellakaan voi jatkua näin, haluan lapsilleni turvallisen kasvuympäristön ja sen turvallisen äidin takaisin. Hakeuduin siis avun piiriin, ja meille ehdotettiin perhekuntoutusta.

Sossu siis suositteli meille kuntoutusta, jossa menisimme asumaan johonkin yksikköön, jossa meillä olisi pieni asunto ja jossa eläisimme normaalisti, mutta niin että saisimme tukea ja sosiaalityöntekijät tekisivät käyntejä asuntoon. Tämä vaikutti musta hyvältä, kun apu olisi lähellä ja lapsilla olisi enemmän turvallisia aikuisia elämässä. Päästäisiin kaikki kunnolla jaloillemme ja voitaisiin sitten muuttaa takaisin kotiin kun on sen aika. Jos tarve niin kuulemma voitaisiin lähteä aiemminkin, koska tämä on täysin vapaaehtoista.

Noh, todellisuus olikin jotain ihan muuta. Meidät laitettiin kaksioon (minä ja 2 lasta), eikä me saada lähteä täältä MINNEKKÄÄN. Siis 2 energistä poikaa 3 ja 5v, eikä edes leikkipuistoon, kaverille tms ole ok mennä. Koittavat jopa saada mua lopettamaan työt kokonaan, suuttuivat (??) mulle kun olenkin viikon töissä vielä ennenkuin vähennän vuoroja pariin kertaan viikossa.

Meillä oli palaveri, jossa sanoin suoraan ettei tule mitään jos olen kaksiossa kahden lapsen kanssa eikä asunnosta saa edes poistua minnekkään. Sanoin että haluamme takaisin kotiin, ja että joku muu tapa sopisi meille paremmin. Sanoivat että jos lähdemme laitetaan lapset sijoitukseen, eli mun pitää valita joko se tai sitten pysyä tuolla kaksiossa vähintään seuraavat 6kk. Mitä ihmettä tässä voi Tehdä? Ei me tuolla pystytä olemaan!!

Ja en kaipaa “olet paska äiti” kommentteja, tunnen olevani sellainen ihan muutenkin jo.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
2/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta niin hirveää. Painostetaan lopettamaan työt? Mitä ihmettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin suomea olet? Pohjanmaalla on ainakin ilkeitä sossuja. Tsemppiä sulle!

Vierailija
4/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ahdistava tilanne. Olen aikaisemmin kuulut vähän saman tyyppisen tarinan. En tiedä mistä tuohon saisi sen oikean tukihenkilön. Ehkä juristi olisi hyvä. Tuo juristi on puoliksi vitsi, mutta puoliksi tosissaan ehdotettu.

Vierailija
5/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut vastaavia.

Nyt heti nauhoitat joka palaverin, jotta on todiste uhkailusta.

Pyydät myös kirjallisena tuon ettei saa lähteä takaisin kotiin ja myös kirjallisena perusteluineen miksei saa mennä leikkipuistoon yms.

Ja hommaat juristin, kotivakuutukseen usein kuluu oikeusturvavakuutus.

Vierailija
6/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä vähennä vuorojasi, saavat siitä sittrn perusteen ettet pysty elättämään lapsiasi.

Ja todellakin vaadit kirjallisena kaikki päätökset ja pyynnöt perusteluineen.

Vierailija
7/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala stoori, jos on totta? Voiko tällaista ollakaan? Sori, en osaa auttaa. Mutta hyvä vinkki tuo juristin hommaaminen. Oikeusaputoimistoon yhteys, voit saada ilmaisen oikeusavun, jos ei ole isot tulot. 

Vierailija
8/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tämä on totta, mutta olet käynyt käsiksi lapseen ja hakenut apua joten enää et voi itse päättää.

Itse olen ollut turvakodissa ja se on samanlainen vankila. Et saa poistua, et edes pihalle ja jos lapset leikkivät äänekkäästi olet huono äiti ja jos menet töihin niin lapset sijoitetaan. Lapset on pakko sijoittaa koska päivähoitoon tai omaisten luokse ei saa viedä hoitoon ja laitoksissa ei ole hoitajia aikuisten työpäivän ajaksi.

Vierailija
9/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menettäneet isänsä ja nyt elävät vankilassa, eivät tapaa kavereita, sukulaisia, käsittämätöntä.

Terapiaa tarvitsisitte koko perhe.

Onko perhekodilla edes oikeuksia tuollalailla rajoittaa liikkumisianne?

Ota heti juristi.

Vierailija
10/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjallisena, aina. Voit myös lisäksi nauhoittaa keskustelut. Nyt heti hommaat asianajajan,jos ei ole rahaa niin yhteys oikeusaputoimistoon. Ei ole ensimmäinen tälläinen tarina,johon törmään. Useimmiten tuo on vain keino saada syitä huostaanotto varten, harva sitä kautta on apua ja tukea saanut.

Vierailija
11/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facesta ryhmät: lastensuojelun uhrit ja sosiaalihuollon ja lastensuojelun uhrit voisit kysyä neuvoa. Vaikka ryhmiässä paljon syystäkin lapsensa menettäneitä niin on siellå ihan järkeviäkin neuvoja jaossa ja mitä kautta lähteä tilanteita selvittelemään.

Vierailija
12/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaikea juttu. Vaikka ap ottaisi juristi, hän voi hyvin lyömisiensä takia menettää lapset huostaanottoon. Kannattaa siis varautua lasten lopulliseen menetykseen, ettei sitten itse romahda.

Vierailija
13/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tällaista voi olla? Mitä ihmettä? Miksei saa ulkoilla? En epäile tätä aloitusta provoksi, sillä totuus on tarua ihmeellisempää ja kaikki viranomaisiin liittyvät jutut yleensä ihan päin persettä vailla mitään inhimillisyyttä tai luonnollista logiikkaa... Tarvitset juristin apua. Onko sossuilla joku tulospalkkaus lasten huostaanotoista vai miksi näitä väkisin tehtaillaan? Luulisi olevan kyllä ihan toisin päin.

Vierailija
14/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk seisoo vaikka päällään

Vierailija
15/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa valvoja leikkipuistoretkien ym. ajaksi.

Vierailija
16/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luottanut siihen että sosiaalitoimen ja lastensuojelun näkökulmasta lapsen mahdollisuutta omaan, biologiseen perheeseen tuetaan. Että nähdään oman perheen merkitys, ja tuetaan kotiavun muodossa jos kyse jaksamisongelmista tms. eikä lapsilla ole väkivallan tai vakavan laiminlyönnin uhkaa elämässään. Näin asia ei ilmeisesti ole!! Lukekaa tämä, voiko olla totta. Huostaanotto = rahaa kunnalle!? https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/hukassa-huostassa/?_ga=2.90502…

Vierailija
17/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä perustellaan tuo, että ei saa mennä ulos? Eikö ole lasten oikeus saada ulkoilla päivittäin raikkaassa ulkoilmassa?

Vierailija
18/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vältä noita fb-ryhmiä, niistä ei saa kuin huonoja neuvoja, pimeetä jengiä niissä.

Tota ne jauhaa kuin mantraa, että sossut rikastuu huostaanotoilla. Ei pidä paikkaansa.

Mutta puutteita toki on, hyvä esimerkki tämä oikeuskanslerin määräämä erikoistarkastus lastensuojelulaitokseen.

Ja eihän todellakaan lapsille ole hyväksi menettää vielä äitikin ja joutua vieraaseen paikkaan vieraiden luo.

Kuinka pahasti kävit lastesi kimppuun?

Toki hait itse apua, kait sitä apua voidaan antaa inhimilliselläkin tavalla niin, että perhe toipuu isän menetyksestä.

.

Vierailija
19/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina luottanut siihen että sosiaalitoimen ja lastensuojelun näkökulmasta lapsen mahdollisuutta omaan, biologiseen perheeseen tuetaan. Että nähdään oman perheen merkitys, ja tuetaan kotiavun muodossa jos kyse jaksamisongelmista tms. eikä lapsilla ole väkivallan tai vakavan laiminlyönnin uhkaa elämässään. Näin asia ei ilmeisesti ole!! Lukekaa tämä, voiko olla totta. Huostaanotto = rahaa kunnalle!? https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/hukassa-huostassa/?_ga=2.90502…

Noi kertoimet on jo poistuneet.

Silloin kun niitä oliniin tässä karkea esimerkki tuulesta temmattuine lukuineen:

Huostaanotto maksaa kunnalle per lapsi 100 000

Valtiolta kunta saa tukea 40 000 per lapsi

Mites kävi?

Tätä ne ei noissa humpuuki ryhmissä tajua esim lastensuojelunuhrit jne

Vierailija
20/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko te pösilöt että huostaanotto maksaa ihan hel* etisti ja yleensä kokeillaan kaikki ja annetaan tilanteiden kriisiytyä kunnolla ennen kuin siihen edes ryhdytään? Sossut ei päätä huostaanotoista, van suosittelevat sitä ja oikeuslaitos katsoo riittääkö perusteet. Usein ei riitä ja silloin ralli kotona jatkuu.

Apn tilanne on provoa tai sitten jää puolet kertomatta.