Onko kalliissa kerrostaloasunnoissa ihan omakotitasoinen äänieristys
Kommentit (8)
Hinta 350.000 ja jokainen naapurin aivastus kuuluu👍 Meidän kylillä siis mieletön hinta kolmiosta.
Ei voi ennalta tietää, joskus hyvinkin huono ja joskus hyvä, kaikissa hintaluokissa. Mun kaksio on vuokrakämppä halvimmasta päästä, olen asunut puoli vuotta ja kerran kuullut, kuinka yläkerran naapuri huusi ja tuuletti joidenkin urheilukisojen aikoihin (en muista, oliko jalkapallo vai mikä tässä nyt, itse en seuraa).
Mikä on omakotitasoinen äänenäeristys? Eihän omakotitaloissa ole minkäänlaista ääneneristävyyttä... Kerrostaloissa pitäisi RakMk mukaan olla 55db vaimennus huoneistojen välillä. Se on sitte eri asia toteutuuko se aina.
Rakennusyhtiöt rahastavat minkä voivat, kulut minimiin ja hinnat maksimiin. Sijainti maksaa.
Itse olen asunut omakotitalon lisäksi muutamassa 70-luvun betonielementti kerrostalossa. Äänieristys on ollut hyvä. Uusista kerrostalousta ei kokemusta.
Ilmaääneneristävyys hyvä, runkoäänet tulevat läpi. Omakotitalossa ei ole samassa rungossa muita aiheuttamassa runkoääntä.
Voi olla hyväkin, ainakin yhdessä erään kolmikirjaimisen rakennusfirman tekemässä uudehkossa ja hintavassa kerrostalossa ollaan tyytyväisiä tähän. Joihinkin muihin asioihin ei sitten ehkä olla niinkään tyytyväisiä.
ei ole Se N metriä ilmaa omikotitaloissa laskee äänen tasoa huomattavasti verrattuna seinän takana olevaan asuntoon. Omakotitaloissa on aina 2x seinä + tuo ilma.
Mitä milloinkin.