Vähän tylsä, mutta kokeillaan. Kysy epävakaalta!
Kysy mitä vaan epävakaata persoonallisuuhäiriötä (rajatila) sairastavalta. Muitakin mt-ongelmia löytyy. Esim. Ajoittaista psykoottisuutta ja masennusta.
Kommentit (24)
Miten nuo näkyvät päivittäisessä elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkkeitä sulla on käytössä tällä hetkellä?
Vain Abilify. Ap
Mitä ajattelet itsekeskeisyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Epävakaus ei tällä hetkellä näy juuri mitenkään, tai en oikein itse osaa sanoa, mutta psykoottisuuteen taipuvaisuus näkyy mm. epäluuloisuutena ja vainoharhaisuutena. Epäilen että minusta puhutaan pahaa, tai jos jotkut nauravat, ajattelen että he nauravat minulle. Minusta tuntuu että tuntemattomat katsoo minua pahasti tai huvittuneena jne. Masennus näkyy jaksamattomuutena eli makaan suurimman osan päivästä sängyssä. En jaksa oikein huolehtia itsestäni ja asunnostani. Ajattelen myös koko ajan itsestäni negatiivia ajatuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet itsekeskeisyydestä?
Itsekeskeisyys on nykyään aivan tavallista. Kaikki ovat enemmän tai vähemmän itsekeskeisiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluat kysyttävän?
Ihan mitä vaan aiheeseen liittyvää. Tai vaikka muutakin, jos haluaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Epävakaus ei tällä hetkellä näy juuri mitenkään, tai en oikein itse osaa sanoa, mutta psykoottisuuteen taipuvaisuus näkyy mm. epäluuloisuutena ja vainoharhaisuutena. Epäilen että minusta puhutaan pahaa, tai jos jotkut nauravat, ajattelen että he nauravat minulle. Minusta tuntuu että tuntemattomat katsoo minua pahasti tai huvittuneena jne. Masennus näkyy jaksamattomuutena eli makaan suurimman osan päivästä sängyssä. En jaksa oikein huolehtia itsestäni ja asunnostani. Ajattelen myös koko ajan itsestäni negatiivia ajatuksia. Ap
Itse en jaksa masentuneena makoilla sängyssä. Tietokoneella istun sitäkin enemmän koska se on paras paikka vetää aivot narikkaan. Mikä on tavallaan huvittavaa koska se on oikeasti työvälineeni, tai olisi ellen olisi masennuksen takia työtön.
Noita muita on joskus ollut itselläkin mutta ei häiriöön asti. Nykyään en välitä mitä muut mahtaisi ajatella.
Millaiseksi kuvittelet oman tulevaisuutesi? Millaisia haaveita sinulla on?
Paljonko sulla on annostus Abilifyssa? Itsellä lisäksi Ketipinor nukahtamiseen, Atarax ahdistukseen ja Propral "esiintymistilanteisiin", mietityttää kun Abilify oli pakko jättää 10mg:aan haittavaikutusten takia että noinkohan mahtaa olla pienestä annostuksesta hyötyä pidemmän päälle :-)
T. Epävakaa / kaksisuuntainen mielialahäiriö / paniikkihäiriö
Kuinka pitkiä ihmissuhteita sinulla on? Mihin ne yleensä päättyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa masentuneena makoilla sängyssä. Tietokoneella istun sitäkin enemmän koska se on paras paikka vetää aivot narikkaan. Mikä on tavallaan huvittavaa koska se on oikeasti työvälineeni, tai olisi ellen olisi masennuksen takia työtön.
Noita muita on joskus ollut itselläkin mutta ei häiriöön asti. Nykyään en välitä mitä muut mahtaisi ajatella.
Millaiseksi kuvittelet oman tulevaisuutesi? Millaisia haaveita sinulla on?
Pelkään että olen tulevaisuudessakin työkyvyttömyyseläkkeellä ja että en saa mitään aikaiseksi elämässäni. Haaveissa olisi kumppani, perhe, ammattiin kouluttautuminen sekä työpaikka. Haaveilen myös vähän vilkkaammasta sosiaalisesta elämästä. Eli ihan perushaaveita. Ap
Pöllöliini kirjoitti:
Paljonko sulla on annostus Abilifyssa? Itsellä lisäksi Ketipinor nukahtamiseen, Atarax ahdistukseen ja Propral "esiintymistilanteisiin", mietityttää kun Abilify oli pakko jättää 10mg:aan haittavaikutusten takia että noinkohan mahtaa olla pienestä annostuksesta hyötyä pidemmän päälle :-)
T. Epävakaa / kaksisuuntainen mielialahäiriö / paniikkihäiriö
Minulla on abilify-injektio joka pistetään kerran kuussa ja en nyt valitettavasti muista mikä annoskoko. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä? Miten sujuu?
En ole töissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkiä ihmissuhteita sinulla on? Mihin ne yleensä päättyvät?
Minulla on aika vähän ihmissuhteita nykyään ja ne aikaisemmat ovat yleensä päättyneet siihen, että olen laittanut välit täysin poikki joistain pienistä syistä. Ap
Kannatko kaunaa entisille ystäville? Kelaatko vanhoja pikkujuttuja usein päässäsi? Oletko koskaan ottanut yhteyttä johonkun menneisyyden tyyppiin saadaksesi oikeutta? Onko sinulla voimakas oikeudentaju?
Vierailija kirjoitti:
Kannatko kaunaa entisille ystäville? Kelaatko vanhoja pikkujuttuja usein päässäsi? Oletko koskaan ottanut yhteyttä johonkun menneisyyden tyyppiin saadaksesi oikeutta? Onko sinulla voimakas oikeudentaju?
En kanna kaunaa, mutta kelaan kyllä vanhoja pikku juttuja joskus mielessäni. En ole ottanut yhteyttä saadakseni oikeutta ja oikeudentaju on aika keskitasoinen. Ap
Ei yhtään sen tylsempää kuin ne sun sadat muutkin "olen sitä sun tätä, kysy mitä vain, aloituksesi."
Ihmettelen vain että mitä kiksejä voi saada tommosest et kysyy ja vastailee itelleen hommasta, mut kai se jonkinlaista mielikuvitusleikkiä on.
Onko sinulla traumaattinen lapsuus?
Missä kaikkialla olet asiakkuudessa (siis onko mtt, sosiaalitoimi jne)?
Mitä lääkkeitä sulla on käytössä tällä hetkellä?