toista tai useampaa lasta odottavat äipät!
heip! ja onnea odotuksesta!
itse tulen tuolta vauvakuume-puolelta ja oisin tiedustellu teiltä et kuinka pian teillä tärppäsi edellisen lapsen syntymästä eli kuinka nopsaan tulit raskaaksi edellisen synnytyksen jälkeen?
entä oliko menkat jo alkaneet?
itsellä tällänen tilanne et halutus olis kova saada kolme lasta pienin ikäeroin. esikoinen on jo kohta 2.5 vuotta ja pikkukakkonen syntyi 8.3.06 eli täytti eilen 2 kuukautta ja nyt elellään ihanaa aikaa leikki-ikäisen ja ihanan vaavan kanssa ja kolmas haaveissa.
soain täysimetys käynnissä ja esikoiseltakin imetin 11kk ja kesti vielä 2kk ennen kuin sain menkat takaisin eli 13kk synntyksestä ja teroluteja söin sitten pari kiertoa et sain menkat sääännöllisiksi ja sitten ekasta luomukierrosta tärppäskii. toisin sanoen aikamoinen mahdottomuus miulle raskautua imetyksen aikana...sniif.
Kommentit (14)
Ensimmäinen lapsi sai alkunsa heti, kun jätimme ehkäisyn pois. Toiselle lapselle annoimme mahdollisuuden tulla heti esikoisen perään, mutta eipä vain niin helposti tärpännytkään. Imetin esikoista 6 kk, jonka jälkeen alkoi kuukautiset. Esikoinen oli reilun vuoden, kun aloin odottamaan toista. Ikäeroa tuli 1v10kk.
Toisen ja kolmannen lapsen välissä mulla oli hormoonikierukka. Kun päätimme antaa kolmannen lapsen tulla ja menin ottamaan pois kierukan, tulin raskaaksi jo ensimmäisestä kierrosta. Kolmannen jälkeen päätimme taas, että kaveri saa tulla perään ja taas meni suunnilleen sama aika nelosen tärppäämiseen. Kolmosta imetän edelleen jonkin verrran. Täysimetin 6 kk ja kuukautiset alkoivat kun lapsi oli 9 kk. Nyt ikäeroksi on tulossa jälleen noin 1v10kk, kun nelonen marraskuussa syntyy.
Eli periaatteessa olen tullut helposti raskaaksi, mutta synnytyksen jälkeen ei hormoonitoiminta oo palautunu kovin nopeesti.
Onnea vauvan johdosta! =)
Ekan ja tokan ikäero on 1v 3 kk. imetin ekaa kun aloin odottaa toka ja eka oli sillon 6-7 kk. yhet menkat ehti tulla väliin tosin olivat epäsäännolliset koska ultrassa selvis että viikkoja olikin 3 väheämmän kuin menkojen mukaan.
nyt kolmas tulossa mutta vähän suuremmalla ikäerolla (esikoinen synt. 04/02 ja toka 07/03).
my_selene ja 3. neiti rv 37+1
Meillä esikoinen oli 10 kk kun tärppäsi ekasta kierrosta, ikäeroa tulee siis 1 v 7 kk ja laskettu aika on lokakuun lopulla. Esikoinen syntyi sektiolla ja vuoden taukoa suositeltiin, mutta IHAN niin kauaa ei pystytty odottamaan...
Imetys loppui jo tytön ollessa 3 kk, ja menkat alkoivat jo 7 viikkoa synnytyksen jälkeen. Ehkäisynä oli ollut kumit. Esikoisen kanssa tärppiin meni ½ vuotta.
Olihan tuo nopea raskautuminen pieni järkytys, vaikka luulisi seksuaalivalistuksen menneen perille koulussa: siihen tarvitaan vain yksi kerta! ;D Jotenkin sitä vaan ajatteli että ainakin pari kuukautta menee...
Meillä esikoinen syntyi 01/05. Häntä imetin 8 kuukautta ja siitä meni pari kuukautta kun menkat alkoivat. Kolme kertaa ne ehtivät tulla, sitten testi näytti positiivista.
Ikäeroa tulee siis 1v 8 kk, vaikka pienemmästä kyllä haaveilin.
oltiin ukon kans seurusteltu n. 5kk, kun aloin odottaa esikoistamme, joten aika nopeesti kävi meillä toi lapsentekohomma;). Nyt neiti on 10kk ja odotetaan toista lastamme syntyväksi elo-syyskuun vaihteessa, eli ikäeroa tulee lapsille 1v2kk. Minulla ehti olla 2 menkat synnytyksen jälkeen, kun tulin uudestaan raskaaksi, ehkäsyä ei käytetty.
Aika nopeesti ja yllätyksenä tuli tää toinen raskaus ja sillä vähän ehkä pelottaakin, että kuinka sitä sitten pärjää kahden pienen kanssa. Uskon kuitenkin että kaikki menee hyvin.
Onnea ja jaksamista kaikille odottajille!
Marpia & neiti10kk + rv24+3
Odotan kolmatta lasta, esikoisen ja kakkosen välillä on ikäeroa 1v8kk, nyt tulee 1v9kk.
Esikoista täysimetin vähän yli 5kk, menkat alkoivat 4½kk synnytyksen jälkeen. Kakkonen tärppäsi toisesta yrityskierrosta, kun esikoinen oli noin 10½kk. Imetys jatkui, kunnes lapsi itse lopetti ollessani kahdeksannella kuulla, öapsi tuolloin 1v5kk.
Kakkosta täysimetin 7kk1vko, imetys jatkuu edelleen, lapsukainen nyt 1v4kk. Menkat alkoivat, kun synnytyksestä oli kulunut 9kk ja niitä ehti tulla kahdet, kunnes kolmonen tärppäsi.
Nopeasti olen siis tullut raskaaksi, eikä imetys vaikuta sen kummemmin :)
Porenn ja Pimpula rv 24
Esikoista tehtiin puoli vuotta. Kun hän oli 10kk alkoivat kuukautiset. Täysimetin lähes 6kk ja kokonaan imetyksen lopetin, kun esikoinen oli vuoden. Kakkonen tärppäsi toisesta kierrosta eli esikoinen oli silloin juuri noin vuoden. Ikäeroa heillä siis 1v8kk.
Kakkosen jälkeen kuukautiset alkoivat, kun hän oli 8kk. Kolmonen tärppäsi heti ekasta kierrosta (ihmeekseni). Kakkosta täysimetin sen 6kk ja hän oli lähes vain rinnalla melkein 9kk ikäiseksi (muu ei kelvannut). Nyt olen imetän edelleen aamuisin (ja toisinaan öisin). Ikäeroa kakkoselle ja kolmoselle tulee noin 1½v.
Nopeasti olen raskaksi tullut, vaikka aluksi muuta kuvittelin. Olen toivonut lapset pienillä ikäeroilla, mutta itsehän siihen ei kuitenkaan voi vaikuttaa. Imetys ei ole ollut esteenä raskaaksi tulemiselle, vaikka luonto onkin hoitanut, ettei lapsia tule meille tämän tiiviimpään tahtiin (ehkäisyä emme siis ole käyttäneet, mutta emme toisaalta suunnitelmallisesti ole tehneet kuin esikoisen, toisilla on ollut *lupa tulla*).
Onnea kolmannen odotukseen!
Esikoinenkin tosiaan tärppäsi nopsaan, kolmannesta " yritys" kierrosta. Eipä ole meilläkään sen kummempaa yritystä missään vaiheessa ollut, jossain vaiheessa vaan on annettu lupa tulla :)
Esikoista imetin 7,5kk, sinä aikana ei tullut kuukautisia lainkaan. Imetyksen jälkeen tulin heti raskaaksi, siinä välissäkään ei siis tullut yksiäkään kuukautisia. Esikoinen oli tällöin siis 8kk. Ikäeroa tulee 1v5kk.
Esikoinenkin tärppäsi heti ekasta kierrosta kun pillerit lopetin..
Meillä kävi niin, että yhdet menkat ehti synnytyksen jälkeen tulla ja sitten olin raskaana. Siis kakkosen jälkeen näin.
Imetin vielä pari kertaa pvässä kun menkat tuli, " vauva" oli silloin 1v2kk. Realistisia toiveita tästä raskautumisesta ei tosissaan ollut, koska molemmat munatorvet on todettu täysin tukkeutuneiksi ja kakkonen onkin ivf-lapsi. Aika klinikalle oli taas jo varattuna..
Älä sinäkään vielä heitä kirvestä kaivoon; raskauden, synnytyksen ja imetyksen jälkeen naisen kehossa voi tapahtua vaikka mitä! Kaikki on mahdollista :)
Onnea lapsukaisista & onnea uuteen yritykseen,
t. Itta rv21+
3 lasta, vanhin 5v. Ensimmäisen ja toisen lapsen ikäero 2,5v. Toisen ja kolmannen lapsen ikäero 1v 3kk ja nyt olen raskaana, vauva syntyy marraskuussa. Eli tämän nuorimmaisen ja tulevan vauvan ikäeroksi tulee 1v 6kk. Aina on kerennyt kuukautiset alkamaan edellisen raskauden ja imetyksen jälkeen. Ensimmäistä yritettiin 6kk, toista yritettiin 4kk, kolmas onnistu heti ensimmäisellä yrityksellä, kuten myös tämäkin raskaus onnistu heti.
Poika syntyi 03/05, ekat ja vikat menkat tuli 12/05, jonka jälkeen tulin heti raskaaksi uudelleen. Imetystä jatkui 03/06 asti, josta täysimetystä 07/05 asti.
Meillä esikoinen (9/96) sai alkunsa heti kun olin jättänyt pillerit pois, ei edes kuukautisia ehtinyt tulla. Kaiken lisäksi mies oli intissä ei nähty kun iltalomilla. (mies heittikin huulta että voiko muksu olla hänen kun ei juuri pystytty tekemään, etenkin kun asuin vielä vanhempien kanssa, mutta yhdennäköisyys on selvä). Toinen sai alkunsa myös heti kun yritettiin, lapsilla ikäero 1v4kk. Nyt yritämme kolmatta. Tänään tein testin ja plussaa näytti, tosin haaleaa. Tärppäsi myös ensimmäisellä yrittämällä.